Όταν έφτασε η ώρα αντικατάστασης του 3008, η Peugeot δεν το πολυσκέφτηκε. Ευθυγραμμίστηκε με την τάση της εποχής και άλλαξε το χαρακτήρα του. Μείωσε τα πολυμορφικά χαρακτηριστικά του και το μεταμόρφωσε από ένα MPV με crossover στοιχεία σε ένα πιο «καθαρόαιμο», οπτικά, SUV.
Η υποδοχή από το κοινό και τα βραβεία που έλαβε έδειξαν ότι η κίνηση της ήταν σοφή. Οπότε η γαλλική φίρμα δεν είχε παρά να ακολουθήσει το ίδιο μονοπάτι και στη νέα γενιά του μεγαλύτερου 5008.
Η μεταστροφή αυτή γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά, λόγω της κοινής αισθητικής των δύο μοντέλων, η οποία στην περίπτωση του νεότερου 5008 ξεδιπλώνεται σε ένα πακέτο εμφανώς μεγαλύτερων διαστάσεων. Τα πρόσθετα 19,5 cm του μήκους που φθάνει τα 4,64 m και τα επιπλέον 16,5 εκατοστά του μεταξονίου (2,84 m), σε σχέση πάντα με το 3008 που χρησιμοποιεί την ίδια σύγχρονη πλατφόρμα EMP2, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για δύο επιπλέον θέσεις, οι οποίες δίνουν στο 5008 ένα πιο… πολύτεκνο χαρακτήρα. Χαρακτηριστικό που το τοποθετεί στην αγορά απέναντι σε μοντέλα, όπως το Škoda Kodiaq και το Nissan X-Trail. Τα δύο πιο προσιτά SUV της αγοράς με 7θέσια χωροταξία στην καμπίνα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130
Σε αντίθεση με τους δύο ανταγωνιστές του, το SUV της Peugeot δεν προσφέρει τη δυνατότητα τετρακίνησης. Για να αντισταθμίσει το κενό αυτό, η Peugeot εφοδιάζει το 5008 με το σύστημα αυξημένης πρόσφυσης Advanced Grip Control που έχει πέντε ξεχωριστά οδηγικά προγράμματα για κίνηση σε άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο κι ένα για την απενεργοποίηση του ESP. Με αυτό και σε συνδυασμό με τα λάστιχα μικτών συνθηκών και τα 22 cm απόστασης από το έδαφος το 5008 θα φτάσει μακρύτερα απ’ όσο θα επιδιώξει πιθανότατα ο ιδιοκτήτης του.
Ωστόσο, πέρα από την ομολογουμένως εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση ή τις δυνατότητες κίνησης, αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει στο νέο 5008 και το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι η καμπίνα και η αύρα πολυτέλειας που αυτή αποπνέει. Το i-Cockpit που μας συστήθηκε αρχικά με το μικρότερο 3008, βρήκε εφαρμογή και στο μεγαλύτερο γαλλικό SUV. Μπορεί το μικρό πολυγωνικό τιμόνι στην πρώτη επαφή να ξενίζει, αλλά συνηθίζεται γρήγορα. Από εκεί και πέρα χαζεύεις με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών που προσφέρει πολλές επιλογές διαμόρφωσης και με την οθόνη αφής 8” στο κέντρο του ταμπλό που φιλοξενεί το infotainment και τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Πιάνεις δε τον εαυτό σου να παίζει με τους περίτεχνους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας που συμβάλλουν με τη σειρά τους στην premium αίσθηση που σου αφήνει η καμπίνα.
Πέρα από την εικόνα, το εσωτερικό του 5008 κρύβει και μπόλικη ουσία. Τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους πολύ καλής ποιότητας και η συναρμογή τους άριστη. Οι πρακτικές θήκες, τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου και οι υποδοχές ISOFIX για παιδικό καθισματάκι στη μεσαία σειρά καθισμάτων είναι εδώ για να εξυπηρετούν τις ανάγκες μικρών και μεγάλων επιβατών, ενώ οι χώροι είναι αντάξιοι του εξωτερικού μεγέθους του αυτοκινήτου. Υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των επιβατών, ενώ και το ύψος της καμπίνας είναι παραπάνω από ικανοποιητικό.
Κάθε κάθισμα της δεύτερης σειράς είναι ξεχωριστό και διπλώνεται, σύρεται ή ανακλίνεται σε διάφορες θέσεις. Στην τρίτη σειρά καθισμάτων θα βολευτούν δύσκολα ενήλικοι επιβάτες, αλλά δύο παιδιά δεν θα βρουν λόγο να παραπονεθούν. Τα καθίσματα αναδιπλώνονται ή κρύβονται στο πορτμπαγκάζ πολύ εύκολα, ενώ μπορούν να αφαιρεθούν και τελείως για να αυξήσουν τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών πάνω από τα 1.000 lt.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 EAT6
Στο δρόμο, ακόμα και με το μικρό 1.6 BlueHDi που είχαμε στη διάθεσή μας, το 5008 είναι από τα πιο ευχάριστα 7θέσια της αγοράς. Οι 120 ίπποι και τα 30,6 kgm ροπής του ντίζελ επαρκούν και καταφέρνουν να κινήσουν το μεγάλο SUV σε ικανοποιητικό βαθμό, χαρίζοντάς του ανταγωνιστικές επιδόσεις. Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ, ξεδιπλώνοντας τη ροπή του, και η γενική αίσθηση που αποκομίζεις ακόμα και φορτωμένος είναι ότι δεν σου λείπει η δύναμη.
Ο κινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς και είναι καλά ηχομονωμένος, ενισχύοντας την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. H ανάρτηση από την πλευρά της ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και κρατήματος, χαρίζοντας στο 5008 ασφαλή οδική συμπεριφορά με περιορισμένη κλίση στις στροφές και υψηλό επίπεδο άνεσης. Ο τρόπος δε που η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες είναι κάτι που δεν συναντάς εύκολα σε αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους.
Τι λέει το DRIVE
Εάν σας αρέσει το στιλ και αυτά που προσφέρει το 3008, αλλά οι μεταφορικές σας ανάγκες είναι μεγαλύτερες, τότε το 5008 είναι αυτό που ψάχνετε.
Τιμή Από €34.500
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9”
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.641 x 1.844 x 1.651 mm
Χώρος αποσκευών 702 lt
Βάρος 1.455 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή