Test drive: Nissan Micra 1.2 Facelift

Test drive: Nissan Micra 1.2 Facelift

Η τελευταία γενιά Micra πολύ πρόσφατα δέχτηκε ένα ελαφρύ αισθητικό φρεσκάρισμα, κυρίως για να έρθει πιο κοντά στο αισθητικό ευρωπαϊκό πρότυπο.

Η τελευταία γενιά Micra είναι ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στο χαμηλό κόστος.

Εξελίχθηκε εξαρχής για να είναι φτηνό και με χαμηλή κατανάλωση, αλλά παράλληλα με πλούσιο εξοπλισμό και ανταγωνιστική σχέση τιμής/αξίας. Πολύ πρόσφατα δέχτηκε ένα ελαφρύ αισθητικό φρεσκάρισμα, κυρίως για να έρθει πιο κοντά στο αισθητικό ευρωπαϊκό πρότυπο.

Τσαμπουκάς
Ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης του Micra είναι ο καλύτερος του είδους του. Δεν είναι τόσο οι 80 ίπποι ή τα 11,2 kgm ροπής, αλλά η ευστροφία του και το νεύρο που βγάζει σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Επιπλέον οι κραδασμοί του είναι ελάχιστοι και ο ήχος του έχει πιο ευχάριστη χροιά από το βουητό των 4κύλινδρων. Το κιβώτιο είναι 5άρι χειροκίνητο, με σχετικά κοντή κλιμάκωση και λίγο «λαστιχένιο» λεβιέ, αλλά τελικά θετικό κούμπωμα.

Πρακτικά πάντως επιταχύνει απλώς ικανοποιητικά, με 11,8" για τα 0-100 km/h. Για να προσπεράσεις σβέλτα θα πρέπει να κατεβάσεις τουλάχιστον μια, αφού το μοτέρ αισθάνεται καλύτερα από τις μεσαίες στροφές και πάνω. Στο φρενάρισμα δεν έγραψε σπουδαία επίδοση, αλλά το πεντάλ σου επιτρέπει να φρενάρεις όσο ακριβώς θέλεις.

Οδηγώντας το, καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι φτιαγμένο για την πόλη, αφού το παρκάρεις εύκολα και το οδηγείς ακόμα πιο εύκολα. Η ανάρτησή του έχει βελτιωθεί ύστερα από την ανανέωση και πλέον απορροφά λίγο καλύτερα τα σαμαράκια και τις λακκούβες. Και πάλι πάντως δεν διεκδικεί αριστεία για την ποιότητα λειτουργίας της, ειδικά στη χαμηλή ταχύτητα. Αρκετός είναι και θόρυβος από την κύλιση, που μαζί με αυτόν από τον αέρα είναι οι δύο κύριες εστίες θορύβου στον ανοιχτό δρόμο.

Αναβαθμισμένο
Η αναβάθμιση της εικόνας του εσωτερικού ώστε να πλησιάσει περισσότερο τα ευρωπαϊκά δεδομένα, ήταν από τις πιο σοβαρές αφορμές για την ανανέωση του Micra. Ουσιαστικά πάντως δεν έχει αλλάξει κάτι. Διαφορετικά είναι κατά κύριο λόγο τα χρώματα στα πλαστικά και τις επενδύσεις, που καθότι πιο σκούρα δίνουν πιο ποιοτική αίσθηση. Ως πλαστικά παραμένουν οικονομικής επιλογής, όπως και το φινίρισμά τους. Ωστόσο, περιέργως πώς, το Micra σου δίνει τελικά μια ευχάριστη αίσθηση, με το συνδυασμό πρακτικότητας και καλής ορατότητας να σε κερδίζει. Θα θέλαμε πάντως καλύτερη ηχομόνωση καθώς και καλύτερη στήριξη του σώματος από τα εμπρός καθίσματα.

Από πλευράς χώρων τα πράγματα είναι καλά για τα δεδομένα της κατηγορίας. Δύο ενήλικες θα χωρέσουν στο πίσω κάθισμα, αρκεί φυσικά ο οδηγός και ο συνοδηγός να μην είναι δίμετροι. Το πορτμπαγκάζ των 265 λίτρων είναι απλώς μέτριο, όχι όμως και η πρακτικότητα με πολλές και χρηστικές θήκες σε αρκετά σημεία της καμπίνας. Στα υπέρ και η ορατότητα, χάρη στα μεγάλα τζάμια.

Τα κάνει όλα και συμφέρει
Η τιμή είναι ένα από τα ατού του Micra. Μαζί με τις προσφορές και την απόσυρση, η βασική έκδοση Motiva ξεκινάει από τα 8.990 ευρώ. Πρόκειται όμως για έκδοση «κράχτη» αφού μπορεί να έχει έξι αερόσακους και ESP, όχι όμως και κλιματισμό ή ηχοσύστημα. Ουσιαστικά λοιπόν, η Motiva ξεκινάει από τα 9.950 ευρώ ώστε να έχει τα βασικά. Η επιλογή μας πάντως είναι η Acenta που έχει τις ευκολίες που κάνουν εύκολη την καθημερινότητά σου με 1.080 ευρώ παραπάνω.

Εκτός από ανταγωνιστική τιμή το Micra έχει και χαμηλή κατανάλωση, με 6,2 λίτρα αμόλυβδης/100 km. Με 115 g CO2/km κυκλοφορεί κάθε μέρα ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο, και πληρώνει 103,5 ευρώ το χρόνο για τέλη. Το κόστος service για τα τρία πρώτα χρόνια είναι στα 453 ευρώ, ενώ η 3ετής εργοστασιακή εγγύηση διπλασιάζεται έναντι 395 ευρώ.

Τι λέει το DRIVE
Φτιαγμένο για να είναι οικονομικό αλλά με πολύ καλό κινητήρα και πρακτική καμπίνα. η ανανέωση το έκανε λίγο πιο ευχάριστο στο μάτι.
Τιμή από € 8.990
Τεχνολογία 1.198 cc, i3, 4v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 80 PS/6.000 rpm, 11,2 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,1”
0-100 km/h 11,8”
0-120 km/h 18,3”
0-140 km/h 26,6”
0-400 m 18,3”
0-1.000 m 34,0”
30-50 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 7,7”
80-110 km/h (4η) 11,0”
80-110 km/h (5η) 16,3”
110-140 km/h (5η) 27,0”
100-0 km/h σε 42,3 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 gr/km
Διαστάσεις 3.825 x 1.665 x 1.520
Βάρος 970 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube