Test drive: Mercedes-Benz GLC 250 Coupé

Test drive: Mercedes-Benz GLC 250 Coupé

H GLC Coupé είναι από τα πιο όμορφα δείγματα αυτής της σχετικά νέας κατηγορίας των SUV με κουπέ μορφή. Τη δοκιμάζουμε εδώ με το δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο.

Τα SUV με 4θυρη κουπέ σχεδίαση έχουν επιτυχία αντιστρόφως ανάλογη της χρησιμότητάς τους.

Τουλάχιστον σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις πάνω στις οποίες βασίζονται. Για να αποδειχτεί ακόμα μία φορά πως η σχεδίαση παίζει τεράστιο ρόλο. Ειδικά όταν πρόκειται για πιο premium προϊόντα.

Λαμπρό τέτοιο παράδειγμα είναι η GLC Coupé, η οποία προφανώς βασίζεται στο μεσαίο SUV της Mercedes-Benz, τη GLC αλλά είναι επίσης εξόφθαλμο ότι εμφανισιακά είναι πολύ πιο εντυπωσιακή. Μάλιστα θα τολμήσω να πω ότι πρόκειται για το πιο αρμονικό και όμορφο κουπέ SUV σε αυτή την κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε Mercedes-Benz GLC 250 d Coupe

Σε σχέση με τη συμβατική GLC, η Coupé είναι οκτώ πόντους μακρύτερη (4,73 m). Η οροφή επίσης είναι τέσσερις πόντους χαμηλότερη (1,6 m) και σχεδιασμένη με μία γραμμή που δίνει έντονη κλίση προς τα πίσω. Αλλιώς τι κουπέ θα ήταν; Επίσης έχει πιο κεκλιμένο και μικρότερο σε ύψος παρμπρίζ. Η όλη σχεδίαση πετυχαίνει να είναι σαφώς πιο αρμονική από την BMW X4. Οι γραμμές είναι πιο εκλεπτυσμένες και σπορ συνάμα. Αλλά η μεγαλύτερη επιτυχία είναι πως η GLC Coupé, κρύβει το μέγεθός της, όπως κάνουν περίπου όλα τα κανονικά κουπέ και σε αντίθεση με τα περισσότερα της κατηγορίας της, τα οποία δείχνουν υπερβολικά μεγάλα, υπερβολικά μυώδη, υπερβολικά αυτάρεσκα.


Στην ουσία τώρα. Παραδόξως η GLC Coupé έχει και ικανοποιητικούς χώρους. Παρά την κεκλιμένη οροφή που τρώει χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών, ακόμα και κάποιος με ύψος 1,90 μπορεί να καθίσει πίσω χωρίς να «βρίσκει». Επίσης ο χώρος αποσκευών είναι αντικειμενικά επαρκέστατος, παρά το γεγονός ότι έχει μειωθεί στα 500 από τα 550 lt της στάνταρ GLC. Προφανώς οδηγός και συνοδηγός δεν θα διαπιστώσουν καμία διαφορά σε χώρους. Και θα αντικρύσουν το ίδιο ακριβώς ταμπλό, με τα ίδια ακριβώς υλικά και την ίδια ακριβώς δυσφορία για την εργονομία του συστήματος πολυμέσων COMAND. Η ποιότητα γενικά είναι εξαιρετική, με μοναδική ένσταση αυτή την piano black επιφάνεια που δεν πείθει για την συναρμογή και την αντοχή της στο χρόνο.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την GLC Coupé με τον 2.2 κινητήρα ντίζελ , ο οποίος αποδίδει 204 PS. Και είχαμε αρκετή περιέργεια να δούμε πώς είναι η βενζινοκίνητη έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 211 PS. Η διαφορά υπέρ του ντίζελ είναι συντριπτική σε σχέση με τη ροπή: 51 kgm από τις 1.600-1.800 rpm. Ο βενζινοκινητήρας βγάζει «μόλις»  35,7 kgm αλλά σε πολύ μεγαλύτερο εύρος στροφών, από τις 1.400 έως και τις 4.000 rpm. Όπως και στην ντίζελ έκδοση έτσι και στη GLC 250 Coupé το κιβώτιο είναι αυτόματο εννέα σχέσεων. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση δεν μένει αναξιοποίητο ούτε γραμμάριο ροπής. Ωστόσο, μοιραία η βενζινοκίνητη GLC είναι ελαφρύτερη. Πιο συγκεκριμένα κατά 70 κιλά.

Η απευθείας σύγκριση των μετρήσεων αναδεικνύει ένα σχεδόν ισόπαλο αποτέλεσμα. Η βενζινοκίνητη GLC Coupé χρειάζεται 7,5” για το 0-100 km/h, ενώ η ντίζελ 7,6”. Στο 60-160 km/h με αλλαγές ο χρόνος της 250 είναι 16,7” και της 250 d 16,8”. Η ίδια εικόνα επικρατεί και στο 400άρι αλλά και στο χιλιόμετρο από στάση όπου η 250 κάνει 15,5” και 28,5” ενώ η 250 d 15,6” και 28,6”. Αλλά και στις ρεπρίζ (kickdown) η εικόνα παραμένει ίδια, με την βενζινοκίνητη GLC Coupé να βρίσκεται σε όλες οριακά μπροστά με μόλις 0,1” διαφορά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC


Σημαντικά διαφοροποιημένη ωστόσο είναι η αίσθηση. Η 250 είναι ένα σαφώς πιο ραφιναρισμένο σύνολο, με έναν κινητήρα που ίσα που ακούγεται στο ραλαντί και όταν οι στροφές ανεβαίνουν, η χροιά είναι ευχάριστη και αρκετά σπορ. Πράγμα που ταιριάζει περισσότερο με το συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Διότι η GLC Coupé έχει σαφώς πιο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό από τη στάνταρ. Η  σπορ ανάρτηση είναι στάνταρ και η κρεμαγέρα πιο γρήγορη, με λόγο 15,1:1 αντί για 16:1. Προσθέστε επίσης ότι το εμπρός μέρος είναι αισθητά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο της ντίζελ. Αποτέλεσμα είναι να αντιδρά απρόσμενα άμεσα στις εντολές του οδηγού και να κρατά με χαρακτηριστική άνεση την τροχιά του, ακόμα και υπό πίεση.

Σε αυτό βοηθά η γρήγορη και αποτελεσματική τετρακίνηση, αλλά και τα τεράστια λάστιχα που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής, με διάσταση 235/55 μπροστά και 255/50 πίσω, τα οποία είναι τοποθετημένα σε 19άρες ζάντες. Αυτή η διάσταση πάντως ρίχνει κάποιες σκιές στην ποιότητα της κύλισης και στην άνεση. Εκεί που η 250 d με 18άρες ζάντες περνούσε με ισοπεδωτικό τρόπο από κάθε είδους οδόστρωμα, η συγκεκριμένη δυσανασχετεί στις πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, με αποτέλεσμα να παρεισφρύει θόρυβος στην καμπίνα. Αυτή είναι όμως και η μοναδική ένσταση. Διότι και η ποιότητα κύλισης και η άνεση σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση είναι εξαιρετική.

Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι σε κάθε περίπτωση πολύ καλός. Το τιμόνι, παρόλο που είναι το πιο γρήγορο ύστερα από αυτό της Alfa Romeo Stelvio, με 2,2 στροφές, εξακολουθείς να το νιώθεις κάπως αποκομμένο από το δρόμο. 
Για το κιβώτιο μόνο καλά λόγια μπορούμε να πούμε. Αλλάζει με ομαλό και πειστικό τρόπο και εκμεταλλεύεται σωστά το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας. 

Όποιος πάντως προτιμήσει τον κινητήρα βενζίνης να είναι έτοιμος για μεγαλύτερη κατανάλωση. Με αρκετή προσοχή μπορείς να την κρατήσεις στην περιοχή των 10,5 lt/100 km, αλλά προφανώς δεν συγκρίνεται με τα περίπου 8 lt/100 km που είχαμε μετρήσει με την 250 d. Το παράδοξο ωστόσο είναι πως με τη σχεδόν παρανοϊκή πολιτική της ταξινόμησης στην Ελλάδα η Mercedes-Benz  GLC 250 Coupé, έχει τιμή εκκίνησης τα €61.779 είναι δηλαδή €1.000 πιο ακριβή από την 250 d, λόγω αυξημένων CO2 (159 gr/km έναντι 131). Επομένως μόνο εάν θέλεις να έχεις μικρότερο τεκμήριο και φυσικά εάν είσαι θιασώτης της ομολογουμένως πιο ομαλής λειτουργίας του βενζινοκινητήρα, θα επιλέξεις τη συγκεκριμένη έκδοση.
 
Τι λέει το DRIVE
H GLC Coupé πετυχαίνει το στόχο να είναι πιο εντυπωσιακή εμφανισιακά από την «απλή» GLC. Ταυτόχρονα είναι και από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα αυτής της ιδιόμορφης κατηγορίας. Με το δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο, οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, αλλά το βασικό προνόμιό της είναι η ησυχία και η ομαλή λειτουργία της σε σχέση με την ντίζελ
Τιμή Από €61.779
Τεχνολογία 1.991cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 211 PS/5.500 rpm, 35,7kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 7,5”
0-160 km/h 20,0”
0-400 m 15,5” @ 143,9 km/h
0-1.000 m 28,5” @ 182,6 km/h
50-110 km/h 6,4”
50-80 km/h 2,6”
80-110 km/h 3,7”
110-140 km/h 5,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 222 km/h
Μέση κατανάλωση 10,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km
Διαστάσεις 4.732 x 1.890 x 1.602 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 1.780 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube