Test drive: Mercedes-AMG GLC 43 Coupé

Test drive: Mercedes-AMG GLC 43 Coupé

Η Mercedes-Benz GLC Coupé αποκτά μια έκδοση που γεφυρώνει το κενό μεταξύ των συμβατικών μοντέλων και της κορυφαίας AMG 63.

Η Mercedes-Benz GLC Coupé τραβά τα βλέμματα χάρη στο καλοσμιλεμένο κορμί που χαμηλώνει προς τα πίσω και στο επιβλητικό αστέρι στη μάσκα της. Ακόμα περισσότερο, όταν πρόκειται για την έκδοση AMG 43 4MATIC.

Όπως και στην C-Class, έτσι και εδώ το νούμερο «43» φανερώνει μια έκδοση που θα μπορούσε να είναι η κορυφαία του μοντέλου σε κάποια άλλη εταιρία, όχι όμως στη Mercedes-Benz. Η πληθωρική γκάμα των GLC και GLC Coupé περιλαμβάνει και τις «63», με 476 ή 510 PS, οπότε η 43άρα είναι το αυτοκίνητο που γεφυρώνει το κενό που υπάρχει από τις συμβατικές εκδόσεις μέχρις εκεί.

Στο εσωτερικό, οι κόκκινες ραφές και ο συνδυασμός δέρματος και σουέντ δημιουργούν μια σπορ ατμόσφαιρα, η οποία συνεχίζεται και στην κονσόλα με φινίρισμα ανθρακονημάτων. Ξεκινώντας όμως με ένα από τα προγράμματα Eco ή Comfort, το 9άρι αυτόματο κιβώτιο αλλάζει σχέσεις ανεπαίσθητα και ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα. Η σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με τις πιο ταπεινές GLC Coupé, το στοιχείο που φανερώνει δηλαδή πως πρόκειται για AMG, είναι το ότι αντιδρά πιο ξερά σε ανωμαλίες με χαμηλή ταχύτητα. Φορά αερανάρτηση ως μέρος του βασικού εξοπλισμού, όμως η ρύθμισή της είναι ξεκάθαρα σπορ. Το επίπεδο άνεσης στην πόλη ή σε δρόμο με λακκούβες δεν μπορεί να συγκριθεί με του Audi SQ5.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mercedes-Benz GLC 250 d Coupé

Αλλάζοντας σε Sport ή Sport+, το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται. Ο κινητήρας αποκτά έναν μεταλλικό ήχο που θυμίζει ατμοσφαιρικό, όμως η χορταστική ώθηση ανεξαρτήτως στροφών δεν αφήνει αμφιβολία ότι πρόκειται για τούρμπο. Συγκεκριμένα, για έναν 3λιτρο V6 με δύο τούρμπο που αποδίδει 367 PS και 52 kgm και έχει κορυφαία απόκριση γκαζιού. Το κιβώτιο τώρα γίνεται βίαιο, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται με το σκάσιμο και την κλωτσιά στην πλάτη που χαρακτηρίζει όλες τις δημιουργίες της AMG. Και η manual λειτουργία του ευτυχώς είναι πραγματικά τέτοια, όπως διαπιστώνεις εύκολα, όταν σε προλάβει ο κόφτης, που έρχεται πριν το καταλάβεις.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupe

Από τη θέση του οδηγού τη νιώθεις πανίσχυρη, και με 2,4” για τα 80-110 km/h και 9,3” για το 60-160 km/h, πρόκειται για ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο με απόλυτα κριτήρια. Είναι και γρηγορότερο από ανταγωνιστές όπως το Audi SQ5 των 354 PS, που θέλει 2,6” και 10,2”, αντίστοιχα. Από στάση, η τετρακίνηση βρίσκει πρόσφυση και το κιβώτιο αλλάζει ιδανικά, οπότε το χρονόμετρο σταματά στα πολύ εντυπωσιακά 4,9” για τα 100 km/h και στα 13,2” για τα 400 m, όταν το Audi χρειάζεται 5,5” και 13,7”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi SQ5

Το χορταστικό γκάζι και η σπορ ατμόσφαιρα στην καμπίνα μπορεί να σε κάνουν να πιστέψεις ότι οδηγείς Α 45. Υπό πίεση σε έναν τυπικό βουνίσιο δρόμο, με λακκούβες και μπαλώματα, διαπιστώνεις ότι η συμβατική ρύθμιση της ανάρτησης είναι πλαδαρή υπό πίεση, ενώ η Sport+ αντιδρά πολύ απότομα σε μικρές ανωμαλίες της ασφάλτου, υπενθυμίζοντας ότι είναι φτιαγμένη για άλλο τερέν. Η ενδιάμεση Sport είναι σαφώς η καταλληλότερη. Το εμπρός μέρος είναι άμεσο, αν και όχι όσο μιας Alfa Romeo Stelvio, και η GLC Coupé δεν θα πει όχι σε ένα γρήγορο ρυθμό.

Με το ESP στη σπορ ρύθμιση, μπορείς να την τοποθετήσεις στην είσοδο με ένα «άσε». Κι αν η άσφαλτος είναι γλιστερή, η κατανομή δύναμης 31:69 εμπρός-πίσω σου επιτρέπει να πατήσεις γκάζι από νωρίς και να βγεις με ίσιο τιμόνι ή και ανάποδο. Σε ένα στενό δρόμο είναι δύσκολο να το πετύχεις, αφού χρειάζεται αρκετό χώρο και πολύ θάρρος. Σε μια έρημη πλατεία, αναρωτιέσαι μήπως τελικά είναι πισωκίνητη. Σε ένα χωματόδρομο ακόμα περισσότερο, όμως εκεί αρχίζει και νιώθει κάπως έξω από τα νερά της. Τα χαμηλοπρόφιλα σπορ λάστιχα δεν ταιριάζουν στις λακκούβες του εδάφους και η αερανάρτηση επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά το σπορ προσανατολισμό της.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupe

Στον αυτοκινητόδρομο, ίσως περιμένεις η GLC 43 να έχει αυξημένο θόρυβο κύλισης λόγω των ελαστικών της. Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Ταξιδεύει όσο ήσυχα απαιτείς από μια Mercedes-Benz και με την εθιστική ικανότητα επιτάχυνσης σε κάθε ταχύτητα που χαρακτηρίζει κάθε AMG. Και βέβαια με την κατανάλωση που αντιστοιχεί στο βάρος και στις επιδόσεις της. Δύσκολα ρίχνεις τη μέση κατανάλωση κάτω από τα 13 lt/100 km. Όμως, εφόσον την έχεις αγοράσει συνειδητά, με αυτό το νούμερο χαμογελάς, θυμάσαι τον ξερό ήχο και την κορυφαία απόκριση του μοτέρ, και δεν μετανιώνεις ούτε για μια γκαζιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo

Στην καθημερινότητα, εκτός από τη θέση οδήγησης που αγγίζει το τέλειο, θα εκτιμήσεις το ότι η όμορφη σιλουέτα της GLC Coupé δεν περιορίζει σημαντικά τους χώρους της καμπίνας, σε σχέση με τη συμβατική GLC. Η οροφή βρίσκεται χαμηλότερα και οι εμπρός και πίσω κολόνες έχουν μεγαλύτερη κλίση. Όμως αυτό περιορίζει περισσότερο την ορατότητα παρά το χώρο για το κεφάλι των επιβατών. Στο πίσω κάθισμα κάθονται άνετα επιβάτες με ύψος 1,90 m, με μοναδική παραχώρηση τη λίγο πιο κλειστοφοβική αίσθηση, λόγω του πιο στενού παραθύρου. Και πιο πίσω, τα 491 lt του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητική τιμή, όχι όμως κορυφαία για SUV τέτοιου μεγέθους.

Αρκεί μια βόλτα με την εκρηκτική Mercedes-AMG GLC 43 Coupé για να αποφανθείς ότι ο συνδυασμός αυτού του μοτέρ με αυτή την οδική συμπεριφορά και αυτή την εμφάνιση, δεν υπάρχει αλλού. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μιλά στην καρδιά του οδηγού, και λίγη σημασία έχει η όποια κρίση του με πεζά, αντικειμενικά κριτήρια.


Τι λέει το DRIVE
Ένα ξεχωριστό SUV που ενσωματώνει εξαιρετικά τον δυναμικό χαρακτήρα της AMG, θυσιάζοντας ένα μέρος της άνεσης μιας Mercedes-Benz.
Τιμή Από €86.735
Τεχνολογία 2.996 cc, V6, 24v, 4 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 367 PS/5.500-6.000 rpm, 53 kgm/2.500-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,9”
0-160 km/h 11,6”
0-400 m 13,2” @ 170,2 km/h
0-1.000 m 24,3” @ 217,4 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 9,3”
50-80 km/h 1,8”
80-110 km/h 2,4”
110-140 km/h 3,1”
Φρένα 100-0 km/h 40,3 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 13,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 192 g/km
Διαστάσεις 4.727 x 1.930 x 1.586 mm
Χώρος αποσκευών 491 lt
Βάρος 1.890 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube