Test drive: ΒMW 118d

Test drive: ΒMW 118d

Το νέο φορολογικό σύστημα έχει απενοχοποιήσει τα κυβικά, οπότε μπορείς να απολαμβάνεις το πολύ καλό δίλιτρο μοτέρ ντίζελ χωρίς τύψεις.

Το νέο στο αυτοκίνητο που οδηγούμε είναι ο κινητήρας. Η 118d φορά το μέχρι πρότινος «απαγορευμένο» 4κύλινδρο 2.0, με απόδοση 150 ίππους και 32,6 kgm.

Είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με άμεσο ψεκασμό common rail που λειτουργεί με 2.000 bar και διαθέτει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Έχει εκλεπτυσμένη λειτουργία και δεν βγάζει κραδασμό ή θόρυβο σε ένταση που να ενοχλεί τους επιβάτες. Ακόμη και με ανοιχτό παράθυρο, δεν έχει το κουραστικό κροτάλισμα άλλων ντίζελ.

Στο ταξίδι, ένα γλυκό απαλό σφύριγμα από το τούρμπο συνοδεύει τη μεστή ώθηση. Το ωφέλιμο φάσμα είναι αρκετά μεγάλο έτσι κι αλλιώς, καθώς εκτείνεται από τις 1.500 rpm ως λίγο πριν τις 4.500 rpm. Και οι ταχύτατες, βελούδινες αλλαγές του Steptronic το κάνουν να φαίνεται ακόμη μεγαλύτερο, καθώς δεν σε αφήνει πουθενά να νιώσεις τη δύναμη να διακόπτεται

Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, ειδικά στο πρόγραμμα Sport. Ακούει από χαμηλά και ξεφουσκώνει άμεσα όταν αφήνεις. Στους δρόμους της περιφέρειας, η πλούσια ροπή σε βοηθά να κινηθείς ζωηρά και να αξιοποιήσεις το καλοζυγισμένο πλαίσιο με την σπορ διάθεση. Αντιδρά άμεσα και με αρκετή ακρίβεια στο γρήγορο τιμόνι. Δεν είναι άλλωστε κάποια ειδική έκδοση για να έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις.

Η κλίση είναι μικρή και το όριο ψηλό. Η συμπεριφορά πέρα από αυτό είναι ελαφρά υποστροφική και ο έλεγχος πανεύκολος. Με ειδικό χειρισμό μπορεί να γυρίσει την ουρά της σε πατημένα κομμάτια, ενώ μόνο σε πολύ γλιστερά θα ξεκολλήσει με το γκάζι. Σε τέτοιου είδους οδήγηση και σε σχέση με τα χαρακτηριστικά του ντίζελ, το κιβώτιο δουλεύει υπερωρία. Κάνει τις σωστές επιλογές στην αυτόματη λειτουργία, τόσο στο νορμάλ όσο και στο σπορ πρόγραμμα, αλλά οι οκτώ σχέσεις όπως και να έχει είναι μπέρδεμα

Η 118d κάνει 0-100 km/h σε 8,3”, πιάνει τα 160 km/h σε 22,8” και βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 29,6” με 176 km/h. Η 116d χρειάζεται 10,3”, 33,1” και 32,3” με έξοδο 158,8 km/h, αντίστοιχα. Εξίσου μεγάλες είναι οι διαφορές και στις ρεπρίζ. Για τα 60-160 km/h με αλλαγές σχέσεων η 116d με το ίδιο κιβώτιο (8άρι Steptronic) χρειάζεται 29”, ενώ η δίλιτρη δέκα ολόκληρα δευτερόλεπτα λιγότερα. Αντίστοιχα, στις ρεπρίζ 80-110 km/h και 110-140 km/h η 118d με χρόνο 4,5” και 6,5” είναι ταχύτερη κατά 1,6” και 3,4”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 118d

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τo Audi A3 Sportback 1.6 TDI quattro

Η κατανάλωση στη μέση τιμή της θα περιμέναμε να είναι λίγο χαμηλότερη από τα 6,3lt/100 km. Από την άλλη δεν αυξάνεται πάνω από τα 6,7 ακόμη και με αρκετή πίεση και γρήγορο ρυθμό ταξιδιού. Οδηγώντας με αρκετή υπομονή και προσοχή στην πόλη μπορείς να πέσεις στα 5,5 lt/100 km.

Πάνω στην ώρα
Δεν μπορεί κανείς να έχει εμπιστοσύνη ελπίζοντας σε σταθερότητα στο φορολογικό καθεστώς, αυτό που ισχύει σήμερα πάντως απενοχοποιεί τα κυβικά. Οπότε μπορεί κανείς να κοιτάξει και λίγο πιο πάνω, αν η διαφορά τιμής για έναν σημαντικά καλύτερο κινητήρα δεν είναι απαγορευτική.

Οι περίπου €5.000 επιπλέον που κοστίζει η δίλιτρη 118d σε σχέση με την 116d που φορά τον 3κύλινδρο 1.500άρη δεν είναι αυτό ακριβώς που θα λέγαμε αμελητέα. Ωστόσο, η διαφορά που κάνει η επιπλέον δύναμη σε επιδόσεις, όπως αυτές μεταφράζονται σε ασφάλεια στην πράξη αλλά και σε κύρος, είναι κάτι που θα προβληματίσει τους υποψήφιους αγοραστές. Με την καλή έννοια.

Τι λέει το DRIVE
Ο δίλιτρος ντίζελ με τη ροπή και τις επιδόσεις του αναδεικνύει το πλαίσιο, κάνει το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο και ασφαλές σε κάθε είδους δρόμο, αναβαθμίζει το χαρακτήρα του συνολικά. Δεν είναι μικρή η διαφορά από την 116d, αλλά αξίζει να το σκεφτείς.
Τιμή από €33.822
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, twin scroll turbo, 150 PS/4.000 rpm, 32,6 kgm/1.500-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 8,3”
0-160 km/h 22,8”
0-400 m 16,1” @ 138,3 km/h
0-1.000 m 29,6” @ 176,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 4,5”
50-80 km/h (3η) 3,0”
80-110 km/h (kickdown) 4,5”
110-140 km/h (kickdown) 6,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,5 m
Τελική ταχύτητα 212 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.329 x 1.765 x 1.421 mm
Βάρος 1.460 kg
Μετρήσεις DRIVE *Με το κιβώτιο στην πλήρως αυτόματη λειτουργία και στο πρόγραμμα Sport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube