Test drive: Audi Q7 V6 3.0 TDI

Test drive: Audi Q7 V6 3.0 TDI

Δοκιμάζουμε το νέο μεγάλο SUV της Audi, που αποτελεί πεδίο εφαρμογής όλων των σύγχρονων τεχνολογιών της εταιρείας

Η σχεδίαση του νέου Q7 δεν ξεφεύγει από την λογική της Audi. Κανένα μοντέλο δεν διαφοροποιείται δραματικά, ειδικά κοιτάζοντας την μάσκα από μπροστά. Ωστόσο, η τελευταία γενιά του πολυτελούς SUV είναι σαφώς πιο κομψή.

Το νέο Q7 δείχνει επιβλητικό, στιβαρό, με δυναμικό εκτόπισμα. Και ταυτόχρονα πιο μαζεμένο από το προηγούμενο. Πράγματι είναι πιο κοντό (3,7 πόντους) και πιο στενό (1,5 πόντους). Στο παλιό, ο εμπρός όγκος έμοιαζε δυσανάλογα μικρός σε σχέση με το μέγεθος της καμπίνας. Πλέον το σχήμα είναι πιο ισορροπημένο.

Αν η εξωτερική εμφάνιση είναι πειστική, η καμπίνα ενθουσιάζει. Σχολαστικά προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια, ποιότητα συναρμογής, πανάκριβα υλικά και ευφάνταστη σχεδίαση συνθέτουν ένα περιβάλλον υψηλότατης τεχνολογίας, βασιλικής άνεσης και εκλεπτυσμένης αισθητικής. Η πολύ φαρδιά κονσόλα πάνω από το κεντρικό τούνελ και ο ενιαίος στην ουσία αεραγωγός από τη μια άκρη ως την άλλη αυξάνουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Όχι πως υπάρχει τέτοια ανάγκη. Η καμπίνα είναι πραγματικά τεράστια. Οι πίσω κάθονται σταυροπόδι με δέκα πόντους αέρα για γόνατα και κεφάλι, ακόμη και αν οι εμπρός είναι δίμετροι. Στο πίσω κάθισμα χωρούν τρία παιδικά καθίσματα, με ισάριθμες φυσικά βάσεις Isofix. Προαιρετικά διατίθεται και 7θέσια έκδοση με τρίτη σειρά καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών είναι κατάλληλος για… μετακόμιση. Η χωρητικότητα στην 5θέσια διαμόρφωση είναι 890 lt και φτάνει στα 2.075 lt, αν πέσουν τα πίσω καθίσματα. Με επτά επιβάτες, ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 295 lt. Για ευκολότερο φόρτωμα, στις εκδόσεις με αερανάρτηση το αυτοκίνητο μπορεί να χαμηλώσει 5,5 cm.

Tο Q7 της δοκιμής μας διέθετε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, στην ουσία μια οθόνη TFT στην οποία προβάλλονται οι ενδείξεις ταχυμέτρου, στροφομέτρου κ.λπ., ο χάρτης του navigation και φυσικά το σύστημα infotainment, το γνωστό MMI. Το οποίο παραμένει πιο πολύπλοκο στο χειρισμό από του ανταγωνισμού, ενώ χωρίς τις έξτρα εφαρμογές, το λογισμικό μοιάζει φτωχό για την κατηγορία του αυτοκινήτου και τα γραφικά στερούνται φαντασίας.

Χρησιμοποιώντας κάμερες και ραντάρ, το αυτοκίνητο διαθέτει ενεργό cruise control που μπορεί ακόμη και να ακινητοποιήσει πλήρως το αυτοκίνητο αν χρειαστεί. Δευτερεύουσα παράμετρος αυτής της λειτουργίας είναι το σύστημα που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί την κίνηση σε ένα μποτιλιάρισμα με τον έλεγχο της επιτάχυνσης, της επιβράδυνσης αλλά και του τιμονιού να έχει περάσει εξ ολοκλήρου στην κεντρική ECU. Και όταν το μποτιλιάρισμα διαλυθεί, ο οδηγός θα ειδοποιηθεί να αναλάβει το κουμάντο.

Το Q7 είναι εφοδιασμένο με το Audi PreSense, την σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων. «Βλέπει» οχήματα που κινούνται με πολύ μικρότερη ταχύτητα ή είναι ακινητοποιημένα, πεζούς, ακόμη και ζώα που μπορεί να πεταχτούν ξαφνικά στο δρόμο. Χτυπά καμπανάκι στον οδηγό με ηχητικό και οπτικό σήμα, προετοιμάζει το σύστημα πέδησης, κι αν ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως, φρενάρει το αυτοκίνητο. Στην πράξη το σύστημα δουλεύει αποτελεσματικά. Βλέπει εγκαίρως τα πιθανά εμπόδια και προειδοποιεί χωρίς να τρομάζει τον οδηγό.

Ο κινητήρας είναι 6κύλινδρος σε διάταξη Vμε περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Διαθέτει κλασικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων και αποδίδει 272 PS και 61,2 kgm ροπή. Μιλώντας για τη μετάδοση, αυτή γίνεται από ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και όχι διπλού συμπλέκτη. Για πιο ομαλή λειτουργία, λέει το εργοστάσιο, για μεγαλύτερη άνεση και καλύτερη διαχείριση της ροπής, ειδικά σε συνδυασμό και με τη χρήση offroad. Το κεντρικό διαφορικό είναι πλήρως μηχανικό. Η μεταβολή του ποσοστού στην κατανομή ροπής γίνεται με ένα πλανητικό σύστημα γραναζιών. Κανονικά είναι 40-60 εμπρός πίσω. Υπό προϋποθέσεις μέχρι το 70% της ροπής μπορεί να φτάσει στους εμπρός τροχούς και μέχρι 80% στους πίσω. Η τεχνολογία quattro συμπληρώνεται από ένα σύστημα EDL, το οποίο φρενάρει επιλεκτικά τον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση έτσι ώστε να περιοριστεί το σπινάρισμα και η ροπή να μεταφερθεί στην απέναντι πλευρά που πατά καλύτερα.

Η ανάρτηση είναι πέντε συνδέσμων, τόσο εμπρός όσο και πίσω, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Προαιρετικά διατίθεται αερανάρτηση, χάρη στην οποία μπορεί να μεταβάλλεται η απόσταση από το έδαφος, η οποία κανονικά είναι 24,5 cm. Στο πρόγραμμα Offroad αυξάνεται κατά 2,5 cm ως τα 80 km/h. Κάτω από τα 30 km/h μπορεί να σηκωθεί άλλα 3,5 εκατοστά σε ταχύτητα για να ξεπεράσει ένα εμπόδιο. Για καλύτερη αεροδυναμική και μεγαλύτερη ευστάθεια η απόσταση από το έδαφος μειώνεται 1,5 cm από την αρχική θέση των 24,5 cm ύστερα από τα 120 km/h.

Είναι κάπως παράδοξο να μιλάμε για… ελαφριά κατασκευή σε ένα αυτοκίνητο δύο τόνων. Όμως έχει γίνει τεράστια προσπάθεια να μειωθεί το βάρος στο νέο Q7, με κέρδος σχεδόν 325 κιλών, συγκρίνοντας εκδόσεις με αντίστοιχο εξοπλισμό. Επίσης έχει χαμηλώσει το κέντρο βάρους, κατά πέντε εκατοστά, κυρίως χάρη στην τοποθέτηση του κινητήρα πιο χαμηλά.

Η άνεση και η ποιότητα κύλισης χαρακτηρίζονται από αρχοντιά και μεγαλοπρέπεια, ανεξάρτητα από την κατάσταση και την ποιότητα του τερέν. Στις δύο βασικές ρυθμίσεις, «Comfort» και «Auto», η άνεση είναι η προτεραιότητα. Λακκούβες και σαμαράκια εξαφανίζονται. Ενώ όμως αναταράξεις δεν περνούν στην καμπίνα, ένας μάλλον αταίριαστος, για την κατηγορία του αυτοκινήτου, θόρυβος φτάνει στα αυτιά των επιβατών.

Στον αυτοκινητόδρομο, χαϊδεύεις το γκάζι και βλέπεις χαλαρά 150-200 km/h στο κοντέρ. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 13,0lt/100 km αν κινείσαι πιο κοντά στο πρώτο νούμερο. Αν φλερτάρεις συνέχεια με την 200άρα εκτοξεύεται στα 15 lt/100 km, πράγμα αναμενόμενο για το βάρος των 2.160 kg. Σε κάθε περίπτωση, ελάχιστος είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος, χάρη στον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,31 και στην καλή ηχομόνωση. Οι μαλακές ρυθμίσεις επιτρέπουν στο δυνατό πλευρικό άνεμο να επηρεάζει την πορεία του αυτοκινήτου και χρειάζονται αρκετές διορθώσεις με το τιμόνι γύρω από την θέση της ευθείας. Επιλέγοντας όμως τη ρύθμιση Dynamic, τα αμορτισέρ σκληραίνουν, το τιμόνι σφίγγει και το σύνολο γίνεται πιο ακριβές.

Στον επαρχιακό δρόμο, το αυτοκίνητο είναι απρόσμενα άμεσο και ακριβές, για τα μέτρα της κατηγορίας και το μέγεθός του. Η πολύ μικρή κλίση περιορίζει την αδράνεια. Μοιάζει μικρότερο και ελαφρύτερο από όσο είναι και αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να παλεύεις. Για πρώτη φορά το Q7 διαθέτει τετραδιεύθυνση. Σε ταχύτητα ως 15 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, για μεγαλύτερη ευελιξία. Από εκεί και πάνω προς την ίδια κατεύθυνση για μεγαλύτερη σταθερότητα. Το τιμόνι είναι γρήγορο, αλλά σκοπίμως ελαφρύ, για περισσότερη ευκολία και επειδή αυτό αρμόζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Λογικά λοιπόν, η πληροφόρηση δεν είναι το δυνατό του σημείο. Συνηθίζεις γρήγορα πάντως το υψηλότατο όριο του αυτοκινήτου και παρασύρεσαι να πιέσεις σε ρυθμό ανάρμοστο για ένα μεγάλο SUV.

Το κιβώτιο είναι έξυπνο ως αυτόματο, ομαλό σε κάθε περίπτωση και γρήγορο όταν αλλάζεις με τα paddles. Η κτηνώδης ροπή και το μεγάλο για ντίζελ ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας, σε συνδυασμό με τη σοφή κλιμάκωση δεν σε αφήνουν να νιώσεις ποτέ μειονεκτικά για τη δύναμη. Η ώθηση είναι εντυπωσιακή, στο ξεκίνημα αλλά και στην έξοδο κάθε στροφής. Είναι απίστευτη η ευκολία με την οποία το θωρηκτό γράφει 0-100 km/h σε 6,2” και 0-160 km/h σε 15,8”. Βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 26,7” με 193,2 km/h. Αστραπιαίες είναι και οι ρεπρίζ, με 3,1” για τα 80-110km/h, 4,3” για τα 110-140 km/h και 13” για τα 60-160 km/h με αλλαγές. Την αίσθηση ότι είναι πολύ γρηγορότερο και ότι επιταχύνει με σαφώς μεγαλύτερη άνεση από την ανταγωνιστική X5 xDrive30d έρχονται να επιβεβαιώσουν οι αριθμοί. Η BMW κάνει 0-100 km/h σε 6,6”, 0-160 km/h σε 17,3” και 0-1.000 m σε 27,3”. Αντίστοιχα για τις ρεπρίζ χρειάζεται 3,3”, 4,9” και 14,4”.

Έτσι κι αλλιώς είναι ένα αυτοκίνητο για λίγους. Στην Ελλάδα για ελάχιστους. Από μία άποψη αυτό είναι καλό, αφού θα παραμείνει σπάνιο, όπως πρέπει για ένα αυτοκίνητο με τιμή που ξεκινά από €85.550. Η τεχνολογία, η ποιοτική και μηχανολογική τελειότητα του Q7 και η υπεραξία άμεσα συνδεδεμένη με το κύρος του μοντέλου και της μάρκας, δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό την τιμή.

Τι λέει το DRIVE
Διαθέτει απίστευτη τεχνολογία ασφάλειας και άνεσης, αστείρευτη, αλλά εκλεπτυσμένη δύναμη, πολυτέλεια, χώρους και υψηλό κύρος, σε συνδυασμό με κορυφαία για τα μέτρα της κατηγορίας σπορ συμπεριφορά.
Τιμή €85.550
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 24v, 2 x ΕΕΚ, υπερσυμπιεστής καυσαερίων, ψεκασμός commonrail στα 2.000 bar, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 272 PS/3.250-4.250 rpm, 51kgm/1.250-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2”
0-160 km/h 15,8”
0-400 m 14,5” @ 154,1 km/h
0-1.000 m 26,7” @ 193,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,1”
50-80 km/h (3η) 2,4”
80-110 km/h (3η) 3,1”
110-140 km/h (4η) 4,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 13,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 5.050x 1.970x 1.740 mm
Βάρος 2.160kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube