Honda Jazz 1.2

Honda Jazz 1.2

Αν ψάχνεις ατμόσφαιρα, ρυθμό, αλκοόλ και καπνό, άλλαξε περιοδικό. Αν όχι, μάθε γιατί η Honda ξεκαθαρίζει ότι η νέα εποχή Jazz σολάρει στα σουπερμίνι

Φεύγοντας απ’ το γραφείο με τα κλειδιά του Jazz στο χέρι, λογικά δεν πετάς και τη σκούφια σου. Ξέρεις εκ των προτέρων ότι δεν είναι το αυτοκίνητο που θα ρίξει λάδι στο οδηγικό πάθος. Αλίμονο, τότε κανείς δεν θα χρειαζόταν Type-R! Το Jazz, από το 2002 που εμφανίστηκε, ξεχώρισε περισσότερο για τις πολυμορφικές του αρετές παρά για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Σήμερα όμως η δεύτερη, θεαματικά αναβαθμισμένη γενιά έχει κάθε λόγο να εισβάλει στην πιάτσα των σουπερμίνι με την αυτοπεποίθηση στα ύψη. Και όχι μόνο αυτό, σου προκαλεί και μια σχέση εξάρτησης – δύσκολα ξεκολλάς αν ζήσεις για λίγο στο ρυθμό του. Και δεν υπερβάλλω...

Modern jazz
Tο μακρύτερο (+55 mm) και φαρδύτερο (+20 mm) Jazz, πλέον δεν αντικρίζει με συστολή τον ανταγωνισμό. Το ουσιαστικά ενός όγκου Honda με το εύπεπτο στυλ, ωφελείται και από τις αυξήσεις σε μεταξόνιο (+50 mm) και μετατρόχια (+35 mm εμπρός / +30 mm πίσω). Δεν απέκτησε όμως μόνο θεαματική βελτίωση στους χώρους, αλλά και στη συμπεριφορά.
Στο νοικοκυρεμένο εσωτερικό δεν απουσιάζουν οι σχεδιαστικοί νεωτερισμοί. Ο νέος, μοντέρνος πίνακας οργάνων είναι πλήρης, με ευανάγνωστη γραμματοσειρά και γλυκό φωτισμό, ενώ στο κοντέρ αλά Civic η οθόνη πληροφοριών περιλαμβάνει και υπολογιστή ταξιδιού. Ευχάριστος διάκοσμος και καλή συναρμολόγηση με σκληρά πλαστικά, που όμως δίνουν την εντύπωση ότι δεν θα τα κουράσει ούτε ο χρόνος ούτε η χρήση. Καλός είναι και ο εξοπλισμός, που εκτός από έξι αερόσακους, ABS με EBD, ΑC, ράδιο-CD με MP3 και μια σειρά ηλεκτρικές ανέσεις (παράθυρα εμπρός, τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, και καθρέφτες), στάνταρ είναι και το μεταλλικό χρώμα. Όμως αυτό που κλέβει τις εντυπώσεις είναι οι εξαιρετικοί χώροι –για πέντε Δυτικούς ενήλικες– και η πρακτικότητά τους. Τα πίσω καθίσματα πέφτουν με μια κίνηση, χωρίς να βγάζεις προσκέφαλα και ν’ αρχίζεις τις επικύψεις. Τα έδρανα βυθίζονται και το Jazz εξασφαλίζει 883 lt (μέχρι το ύψος των παραθύρων) απολύτως αξιοποιήσιμου μεταφορικού χώρου, αν δεν σου φτάνουν τα 335 lt του χώρου αποσκευών. Η καινοτομία Magic Seats χαρακτηρίζει από την πρώτη του εμφάνιση το Jazz, και εδώ γι’ ακόμα μια φορά εκθέτει τα πολυδιαφημισμένα πολυμορφικά της πιάτσας. Τα έδρανα, που είναι ουσιαστικά ένας πάγκος με χώρο από κάτω ακόμα και για παιδικό καρότσι, σηκώνονται, και ανοίγοντας τις πίσω πόρτες μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με ύψος, όπως γλάστρες, ποδήλατα και ό,τι άλλο φαντάζεσαι.

Σαν λαλήσει ο iVTEC
Δυο 16βάλβιδοι iVTEC απασχολούν πλέον τα σωθικά του Jazz και για να καταλάβεις τη διαφορά δεν χρειάζεται να οδηγείς το «καλό» 1.4 (1.335 cc) με τους 100 ίππους. Οι 90 στις 6.000 rpm του μικρού κινητήρα των 1.198 cc αποδεικνύονται ιδιαίτερα δραστήριοι για να κερδίσουν εντυπώσεις και χρονόμετρα. Στην πράξη, το ελαφρύ αμάξωμα των 1.060 κιλών τα καταφέρνει καλά σε επιταχύνσεις από στάση με το 0-100 km/h να έρχεται σε 12,2” ενώ για το χιλιόμετρο χρειάζεται 33,8”. Καλές είναι οι ρεπρίζ 3ης-4ης (50-80 με 3η: 7,2”, 80-110 με 4η: 12,6”), ενώ θετικές εντυπώσεις σού αφήνουν και τα φρένα (100-0: 50,3 m), αν και με γύρω γύρω δισκόφρενα περιμέναμε κάτι πιο εντυπωσιακό. Μπορεί να φαίνεται υψηλόροπο (11,6 kgm στις 4.900 rpm), όμως στην πράξη επιταχύνει από το ρελαντί, ενώ η άμεση απόκριση και το εξαιρετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση 5άρι κιβώτιο προσφέρουν ζωηρές επιταχύνσεις. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με άνεση με το κοντέρ ανάμεσα στα 140-160 km/h, ενώ χωρίς ιδιαίτερο πείσμα σκαρφαλώνει ψηλότερα. Το καλύτερο είναι ότι ακόμα κι αν βγάλεις το μαστίγιο, η κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 9,5 lt/100 km, ενώ εύκολα πέφτει και κάτω από τα 7 λίτρα.
Η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι λιγότερο τεχνητή σε σχέση με το παρελθόν, το τιμόνι μπορεί να υστερεί ελαφρώς σε αίσθηση, όμως έχεις έλεγχο των τροχών και ταυτόχρονα τη δυνατότητα ν’ απολαμβάνεις την περίφημη ευελιξία που εξασφαλίζει ο μικρός κύκλος στροφής (9,5 m). Η ανάρτηση δεν ταλαιπωρεί, χωρίς να ταυτίζεται με τη «γαλλική άνεση», και είναι υποστροφικά ρυθμισμένη, ενώ εκτός από την ασφάλεια που προσφέρει, το Jazz εμπνέει και λόγω της αποτελεσματικότητάς του.

Ψωνίζεις μικρό, παίρνεις μεγάλο
Χωρίς να ξεπερνάει τα 4 μέτρα (3.900 mm), ενσωματώνει κορυφαίους χώρους για σουπερμίνι και πολυμορφική ευφυΐα. Αυτά είναι τα γνωστά δεδομένα που περιμένεις από το Jazz. Ο οικονομικός και δραστήριος κινητήρας, η ζωηρή διάθεση να είναι σβέλτο παντού και η συνολική πρακτικότητα που αναζητάς από ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο βάζουν το μικρό Honda στο καλάθι των εκπλήξεων της εποχής.



Τι λέει το DRIVE
Πρακτικό και ευκολοδήγητο, με ζωηρό μοτέρ και επιδόσεις, αστεία κατανάλωση και ασφαλέστατη συμπεριφορά. Όλα τα λεφτά το ευφυές εσωτερικό με τους αναβαθμισμένους χώρους. Ψωνίζεις και ξενοιάζεις...
Τεχνολογία
1.198 cc, 16V, 2 EEK, 90 PS / 6.000 rpm, 11,6 kgm / 4.900 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 12,2” Τελική: 177 km/h
Μέση κατανάλωση
8,2 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube