Δοκιμάζουμε: Fiat 500 Abarth SS

Δοκιμάζουμε: Fiat 500 Abarth SS

Steroids: Δεν μας έφτανε η ψωμωμένη έκδοση Abarth με τους 135 ίππους και τη σφιχτή ανάρτηση. Η Fiat έριξε το 500άκι στα αναβολικά με το εργοστασιακό κιτ βελτίωσης SS.


Ξέχνα το γλυκό μικρό αυτοκίνητο πόλης της Fiat που σου έχει πάρει το μυαλό. Σβήσε από τη μνήμη σου τις φωτογραφίες με χαρούμενα ζευγάρια να πηγαίνουν για ψώνια μέσα σε ένα πανέμορφο 500άκι. Εδώ τα πράγματα είναι πιο δύσκολα και αυτό που χρειάζεται είναι αυτοσυγκέντρωση, προσπάθεια και επιμονή. Πρέπει να μπεις στη λογική του αυτοκινήτου ώστε να εκμεταλλευτείς τα μεγάλα όριά του, αλλά και τον ισχυρότερο κινητήρα. Νιώθεις την ευθύνη να το κάνεις, να δικαιολογήσεις το βελτιωτικό πακέτο των €4.500 και το διακριτικό «esseesse» στο πορτμπαγκάζ.

Ασκήσεις ηρεμίας
Το πιο κόμπακτ παιχνιδάκι της Fiat σου παίρνει εύκολα τα μυαλά. Χρειάζεται να συνειδητοποιήσεις από νωρίς ότι αυτός ο ήχος από την εξάτμιση και οι αρρυθμίες στο ραλαντί δεν συγκαταλέγονται στο κομμάτι των εντυπώσεων. Είναι άμεσα επακόλουθα της βελτίωσης του 1.400άρη κινητήρα που από 135 ίππους έφτασε στους 160.

Σημείωσε: Φίλτρο της BMC, αλλαγμένη και πιο ελεύθερη εξαγωγή, και την τουρμπίνα IHI RHF3 που κολλάει το δείκτη του μπαρόμετρου στα 1,2 bar. Τώρα γίνεται πιο κατανοητό γιατί τα χρονόμετρα σταματούν πολύ νωρίτερα. Τα 100 km/h έρχονται σε μόλις 7,6” και τα πρώτα 400 μέτρα τελειώνουν σε 15,6”, δηλαδή 0,6” και 0,4” ταχύτερα από το «απλό» 500 Abarth.

Η πραγματική αίσθηση που αφήνει στον οδηγό είναι ακόμα πιο ξεχωριστή. Με το πλήκτρο Sport πατημένο, η ροπή έρχεται άμεσα και απότομα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Τα 1.120 κιλά φαίνονται πολύ λίγα, τη στιγμή που το 500 περνά μπροστά σου και εξαφανίζεται στο ορεινό στροφιλίκι. Πας πιο γρήγορα από ό,τι περιμένεις και σύντομα αναρωτιέσαι αν όντως ισχύουν τα 5 αστέρια του EuroNCAP. Στην καθημερινή οδήγηση εντός πόλης θα προτιμούσαμε ένα συνδυασμό της Sport ηλεκτρικής κρεμαγέρας, αλλά χωρίς το overboost που το κάνει απότομο και αυξάνει πολύ την κατανάλωση.

Η αιώνια μάχη ισχύος-πρόσφυσης μοιάζει σαν διαφωνία τεράτων, με τον κινητήρα από τη μια και τη σκληρή ανάρτηση από την άλλη. Το συνηθέστερο αποτέλεσμα είναι σε κάθε εκκίνηση τα λάστιχα 205/40 R17 να βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αντισπίν και TTC (Torque Transfer Control) αναλαμβάνουν άμεσα την υπόθεση. Το πρώτο λειτουργεί αυτόματα, κόβοντας το γκάζι σε κάθε απώλεια πρόσφυσης. Το δεύτερο λειτουργεί σαν ηλεκτρονικό μπλοκέ, φρενάροντας στιγμιαία τον τροχό που έχει σπινάρει. Προφανώς το χειροκίνητα εμπλεκόμενο TTC αποδίδει καλύτερα. ‘Ομως χρειάζεται προσοχή γιατί σε «φτιάχνει» και καταλήγεις να καις λάστιχο σε κάθε φανάρι.

Θέλουμε να πιστεύουμε πως όλα τα μικρά «όπλα» του Gruppo Fiat είναι τόσο σκληρά, διότι στη γείτονα χώρα δεν έχουν τόσες λακκούβες. Όντως η αίσθηση που αποκομίζεις σε καλό οδόστρωμα είναι πάρα πολύ καλή, με σαφείς και άμεσες αντιδράσεις. Λίγο σκληρότερα αμορτισέρ και οριακά μαλακότερα ελατήρια θα το έκαναν ακόμα καλύτερο. ‘Ομως όλα αυτά τελειώνουν σε δρόμο με ανωμαλίες. Το σκληρό SS «διαβάζει» τα πάντα και στις αναπηδήσεις χάνει ευκολότερα την πρόσφυση από τα μικρότερα αδέλφια του. Τα συγχαρητήριά μας για τα αεριζόμενα δισκόφρενα της Brembo που μόλις ζεσταθούν σταματούν το 500 σε 37,8 μέτρα από τα 100 km/h, δίνοντας κορυφαία και σταθερή αίσθηση στο πεντάλ.

Μια κρύο μια ζέστη, καθώς μετά τα εντυπωσιακά φρένα η αίσθηση του κιβώτιου είναι υποδεέστερη του αναμενόμενου για σπορ αυτοκίνητο. Παρομοίως σε ξενίζει και η θέση οδήγησης που δεν έχει καταφέρει να διαγράψει τα γονίδια αυτοκινήτου πόλης. Κάθεσαι αρκετά ψηλά, με κάθετη την πλάτη και δεν έχεις την καλύτερη δυνατή στήριξη από το «μπάκετ». Θέλουμε να το αντιμετωπίζουμε όμως ως ειδική αγορά ή και ως πακέτο βελτίωσης ενός πανέμορφου αυτοκινήτου. Διότι αλλιώς η τιμή του το φέρνει αντιμέτωπο με πιο δυνατούς και πιο αποτελεσματικούς συνδυασμούς.

Τι λέει το DRIVE
Η ειδική έκδοση του 500 Abarth δεν πρέπει να αξιολογείται με απόλυτα κριτήρια, αλλά ως ευσεβής πόθος των απανταχού ιδιοκτητών Fiat 500. Ειδάλλως τα €22.320 μοιάζουν πολλά
Τεχνολογία 1.368 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 16v, 2 EEK, τούρμπο, 160 PS/5.750 rpm, 24,4 kgm/3.000 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h 7,6”, τελική: 211 km/h
Μέση κατανάλωση 12,8 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube