Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική Jaguar I-Pace

Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική Jaguar I-Pace

Με την κορυφαία εφαρμοσμένη τεχνολογία που υπάρχει σήμερα στην ηλεκτροκίνηση μα και πολύ συναίσθημα, η I-Pace θέλει να αποδείξει ότι το αύριο της αυτοκίνησης μπορεί να είναι συναρπαστικό.

Συνέτρεξαν τρεις λόγοι που έκαναν την ιδέα του ηλεκτρικού SUV της Jaguar πραγματικότητα: Πρώτος: Η αγορά διψάει για SUV και εναλλακτικά καύσιμα. Δεύτερος: Η ηλεκτρική τεχνολογία έχει πλέον ωριμάσει. Τρίτος: Η εταιρεία έχει πατήσει τέρμα το γκάζι και θέλει να κάνει επίδειξη ισχύος.

Ηλεκτρικά προσόντα
Η I-Pace είναι σχεδιασμένη από το μηδέν για να συνδυάσει επιδόσεις, χώρους, σχεδίαση και τεχνολογία, όπως κανένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν μπορεί.

Δε μοιάζει με τις υπόλοιπες Jaguar, ωστόσο είναι απίθανο να μην αναγνωρίσεις την ταυτότητά της στη μάσκα και στα πίσω φώτα. Ως πηγή έμπνευσης αναφέρεται το πρωτότυπο σούπερκαρ C-X75, το οποίο κληροδότησε τον αεραγωγό του κοντού καπό και την υψηλή αεροδυναμική απόδοση.

Η πίσω πτέρυγα δεν παράγει downforce, απλώς ομαλοποιεί τη ροή του αέρα έτσι ώστε ο δείκτης Cd να είναι 0,29. Με μήκος 4,68 m, πλάτος 1,9 και ύψος 1,6 m, η I-Pace είναι λίγο μικρότερη από μια F-Pace.

Τα βαριά μηχανικά μέρη, δηλαδή ο κινητήρας και οι μπαταρίες είναι τοποθετημένα χαμηλά για ευνόητους λόγους, οπότε το κέντρο βάρους είναι 1,3 cm χαμηλότερο από της F-Pace. Η μάζα είναι τέλεια ζυγισμένη, ωστόσο ως απόλυτο νούμερο πολλή.

Παρότι κατά 94% αλουμινένια, η I-Pace ζυγίζει τουλάχιστον 2.133 kg χωρίς οδηγό, προκειμένου να ικανοποιηθεί το βασικό ζητούμενο της στιβαρότητας: Τα 36 KNm/μοίρα είναι η υψηλότερη τιμή που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε Jaguar. Σημαντικό μερίδιο του βάρους αντιστοιχεί προφανώς στις μπαταρίες που αποτελούν δομικό στοιχείο του πλαισίου και είναι δοκιμασμένες διεξοδικά, όπως και το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Πάνω από 200 πρωτότυπα και σχεδόν 500 μηχανικοί πραγματοποίησαν 11.000 ώρες δοκιμών σε virtual περιβάλλον, ενώ ακολούθησαν 2,4 εκατομμύρια km σε Ευρώπη, Β. Αμερική και Ασία, καθώς επίσης και πάνω από 400 γύροι στις πίστες του ’Ring και του Nardo. Όλα αυτά σε τέσσερα χρόνια, διάστημα όχι και τόσο μεγάλο για τέτοιο εγχείρημα.

Η I-Pace δείχνει σχολαστικά κατασκευασμένη και η καμπίνα της είναι απολαυστική, με το ιδανικό μίγμα απτής ποιότητας και high-tech εικόνας. Υπάρχουν ολοκαίνουργιοι διακόπτες για τον κλιματισμό και δύο εντυπωσιακές οθόνες αφής για να χειρίζεσαι τα πάντα.

Όλα τα υλικά έχουν τη σωστή υφή και ο σεβασμός στο περιβάλλον βρίσκεται σε περίοπτη θέση, μαζί με το infotainment και τη συνδεσιμότητα. Η θέση οδήγησης είναι σπορ για τα δεδομένα των SUV. Και επειδή κάθεσαι ουσιαστικά στη μέση του αυτοκινήτου έχεις άριστη αίσθηση του συνολικού όγκου του.

Η ορατότητα δεν προβληματίζει, η πολυτέλεια ξεχειλίζει, το ίδιο και η ευρυχωρία. Οι ελάχιστοι πρόβολοι του αμαξώματος μεγιστοποιούν το μεταξόνιο στα 2,99 m. Έτσι, το πίσω κάθισμα έχει ατελείωτο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα τριών ενηλίκων. Ένα μικρό εξόγκωμα στο πάτωμα δεν θα χαλάσει τη βολή κανενός, ενώ με 656 lt χώρου αποσκευών σαφώς και θα χωρέσουν τα πάντα. Οπότε με τον καιρό μάλλον θα ξεχάσεις το βοηθητικό χώρο των 27 lt κάτω από το εμπρός καπό.

Η τεχνολογία στο φόρτε της
Καθότι η απουσία μηχανικού θορύβου είναι παντελής, ένα μέρος από το οδηγικό συναίσθημα αναλαμβάνει να ικανοποιήσει το τεχνητό ψηφιακό ηχόχρωμα που προσαρμόζεται στο εκάστοτε οδηγικό προφίλ της I-Pace.

Το υπόλοιπο μέρος, το αναλαμβάνουν οι δύο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη που είναι σχεδιασμένοι in-house από τον Αλέξανδρο Μιχαϊλίδη και αποδίδουν 200 PS έκαστος. Τροφοδοτούνται από τα 90 KWh των μπαταριών και σε κανονικές συνθήκες καθένας εισφέρει κατά 50%.

Ωστόσο, αυτό το ποσοστό αλλάζει συνεχώς φτάνοντας έως και το 10-90 εμπρός-πίσω, για μέγιστη πρόσφυση και βέλτιστη δυναμική ισορροπία. Ως αποτέλεσμα, η I-Pace είναι κατά βάση ουδέτερη. Μόνο εάν στην έξοδο μιας κλειστής στροφής πατήσεις νωρίς και απότομα το γκάζι, η απάντηση θα είναι υποστροφική.

Βέβαια, με 70,9 kgm ηλεκτρικής ροπής, κάτι τέτοιο σαφώς και είναι αναμενόμενο. Ειδικά από ένα αυτοκίνητο που δεν είναι σούπερκαρ, αλλά ένα SUV πολύ ευχάριστο στην άσφαλτο και παράλληλα ικανό να σκαρφαλώνει στο χώμα και να κινείται διαβολεμένα γρήγορα σε μια απαιτητική πίστα, όπως εκείνη του Algarve.

Η πρόσφυση είναι εντυπωσιακή και, παρότι η αερανάρτηση δε μηδενίζει την κλίση του αμαξώματος, στη ρύθμιση Dynamic την ελέγχει με συνέπεια και πληροφορεί σωστά για το πόσο προσεγγίζεις το όριο. Αυτοκίνητα με συμβατική ανάρτηση δεν υπήρχαν διαθέσιμα.

Ωστόσο, από όσα έχουν αερανάρτηση η άνεση σαφώς δεν θα σου λείψει. Ούτε στη ρύθμιση Dynamic, όπου η άψογη κύλιση από τα διπλά εμπρός ψαλίδια και τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους παραμένει αναλλοίωτη. Ακόμα και με τροχούς 255/40 R22.

Με 400 PS και τόση ροπή, η I-Pace είναι αναμενόμενα γρήγορη: Χρειάζεται μόλις 4,8” για τα 0-100 km/h και τα 200 km/h της τελικής έρχονται με αστεία ευκολία. Ωστόσο, το καλύτερο είναι οι εν κινήσει επιταχύνσεις, στις οποίες το αυτοκίνητο κυριολεκτικά εξακοντίζεται.

Είναι τόσο γρήγορο που συχνά πιάνεις τον εαυτό σου να σανιδώνει χωρίς κανένα λόγο. Μόλις βέβαια ξεπεράσεις αυτό το στάδιο και αρχίσεις να οδηγείς ως κανονικός άνθρωπος, αρχίζεις να εκτιμάς και άλλα πράγματα. Όπως για παράδειγμα το πόσο ακριβής είναι η ένδειξη της αυτονομίας.

Σύμφωνα με την τελευταία, η I-Pace που δοκιμάσαμε θα μπορούσε να διανύσει 331 km ξεκινώντας με επίπεδο φόρτισης 90%, οπότε με πιο οικονομικό ρυθμό τα 400 km είναι ρεαλιστική θεώρηση. Ακόμα και τα 480 km που ανακοινώνονται με μέτρηση σε κύκλο WLTP, δεν ακούγονται εκτός τόπου και χρόνου.

Ειδικά από τη στιγμή που θα αρχίσεις να οδηγείς με «ένα πεντάλ», εκμεταλλευόμενος δηλαδή τα έως 0,4 G επιβράδυνσης όταν αφήνεις το γκάζι. Σύμφωνα με την Jaguar μπορείς να οδηγείς κατά 98% έτσι την I-Pace και, μόλις το πετύχεις, ένας νέος κόσμος ευκολίας οδήγησης θα ανοιχτεί εμπρός σου.

Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε ότι χάρη στην κορυφαία τεχνολογία των μπαταριών, η υψηλή αυτονομία δεν έχει επιτευχθεί με τεράστιους χρόνους φόρτισης. Χρησιμοποιώντας ένα οικιακό wall box ισχύος 7KW, οι 432 κυψέλες φορτίζουν πλήρως σε 12 ώρες και 36’ και κατά 80% σε δέκα ώρες, ενώ με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος ισχύος 100KW, χρειάζονται 40’ για το 80% της φόρτισης, ενώ έχεις 100 km οδήγησης με μόλις 15’ φόρτισης.

Κάπως έτσι πρακτικά αναιρείται και η πλειονότητα των περιορισμών που ταλαιπωρούν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του σήμερα. Υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η Jaguar έφτιαξε το συνολικά ικανότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που υπάρχει σήμερα.

Και ταυτόχρονα μια απόδειξη πως, με τη βοήθεια των κατάλληλων υποδομών, το ηλεκτρικό αύριο της αυτοκίνησης δεν θα είναι τόσο άχρωμο όσο το έχουμε στο μυαλό μας οι petrolheads. Περισσότερα, το 2019 όταν η I-Pace θα πατήσει Ελλάδα.

Τι λέει το DRIVE
Η Jaguar ανοίγει σήμερα το παράθυρο στο αύριο, με ένα μοντέλο που μπορεί να κάνει ακόμα κι έναν petrolhead να δει την ηλεκτροκίνηση με άλλο μάτι.
Τιμή Από € 120.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία Δύο ηλεκτρικοί σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, 400 PS, 70,9 kgm, κιβώτιο άμεσης μετάδοσης με μια σχέση, ένας κινητήρας δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς και ένας στους πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,8”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Αυτονομία έως 480 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.682 x 1.895 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών 656+27 (εμπρός) lt
Βάρος 2.133 kg
Τιμές κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube