Test drive: Mazda3 1.5

Test drive: Mazda3 1.5

Λίγο πριν από το επαναλανσάρισμα της Mazda στην Ελλάδα παίρνουμε μια σύντομη γεύση από τη σεντάν εκδοχή του νέου «3».

Με την παρακμή και τελικά την πτώχευση της ελληνικής αντιπροσωπείας της Mazda το 2014, χάσαμε εντελώς την επαφή με τη σύγχρονη γκάμα της φίρμας.

Και οι Έλληνες καταναλωτές έχασαν την ευκαιρία να αποκτήσουν κάποιο από τα πολύ ξεχωριστά μοντέλα της. Φαίνεται όμως ότι αυτό σύντομα θα αλλάξει, αφού το δίκτυο πωλήσεων θα επαναλειτουργήσει πριν από τα μέσα της επόμενης χρονιάς, όπως μπορείτε να διαβάσετε στο DRIVE 229. Και σήμερα, ύστερα από την οδήγηση του πρωτότυπου δίλιτρου το 2013, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη ελληνική γεύση από ένα Mazda3 που κυκλοφορεί ήδη στη χώρα μας.

Στη σεντάν εκδοχή του, το 3άρι ενσωματώνει ιδανικά τη σπορ και νεανική διάθεση που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της φίρμας σε ένα πιο κλασικό αμάξωμα. Το εσωτερικό του ακολουθεί το ίδιο στιλ, με πίνακα οργάνων που δεν θα έδειχνε εκτός τόπου σε ένα σπορ μοντέλο. Τα υλικά του ταμπλό είναι πολύ καλής ποιότητας στην πλειονότητά τους, ενώ ιδιαίτερα θετική εντύπωση αφήνουν τα πλήκτρα, οι μοχλοδιακόπτες και τα χειριστήρια κάθε είδους. Το ότι ο λεβιές ταχυτήτων θα συναγωνίζεται σε ακρίβεια αυτόν ενός ΜΧ-5 και θα χαίρεσαι να το χρησιμοποιείς, λίγο­ πολύ το περιμένεις από ένα Mazda. Αλλά το ότι το περιστροφικό χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων και πλοήγησης θα δείχνει το ίδιο ποιοτικό σε λειτουργία, όπως το iDrive της BMW, αποτελεί σαφώς ευχάριστη έκπληξη.

Εύκολα φέρνεις στα μέτρα σου τη θέση οδήγησης και, από τα πρώτα μέτρα, διαπιστώνεις πόσο εύκολο στη χρήση είναι το Mazda3. Το τιμόνι είναι πανάλαφρο και πολύ ακριβές, ο συμπλέκτης δεν κουράζει το πόδι και το γκάζι έχει πολύ καλή απόκριση. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φορά το μικρότερο κινητήρα βενζίνης της οικογένειας SkyActiv-G, με χωρητικότητα 1,5 lt και ισχύ 100 PS. Ύστερα από τα downsized κινητήρια σύνολα άλλων κατασκευαστών, με την άφθονη ροπή, ίσως περιμένεις να σου φανεί ανεπαρκής, αλλά ευτυχώς αυτό δεν συμβαίνει στην πράξη.

Η ροπή των 15,3 kgm μπορεί να κορυφώνεται στις 4.000 rpm, όμως ένα μεγάλο ποσοστό της είναι διαθέσιμο από πολύ χαμηλά. Έτσι κινείσαι σε δρόμους της περιφέρειας με ή και , χωρίς να ξεμένεις από δύναμη και χωρίς ο κινητήρας να σκορτσάρει ή να δυσανασχετεί με οποιονδήποτε τρόπο. Παραμένει πάντα εξαιρετικά ραφιναρισμένος και στην καμπίνα δεν φτάνει κανένας θόρυβος ή κραδασμός.

Στο ίδιο κλίμα η ανάρτηση, βοηθούμενη και από τα σχετικά ψηλοπρόφιλα λάστιχα (205/60R16), προσφέρει κορυφαία άνεση και δεν αφήνει τους επιβάτες να ενοχληθούν από το ανάγλυφο του δρόμου. Η κλίση δεν είναι μεγάλη για το χαρακτήρα του, η υποστροφή αδρανείας έρχεται πολύ δύσκολα και το ESP επεμβαίνει πολύ διακριτικά και μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Παρότι πρόκειται για έκδοση με σαφή προσανατολισμό προς την άνεση, το πλαίσιο φαίνεται να ακούει στις εντολές του γκαζιού, κάτι που αφήνει υποσχέσεις για πολύ ενδιαφέρουσες σπορ εκδόσεις, με λίγες αλλαγές σε ανάρτηση και τροχούς.

Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το Mazda3 είναι σαφώς θετικές. Μένει να ξαναπάρουμε το αυτοκίνητο για μια ολοκληρωμένη δοκιμή, με μετρήσεις επιδόσεων και κατανάλωσης που θα αποκαλύψει το προφίλ του πλήρως. Και βέβαια περιμένουμε να μάθουμε την τιμή του. Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι με το επαναλανσάρισμα της Mazda στη χώρα μας, η τιμή όλων των μοντέλων θα είναι πιο χαμηλή απ’ ό,τι μας είχε συνηθίσει η φίρμα τα προηγούμενα χρόνια.

Τι λέει το DRIVE
Καλοστημένο, οικονομικό και ευρύχωρο, το νέο Mazda3 ικανοποιεί ακόμα και στη βασική του έκδοση, παρότι σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων δεν κοντράρει τον τουρμπάτο ανταγωνισμό
Τιμή δ.α.
Τεχνολογία 1.496 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, 100 PS/6.000 rpm, 15,3 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.585 x 1.795 x 1.450 mm
Βάρος 1.265 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube