Το Renault Captur είναι ένα «crossover πόλης», σύμφωνα με τον κατασκευαστή του. Με τη γλώσσα της βιομηχανίας αυτό σημαίνει ένα crossover της κατηγορίας B.
Η Renault λέει ότι αυτό το τμήμα της κατηγορίας Β βρίσκεται στο προσκήνιο μόνο λίγα χρόνια με το αδελφό αυτοκίνητο του Captur, το Nissan Juke, να ανοίγει για πρώτη φορά το δρόμο. Αντίθετα με τους περισσότερους ανταγωνιστές του, το Captur είναι ένα καθαρόαιμο crossover, κάτι που σημαίνει ότι θα διατίθεται με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Αυτή τη στιγμή, το 74% της ευρωπαϊκής αγοράς των σουπερμίνι ή κατηγορίας B αφορά σε χάτσμπακ, το 11% σε μικρά MPV, το 8% σε «crossover» και μόνο το 5% σε στέισον βάγκον. Η Renault εκτιμά ότι τα crossover από τα 257.000 αυτοκίνητα που πούλησαν το 2012 θα εκτοξευτούν φέτος στα 500.000, καταλαμβάνοντας στην πίτα των σουπερμίνι το υγιές ποσοστό του 14%. Ο κύριος παράγοντας αυτής της αύξησης είναι η αιφνίδια έλευση πολλών μοντέλων την ίδια στιγμή.
Να θυμίσουμε ότι μαζί με το Captur, έρχονται ταυτόχρονα το Peugeot 2008 και το Chevrolet Trax, ενώ ακολουθούν από κοντά το Fiat 500X και το Ford EcoSport.
Σκοράρει στο κεφαλογύρισμα
Με την πρώτη ματιά, το Renault Captur είναι σαφώς ένα αυτοκίνητο που αιχμαλωτίζει το μάτι. Όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης είχαν την έξτρα δίχρωμη οροφή και αμάξωμα (εκτιμώμενο κόστος €370), συνδυασμός που, καθώς το δεύτερο χρώμα προεκτεινόταν και στις μπροστινές κολόνες, έκανε το Captur να ξεχωρίζει ακόμα παραπάνω.
Συγκρινόμενο με το Peugeot 2008 που οδηγήσαμε ήδη, το Captur έχει πολύ πιο κραυγαλέο στιλ, ειδικά με την εξωτερική διακόσμηση «gloss pack» που μετουσιώνεται ως περίγραμμα γύρω από τα φώτα ομίχλης, τα μαρσπιέ και τη μάσκα.
Το εσωτερικό, σε αυτή ειδικά την έκδοση, κυριαρχείται από την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Renault R-Link που μπορεί να πιάσει ιντερνετικούς σταθμούς ραδιοφώνου και να διαβάζει μηνύματα κειμένου. Τα πλαστικά του ταμπλό είναι φινιρισμένα έτσι, δημιουργώντας μια μοντέρνα επιφάνεια με μικρά βαθουλώματα, ενώ υπάρχουν κάποιες χρήσιμες βαθιές θήκες για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα. Επιπλέον στο Captur, η Renault πατεντάρισε τα αφαιρούμενα καλύμματα καθισμάτων.
Το Captur βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα νέας γενιάς, όπως και το Clio στέισον, αλλά με φαρδύτερα μετατρόχια. Είναι μαζεμένο σε διαστάσεις, με μήκος 4,12 m και το ύψος του φτάνει τα 1,56 m, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στους 20 πόντους. Το ικανού μήκους μεταξόνιο των 2,61 m επέτρεψε τη χρήση συρόμενου πίσω καθίσματος (διαιρούμενο 60:40) που αφήνει χώρο για τα γόνατα μέχρι και 21,5 cm. Με το πίσω κάθισμα τοποθετημένο τέρμα πίσω, έχεις στη διάθεσή σου χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 377 lt που φτάνει μέχρι τα 455 lt με το κάθισμα τραβηγμένο τέρμα εμπρός.
Zoom στην ουσία
Ευχάριστο, μετριοπαθές, χαρούμενο, δυνητικά εξαιρετικά λιτό, το Captur το νιώθεις επίσης ραφινάτο, όμορφα σχεδιασμένο και στιλάτο όταν κάθεσαι στην καμπίνα του. Από την άλλη όμως, το crossover πόλης της Renault δεν θα κορέσει τη δίψα του παθιασμένου με την οδήγηση. Τα χειριστήρια έχουν μεν ελαφριά αίσθηση, δεν έχει προφανή ελαττώματα και είναι πανεύκολο στην οδήγηση, αλλά σε οδηγική εμπειρία αποδεικνύεται ανούσιο.
Το μοτέρ ντίζελ με τους 90 PS είναι εντυπωσιακά ραφιναρισμένο, μολονότι ακούγεται στην πόλη όταν πατάς βαθιά το γκάζι, και πετυχαίνει ένα ξεκούραστο 12,6” για να πιάσει από στάση τα 100 km/h. Σε παρατεταμένες ανωφέρειες στον ανοιχτό δρόμο, ο οδηγός χρειάζεται να μην είναι φειδωλός με το γκάζι και να κατεβάσει ταχύτητα αν θέλει να διατηρήσει την ταχύτητά του. Αυτό επηρεάζει φυσικά την κατανάλωση που, από την εργοστασιακή τιμή των 3,6 lt/100 km, υπολογίστε ότι θα ξεπεράσει με κέφι τα 4,3 lt/100 km στον πραγματικό κόσμο.
Οι μόνες πραγματικά αρνητικές παρατηρήσεις μας σχετικά με την οδική συμπεριφορά έχουν να κάνουν με την ανακριβή αίσθηση όταν στρίβεις γρήγορα, απόρροια και της μεγάλης απόστασης από το έδαφος, αλλά και κάποιους γδούπους και κρότους από την ανάρτηση σε κακή, σπασμένη άσφαλτο.
Ωστόσο, οι λείοι δρόμοι γύρω από το Μπιαρίτζ που οδηγήσαμε το Captur δεν είναι και οι πλέον ενδεδειγμένοι για να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα και το αθόρυβο της ανάρτησης. Υπομονή λοιπόν μέχρι να έρθει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Μέχρι τότε, ας μείνουμε στην εμφάνιση και στο πακέτο after sales που προσφέρεται το Captur, που υπό αυτό το πρίσμα είναι αδιαμφισβήτητα μια επιτυχία.
Το Captur σε πρώτη ανάγνωση είναι περισσότερο μια στιλάτη εκδοχή των crossover και μια δήλωση lifestyle. H αλήθεια είναι ότι θα μπορούσες να βρεις περισσότερη πρακτικότητα σε ένα τυπικό MPV της κατηγορίας B, σε ένα Opel Meriva για παράδειγμα, αλλά το Captur είναι περισσότερα πράγματα από μια διάθεση για επίδειξη και μια μεγάλη γκάμα εξατομίκευσης στο διάκοσμο και στον εξοπλισμό. Υπάρχουν σοβαροί λόγοι για να αγοράσει κάποιος το crossover αυτό, καθώς η Renault έχει προικίσει το Captur με ένα ισχυρό πακέτο αγοράς που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τέσσερα χρόνια εγγύηση, τέσσερα χρόνια service και τέσσερα χρόνια οδική βοήθεια.
Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε επίσημα τιμή για το Captur dCi 90, αλλά εκτιμούμε ότι το βασικό μοντέλο θα κοστίζει €16.500. Το μοντέλο που οδηγήσαμε ήταν σαφώς πιο πλούσια εξοπλισμένο με στοιχεία όπως το hands free κλείδωμα, το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, το Bluetooth, το δερμάτινο τιμόνι και σαλόνι, και το «gloss pack».
Τι λέει το DRIVE
Στιλάτο, ευρύχωρο και με ισχυρό πακέτο υποστήριξης μετά την πώληση, δεν θα τέρψει τους λάτρεις της οδήγησης.
Τιμή από 16.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 EEK, άμεσος ψεκασμός με common rail, τούρμπο, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3”
0-1.000 m 34,7”
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Κατανάλωση 3,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 96 gr/km
Διαστάσεις 4.122 x 1.778 x 1.566 mm
Βάρος 1.245 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή