Σύμφωνα με τη νέα ονοματολογία της Mercedes-Benz, η οικογένεια της C-Class διαθέτει ήδη τη σεντάν, την κουπέ, τη στέισον, τη GLC αλλά και την SLC. Με άλλα λόγια, φτωχή δε μπορείς με τίποτα να την πεις.
Κενό υπήρχε μόνο για όσους ήθελαν μια ανοιχτή 4θέσια έκδοση, όμως με την ολοκαίνουργια C-Class Cabriolet μόλις καλύφθηκε. Προφανώς, πατάει στη βάση της Coupe και μοιράζεται μαζί της τα μηχανικά μέρη.
Είναι σχεδιασμένη με έμπνευση, γι’ αυτό και αφοπλιστικά όμορφη ανεξάρτητα από τη θέση της κουκούλας. Για την τελευταία υπάρχουν δύο επιλογές: Μια βασική και μια με τριπλή επίστρωση. Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είχαν όλα τους τη δεύτερη που εξασφαλίζει κορυφαία ηχομόνωση. Η εφαρμογή της είναι τέλεια, ενώ το άνοιγμα και κλείσιμο γίνεται εντελώς αυτόματα σε 25" αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνάει τα 50 km/h.
Σαν κουπέ
Στην καμπίνα η εικόνα είναι πανομοιότυπη με της κουπέ έκδοσης, οπότε έχεις πολύ σωστή θέση οδήγησης μα όχι άψογη εργονομία. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει λίγο περισσότερος χώρος για το κεφάλι, για πολύωρη διαδρομή όμως το 1,80 m είναι το οριακό ανάστημα. Το πορτμπαγκάζ χωράει 360 lt όταν το αυτοκίνητο είναι κλειστό και 285 όταν είναι ανοιχτό. Ειδικά στην πρώτη περίπτωση δεν είναι λίγα, μόνο που το σχήμα του είναι δύσκολα εκμεταλλεύσιμο.
Αυτή κατά βάση είναι η μόνη πρακτική παραχώρηση που καλείσαι να κάνεις συγκριτικά με την κουπέ έκδοση. Από την άλλη, έχει γίνει πολύ σωστή μελέτη ώστε στις ανοιχτές βόλτες ο αέρας να είναι απόλαυση και όχι πρόβλημα. Με τα παράθυρα ανεβασμένα και μέχρι τα 80 km/h, τουλάχιστον στις εμπρός θέσεις αισθάνεσαι απλώς ένα ευχάριστο χάδι. Εάν τώρα ενεργοποιήσεις και το προαιρετικό AIRCAP, το ίδιο ισχύει μέχρι και λίγο πάνω από τα 100 km/h. Το AIRCAP είναι ουσιαστικά ένα φιλέτο στο πλαίσιο του παρμπρίζ που εκτρέπει τη ροή του αέρα και συμπληρώνεται από ανεμοθώρακα.
Σε σχέση με την κουπέ έκδοση, το μήκος και το πλάτος ταυτίζονται στα 4,69 και 1,81 m αντίστοιχα, μόνο που η Cabriolet είναι 1,1 cm πιο ψηλή στα 1,41 m και 95 kg πιο βαριά.
Βαρύ φορτίο
Παρά τη χρήση αλουμινίου στα καπό, τα φτερά και το κάλυμμα της οροφής, το βάρος της C 250d Cabriolet φτάνει τα 1.745 kg όμως η ακαμψία της είναι πραγματικά εντυπωσιακή για τέτοιου είδους αμάξωμα. Οι ενισχύσεις έχουν αποδώσει εξαιρετικά, αφού ακόμα και με 19άρηδες τροχούς και 35άρι προφίλ στα λάστιχα, μόνο σε καπάκια υπονόμων αισθανθήκαμε ένα ελαφρύ τρέμουλο να περνάει στο κορμί. Τουλάχιστον στους δρόμους της Βόρειας Ιταλίας και της Σλοβενίας που οδηγήσαμε, αυτό μεταφράζεται στην ποιοτικότατη κύλιση που πρέπει να έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Συμπληρώνεται δε από τα πλέον σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, με τη βοήθεια των οποίων το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να απολαμβάνεις τη διαδρομή χωρίς να ανησυχείς σχεδόν για τίποτα.
Χάρη στους 204 ίππους, τα 51 kgm και το στάνταρ 9G-TRONIC η C 250d φαίνεται πολύ πιο ελαφριά από όσο είναι τόσο όταν επιταχύνει όσο κι όταν την οδηγείς σβέλτα στον επαρχιακό. Τουλάχιστον με την αερανάρτηση AIRMATIC συνδυάζει άριστα την άνεση με το κράτημα, δε γέρνει πολύ και το εμπρός σύστημα αποδεικνύεται ακριβές.
Διαβάστε ακόμα Test drive: Mercedes-Benz C180
Οι ικανότητες του πλαισίου της C-Class Cabriolet εκφράζονται με τον πιο γλαφυρό τρόπο με στην AMG C63 S. Με την κουκούλα κάτω ο ήχος του πληθωρικού 4λιτρου V8 των 510 ίππων σου σηκώνει την τρίχα, ενώ ο έλεγχος των 1.910 kg είναι σχεδόν απίστευτος. Δεν πίστευα ποτέ ότι ένα 4θέσιο ανοιχτό αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι τόσο οδηγικά αμαρτωλό.
Αν και προφανώς κανείς δεν περιμένει από τη C-Class Cabriolet να γίνει επιτυχία στη χώρα μας, θα είναι διαθέσιμη για παραγγελίες από τον Ιούλιο χωρίς να υπάρχει ακόμα επίσημος τιμοκατάλογος. Όποια και να είναι η τιμή πάντως, δε θα αλλάξει το δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που χωρίς να είναι οδηγικά άοσμο, εγγυάται απολαυστικές ανοιχτές βόλτες εμπνέοντας παράλληλα το αίσθημα άνεσης, ποιότητας και πολυτέλειας που οφείλει.
Τι λέει το DRIVE
Η C-Class Cabriolet προσφέρει ακριβώς αυτό που πρέπει, δηλαδή εξαιρετική κύλιση και άνεση με την κουκούλα κάτω, ώστε να απολαμβάνεις τις βόλτες σου όπως θέλεις: Κοντά στη φύση, χωρίς καμία ταλαιπωρία.
Τιμή από € 60.000 (C 250d, εκτιμώμενη)
Τεχνολογία ντίζελ, 2.143 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 204 PS/3.800 rpm, 51 kgm/1.600-1.800 rpm, κίνηση πίσω, αυτόματο 9 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
Τελική ταχύτητα 243 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6-4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121-124 gr/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.409 mm
Βάρος 1.740 kg
Τιμές κατασκευαστή