Οδηγούμε την υβριδική, νέα Mercedes-Benz E350 e

Οδηγούμε την υβριδική, νέα Mercedes-Benz E350 e

Το ντίζελ στην Ευρώπη δεν είναι πλέον η αυτονόητη επιλογή για εταιρικό αυτοκίνητο. Ιδού μια εναλλακτική, η επαναφορτιζόμενη υβριδική νέα E-Class.

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις της νέας Mercedes-Benz E-Class είναι η E350 e. Πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο plug-in το οποίο χρησιμοποιεί ένα δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ.

Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 285 PS. H Mercedes ανακοινώνει επίσης κατανάλωση στα 2,1 lt/100 km και εκπομπές CO2 49 g/km.

Αν μορφάζετε με δυσπιστία, διευκρινίσουμε πως τα παραπάνω νούμερα η εταιρεία τα δίνει με την προϋπόθεση ότι θα γίνεται εκτεταμένη χρήση της επαναφόρτισης της συστοιχίας μπαταριών 6.2 kWh που έχει η Ε350 e από την υποδοχή στον πίσω προφυλακτήρα. Η επαναφόρτιση μπορεί να γίνει σε μιάμιση ώρα αν χρησιμοποιηθεί φορτιστής υψηλής τάσης ή σε τρεις ώρες από μια οικιακή πρίζα.

Η ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου είναι περίπου 32 km, ωστόσο υπάρχουν πολλά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης στα οποία η ηλεκτροκίνηση γίνεται κατά περιόδους. Υπάρχει δε και ένα που μπορεί διατηρήσει την ενέργεια για όποτε κρίνει ο οδηγός απαραίτητο.

Τα εν λόγω προγράμματα είναι τα εξής:
Hybrid. Εδώ αποφασίζει ο εγκέφαλος πότε και για πόσο χρόνο θα χρησιμοποιείται η κάθε μορφή ενέργειας.
E-Mode. Σε αυτό το πρόγραμμα το αυτοκίνητο γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό, μέχρι να αδειάσουν οι μπαταρίες.
Ε-Save. Εδώ διατηρείται η ενέργεια της μπαταρίας.
E-Charge. Σε αυτή την λειτουργία ο θερμικός κινητήρας δουλεύει για να επαναφορτίσει εν κινήσει την μπαταρία.

Ο εγκέφαλος επίσης επικοινωνεί με το σύστημα πλοήγησης για να προκαθορίσει τη βέλτιστη «στρατηγική λειτουργίας», ανάλογα με την προκαθορισμένη διαδρομή. Για παράδειγμα, αν ξέρει πως το τέλος της διαδρομής είναι το σπίτι -και η επικείμενη επαναφόρτιση- θα φροντίσει να εξαντλήσει όλο το απόθεμα ενέργειας της μπαταρίας.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν προ-παραγωγής και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα το επίσημο βάρος του, αλλά η Mercedes-Benz δηλώνει 0-100 km/h σε 6,2” και τελική στα 246 km/h. Στο δρόμο, η 350 e ελάχιστα διαφέρει από την Ε220 d. Η ποιότητα κύλισης, η άνεση, η εξαιρετικά ποιοτική και καλόγουστη καμπίνα, όλα είναι ίδια. Η καλή ηχομόνωση επίσης ελαχιστοποιεί τις διαφορές και στην (καλύτερη πάντως) ποιότητα λειτουργίας του θερμικού βενζινοκινητήρα.

Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση δίνει στην E350 e ένα σαφές προβάδισμα στον αστικό ιστό. Στο αυτόματο πρόγραμμα hybrid, η CPU θα χρησιμοποιήσει την ηλεκτροκίνηση στο μέγιστο δυνατό χρόνο. Προς μεγάλη έκπληξή σου πατάς βαθιά το πόδι στο γκάζι πριν εκκινήσει ο θερμικός κινητήρας, ο οποίος όμως όταν λειτουργεί δεν είναι τόσο ραφιναρισμένος όσο θα περίμενες. Η αίσθηση επιτάχυνσης ωστόσο είναι εντυπωσιακή και η απόκριση στο γκάζι πολύ καλή. Παρόλα αυτά το επιπλέον βάρος της E 350 e είναι φανερό και επηρεάζει κατά τι τα δυναμικά χαρακτηριστικά της.

Στον κύκλο δοκιμής μετρήσαμε την κατανάλωση στα 6,2 lt/100 km, τιμή πολύ καλή για τη συνολική ιπποδύναμη και το σεβαστό βάρος του αυτοκινήτου.

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς τιμή είναι δύσκολο να εκφέρεις γνώμη, αλλά η επιλογή θα παιχτεί από το αν η οικονομική απόσταση από την E350 d είναι αποσβέσιμη. Σε μια άλλη χώρα, φυσικά.
Τιμή Από €70.000+ (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία Θερμικός κινητήρας 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 211 PS. Ηλεκτρικός κινητήρας 88 ίππων, μέγιστη ισχύς συστήματος 286 PS, μέγιστη ροπή συστήματος 56,1 kgm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, κίνηση πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2”
Τελική ταχύτητα 246 km/h
Μέση κατανάλωση 2,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 49 g/km
Διαστάσεις 4.923 x 1.852 x 1.468 mm
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube