Οδηγούμε την Aston Martin V12 Vantage S Manual

Οδηγούμε την Aston Martin V12 Vantage S Manual

Η Aston Martin επιστρέφει "στις ρίζες" τοποθετώντας στην V12 Vantage ένα χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων

Και να που η Aston Martin επιστρέφει σε χειροκίνητο κιβώτιο για να το ταιριάξει με έναν V12 κινητήρα. Αλλά γιατί τώρα;

Διότι υπάρχει ο Andy, όπως λένε οι άνθρωποι της Aston Martin. Δηλαδή ο σχετικά φρέσκος επικεφαλής της βρετανικής εταιρείας, Andy Palmer, ο οποίος οδηγεί τα υπό εξέλιξη αυτοκίνητα της Aston Martin με πρωτοφανή συχνότητα και συνέπεια και έχει δημιουργήσει επίσης τις προϋποθέσεις για πρωτοφανή κέρδη. Επιμένει ότι τα μοντέλα της Aston Martin θα πρέπει να είναι σαφώς διαφοροποιημένα το ένα από το άλλο, θα πρέπει να παρουσιάζονται με μεγαλύτερη συχνότητα και κάθε δύο χρόνια θα πρέπει να υπάρχει και μια ειδική έκδοση για κάθε μοντέλο. Και φυσικά είναι απόλυτος στο ότι κάθε μοντέλο θα πρέπει να έχει και μια χειροκίνητη έκδοση.

Όταν η V12 Vantage S αντικατέστησε την Vantage, το παλιό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο κατέληξε στον κάλαθο των αχρήστων (αν και εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο στη V8) εξαιτίας της μικρής ζήτησης από τους αγοραστές. Τη θέση του πήρε ένα αυτοματοποιημένο επτά σχέσεων, μονού συμπλέκτη, με paddles στο τιμόνι. Η σχετική αργοπορία στις αλλαγές ήταν πάντα το αδύναμο σημείο του, σε σχέση με τα κιβώτα διπλού συμπλέκτη του άμεσου ανταγωνισμού. Αυτό, σε συνδυασμό με την πεποίθηση του Palmer ότι ένα σπορ αυτοκίνητο οφείλει να έχει και χειροκίνητη έκδοση, επανέφερε το ενδιαφέρον για το μηχανικό κιβώτιο. Αλλά αντί να φρεσκάρει το παλιό 6άρι η Aston έκανε κάτι διαφορετικό: προσάρμοσε έναν χειροκίνητο μηχανισμό και πεντάλ στο υπάρχον ρομποτιζέ κιβώτιο των επτά σχέσεων.

Όταν η Porsche εξέλιξε το χειροκίνητο επτά σχέσεων της 911, τοποθέτησε την έβδομη χωριστά, πάνω και δεξιά και φρόντισε ώστε οι αλλαγές προς τα δεξιά και πάνω να είναι έτσι ζυγισμένες ώστε να καταβάλλεις μια μικρή επιπλέον δύναμη ώστε να βρεις την 7η, περίπου όπως κάνεις με την όπισθεν. Το υπόλοιπο σχέδιο ωστόσο είχε το παραδοσιακό σχήμα «Η», με τις σχέσεις στοιχημένες όπως τις ξέρουμε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ AstonMartin: Νέος V12 5,2 λίτρων με δύο τούρμπο [video]

Η Aston Martin ακολούθησε ένα πιο παραδοσιακό «αγωνιστικό» τρόπο. Τοποθέτησε την 1η κάτω αριστερά, πίσω από την όπισθεν που είναι πάνω αριστερά, και τις υπόλοιπες σχέσεις σε διάταξη διπλού «Η», μια παρόμοια διάταξη με τα dog-leg αγωνιστικά κιβώτια. Με αυτό τον τρόπο οι σχέσεις από 2η μέχρι 7η είναι μοιρασμένες η μια απέναντι από την άλλη σε ζυγή/μονή διάταξη.

Για να είμαστε ειλικρινείς σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής που αποδίδει μέγιστη ροπή 63,2 kgm, από τα οποία το 80% είναι διαθέσιμο στις 1.000 rpm, θα μπορούσες να έχεις ένα κιβώτιο με τρεις ταχύτητες, αλλά τι να κάνεις, αυτό είναι...

Μια ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσεων βρίσκεται τοποθετημένη κεντρικά στον πίνακα οργάνων, αλλά όντας συνηθισμένος να κομπλάρεις την 1η σχέση προς τα επάνω, αρχικά μοιάζει σα να βλέπεις τη λέξη «κόκκινο» τυπωμένη με μπλε γράμματα και να σε ρωτάνε τι χρώμα είναι. Θέλει σκέψη: «είμαι με 4η, άρα μετά...ναι, μετά τι;»Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αγνοήσεις την ένδειξη και να έχεις στο μυαλό σου ότι ανεβάζοντας τον λεβιέ προς τα πάνω ή κατεβάζοντάς τον προς τα κάτω ως συνήθως, αυτός κάνει την συνηθισμένη δουλειά. Ο οποίος λεβιές είναι κοντός σε διαδρομή, λίγο ατελής σε αίσθηση αλλά γενικά γλυκός. Θέλει λίγο ζόρι μέχρι να κουμπώσει η σχέση, ενώ το ζύγισμά του μερικές φορές σε ωθεί να κουμπώσεις την 1η αντί της 3ης, όταν θέλεις να κατεβάσεις από 4η, ας πούμε λίγο πριν μια στροφή.

Μετά από ένα μισάωρο εξοικείωσης ωστόσο, η κίνηση σού έρχεται πιο φυσικά. Είναι περίπου σαν να οδηγείς δεξιοτίμονο. Υπάρχει και σπορ πρόγραμμα που αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, ενώ αν κρατήσεις πατημένο το συγκεκριμένο κουμπί μπορείς να ενεργοποιήσεις και να απενεργοποιήσεις την ηχητική προειδοποίηση για να κατεβάσεις σχέση.

Η υπόλοιπη οδηγική εμπειρία της V12 Vantage S είναι λίγο πολύ ίδια: Το εσωτερικό είναι ακριβό και ιδιαίτερο, η ανάρτηση είναι σκληρή, το τιμόνι θαυμάσια επικοινωνιακό και το εμπρός μέρος ιδιαίτερα βαρύ στην αρχή αλλά τέλεια ελεγχόμενο μόλις το τοποθετήσεις στην αρχή της στροφής ώστε να σου δώσει εξαιρετικό ζύγισμα για την τοποθέτηση στην κορυφή.

Ήμασταν μεγάλοι φαν της V12 Vantage S ακόμα και με το λίγο περίεργο αυτοματοποιημένο κιβώτριο. Το χειροκίνητο δεν μεταμορφώνει το αυτοκίνητο, αλλά αφαιρεί αυτό το εκνευριστικό πήγαιν’ έλα του κεφαλιού κάθε φορά που αλλάζει ταχύτητα και προσθέτει συμμετοχικότητα και ενδιαφέρον. Όταν η Porsche παρουσίασε την Cayman GT4 έλεγο πως είναι «παλαιάς σχολής αλλά όχι παλαιάς τεχνολογίας». Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της χειροκίνητης V12 Vantage S. Όπως και να το κάνουμε είναι διαφορετικό απλώς να ακούς το «μπίπ» για το κατέβασμα σχέσης και αλλιώς να το κάνεις από μόνος σου.

Τιμή Κ.Π.
Τεχνολογία 5.935 cc, V12, 48v, 2x2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 573 PS/6.750 rpm, 63,2 kgm/5.750 rpm. χειροκίνητο κιβώτιο επτά σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,9”
Τελική ταχύτητα 328 km/h
Μέση κατανάλωση –
Εκπομπές CO2
 300 g/km
Διαστάσεις 4.385 x 1.865 x 1.250 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Βάρος 1.740 kg
Στοιχεία κατασκευαστή 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube