Η Alfa Romeo θέλει να ξανακερδίσει αυτό που κατά κάποιο τρόπο της χρωστάει η Ιστορία η ίδια.
Και με τη Giulia απέδειξε ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο, κυρίως χάρη στην εξαιρετική πλατφόρμα Giorgio στην οποία βασίζεται.
Τώρα έφτασε επιτέλους η ώρα και για τη SUV εκτέλεσή της, που ονομάζεται Stelvio και αναλαμβάνει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις μιας αγοράς που αποκτά σχέση λατρείας με αυτού του είδους τα αυτοκίνητα.
Καθότι με μήκος 4,69 m, πλάτος 1,9 και ύψος 1,67 ϋψος, η Stelvio δε θα μπορούσε να έχει την κομψότητα της Giulia, όμως κρύβει με επιτυχία τον όγκο της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180
Στο εμπρός μέρος τα δύο μοντέλα μοιάζουν πολύ, όμως πίσω η Stelvio προφανώς ακολουθεί το δικό της δρόμο και μάλιστα στην πραγματικότητα το κάνει με ακόμα περισσότερη επιτυχία από ό,τι στις φωτογραφίες.
Στην καμπίνα τη διαφορά κάνει η οριζόντια γραμμή του ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό και παρότι το τιμόνι είναι ελάχιστα πιο οριζόντιο, η θέση οδήγησης παραμένει σπορ. Η ευρυχωρία από την άλλη καλύπτει κάθε οικογενειακή απαίτηση, αφού πίσω κάθονται άνετα δύο μεγαλόσωμοι επιβάτες και το πορτμπαγκάζ χωράει 525 lt. Έχει επίσης αποδεκτό φινίρισμα και η 5η πόρτα του σημαίνει ένα ανεκτίμητο μπόνους ευχρηστίας.
Στα υλικά δεν υπάρχει διαφορά σε σχέση με τη Giulia που είναι το πιο ποιοτικό ιταλικό μοντέλο μαζικής παραγωγής που έχει φτιαχτεί ποτέ. Όμως η συναρμολόγηση της Stelvio είναι ένα κλικ κάτω, ειδικά στο σημείο όπου η κάθετη κονσόλα του ταμπλό συναντά εκείνη του πατώματος.
Δε μπορείς να γκρινιάξεις για τίποτα άλλο πάντως, αφού η ηχομόνωση είναι πολύ αποτελεσματική, η εργονομία αποδεδειγμένα καλά μελετημένη και ο εξοπλισμός πλούσιος και σύγχρονος.
Πρώτα Alfa Romeo, μετά SUV
Ευτυχώς για όλους, η Stelvio είναι ένα πραγματικά σπορ SUV. Σε βαθμό μάλιστα που το πλαίσιό της να μη φοβάται τη σύγκριση με την Porsche Macan, η οποία θεωρείται το σημείο αναφοράς της κατηγορίας.
Και μπορεί ο 2λιτρος MultiAir των 280 ίππων να της ταιριάζει σίγουρα περισσότερο αλλά το σπορ ταμπεραμέντο είναι παρόν και με τον 2.2 ντίζελ των 210. Ο τελευταίος συνεργάζεται άψογα με το στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, όμως το τράβηγμα που περιμένεις διαβάζοντας 47,9 kgm στις 1.750 rpm δεν έρχεται. Ούτε καν με το DNA στη θέση Dynamic, όπου ζωντανεύει το μοτέρ, βαραίνει το τιμόνι και γίνεται πιο επιθετικό το κιβώτιο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οι τιμές της Alfa Romeo Stelvio
Η Alfa Romeo πάντως ανακοινώνει 6,6” για τα 0-100 km/h και με δεδομένο ότι το κοντέρ ανεβαίνει σβέλτα εάν πατάς τέρμα το γκάζι, δεν έχουμε δικαίωμα να την αμφισβητήσουμε.
Ωστόσο η μεγάλη επιτυχία είναι το πάτημα στο δρόμο. Η Alfa Romeo υπόσχεται ανάλογη αίσθηση με τη Giulia παρά τα 20 cm απόστασης από το έδαφος. Και η πράξη τη δικαιώνει, ακόμα και σε δύσκολο περιβάλλον όπως οι πολύ σφιχτοί δρόμοι των Ελβετικών Άλπεων όπου οδηγήσαμε.
Τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα και η αναθεωρημένη ανάρτηση εξασφαλίζει κορυφαία κύλιση και παράλληλα ελέγχει αυστηρότατα τα 1.659 kg του αμαξώματος, δίνοντας εξαιρετικό κράτημα και κορυφαία επικοινωνία του οδηγού με το αυτοκίνητο. Ο δίαυλος γι’ αυτό είναι ένα τιμόνι-ξυράφι με φοβερή ακρίβεια και καλή αίσθηση.
Με κατανομή βάρους στο 50/50 εμπρός/πίσω, η Stelvio έχει ουδέτερη συμπεριφορά όταν την πιέζεις και μια ελαφρώς υποστροφική διάθεση που δεν παίρνει διαστάσεις. Τα εύσημα γι’ αυτό ανήκουν και στην τετρακίνηση Q4, που λειτουργεί με transfer case. Κατά βάση όλη η ροπή καταλήγει στους πίσω τροχούς όμως έως και το 50% μπορεί να περάσει μπροστά μέσα σε 120 ms.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε την Porsche Macan
Χωρίς πολλά πολλά, είναι σαφές ότι η Alfa Romeo έφτιαξε ένα SUV που τιμά το σήμα που έχει στη μάσκα του. Η ντίζελ έκδοση των 210 ίππων θα ξεκινάει από τα € 57.000 και θα μπορείτε να τη δείτε από κοντά στις εκθέσεις από τον Απρίλιο και μετά.
Μέχρι τότε πάντως μπορείτε να μάθετε ακόμα περισσότερα για τη Stelvio, στο DRIVE 246 που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα σε κάτι λιγότερο από δύο εβδομάδες. Οι άνθρωποι που την εξέλιξαν και τη σχεδίασαν μας είπαν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα.
Τι λέει το DRIVE
Ακόμα και στη ντίζελ έκδοσή της, η Stelvio είναι αυτό ακριβώς που έπρεπε: Σφαιρικά αποτελεσματικό ως SUV και απολαυστικό στην οδήγηση ως αυτοκίνητο.
Τιμή από € 57.000
Τεχνολογία 2.143 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 210 PS/3.750 rpm, 47,9 kgm/1.750 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς με transfer case και κατανομή από 100% πίσω έως 50-50 εμπρός/πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6”
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 gr/km
Διαστάσεις 4.687 x 1.903 x 1.671 mm
Πορτμπαγκάζ 525 lt
Βάρος 1.659 kg
Τιμές κατασκευαστή