Οδηγούμε τη νέα Chevrolet Corvette C7 Stingray

Οδηγούμε τη νέα Chevrolet Corvette C7 Stingray

H Chevrolet Corvette Stingray είναι καλύτερη από κάθε άποψη σε σχέση με την προκάτοχό της, ωστόσο ο παραδοσιακός χαρακτήρας της παραμένει άθικτος.

Η Corvette 2015 είναι ένα εκ βάθρων νέο αυτοκίνητο, με μόνο δύο κληρονομικά στοιχεία από την προκάτοχό της. Προφανώς αυτά δεν είναι ούτε το σασί ούτε το μοτέρ, απλώς το… φίλτρο καμπίνας και η συρόμενη οροφή.
 
Το καινούργιο πλαίσιο είναι ουσιαστικά μια αλουμινένια «ραχοκοκαλιά», με συνθετικά πάνελ στηριγμένα πάνω της. Η ανάρτηση περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια γύρω γύρω, διατηρώντας τα εγκάρσια ελατήρια που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της Corvette, ενώ χρησιμοποιεί και μαγνητορροϊκά αμορτισέρ.

Όλα τα μοντέλα που θα εισάγονται στην Ευρώπη θα διαθέτουν στάνταρ αυτό που η Chevrolet ονομάζει Z51 Performance Pack και που είναι έξτρα στις ΗΠΑ. Αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό της Corvette Stingray είναι αυτό που περιμένεις να βρεις: Ένα 6,2λιτρο μοτέρ V8 (φυσικά και είναι small block) που για την περίσταση αποδίδει 466 PS και 64,2 kgm που περνούν στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7αριού χειροκίνητου σασμάν είτε ενός αυτόματου με έξι σχέσεις.

Fighter jet;
Ο V8 έρχεται στη ζωή με ένα ράθυμο και παράξενο στο άκουσμα ραλαντί που μεταδίδει ένα ανεπαίσθητο τρέμουλο στην καμπίνα, όσο βρίσκεσαι εν στάσει. Η Chevrolet χρησιμοποιεί ορολογία του τύπου «μαχητικό αεροσκάφος» όταν περιγράφει το κόκπιτ. Σαφώς και τα χειριστήρια είναι πυκνά μαζεμένα γύρω από τον οδηγό, αλλά δεν είμαστε σίγουροι αν για την περιγραφή του θα χρησιμοποιούσαμε ανάλογη ορολογία.
 
Η αντιλαμβανόμενη ποιότητα για τα υλικά της καμπίνας είναι καλή και όπως συνήθως, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, η βελτίωση είναι καταφανής, χωρίς ωστόσο να μπορούμε να αποφύγουμε το κλισέ «κατώτερη των τυπικών ευρωπαϊκών στάνταρ για την κατηγορία».

Από την άλλη, οι επιβάτες δεν απολαμβάνουν τον τεράστιο ζωτικό χώρο που προϋποθέτουν τα 4,5 μέτρα του μήκους και τα 1,88 του πλάτους της νέας Corvette Stingray. Σε καλύτερη μοίρα βρίσκεται το πορτμπαγκάζ των 425 lt που χωρά με άνεση παρατεταμένων διακοπών τις αποσκευές δύο ατόμων. Βέβαια μια τέτοια φόρτωση θα κλονίσει την ισορροπία των 1.600 kg της Corvette που είναι κατανεμημένα περίπου ισόποσα στους δύο άξονες.
 
Αυτή η νέα Corvette απαιτεί λιγότερη φυσική εμπλοκή του οδηγού απ’ ό,τι θυμόμαστε από την προηγούμενη γενιά. Η απόκριση του μοτέρ συνεχίζει να είναι τεμπέλικη, αλλά ο συμπλέκτης είναι προοδευτικός και η λειτουργία του λεβιέ θετική και με κοντές διαδρομές, ενώ το τιμόνι αρκετά ελαφρύ. Πλέον, με την υποβοήθηση του τελευταίου να είναι ηλεκτρική, την κρεμαγέρα να είναι γρήγορη και τη στεφάνη του τιμονιού μικρή, η Corvette κινείται σε χαμηλή ταχύτητα με ξεκούραστη περπατησιά.

Η κύλιση είναι ενδοτική, το επίπεδο θορύβου χαμηλό και το μοτέρ αποδεικνύεται πρόθυμο να τραβά από χαμηλά με μεγάλη ευχαρίστηση. Όλα αυτά συνθέτουν μια Corvette φτιαγμένη με τη συνταγή του ιδιαίτερα αποδοτικού cruiser μεγάλων αποστάσεων.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή σου κάμποσες οδηγικές ρυθμίσεις με τη βασική να είναι η «Eco», όπου απενεργοποιούνται οι τέσσερις από τους οκτώ κυλίνδρους, όταν δεν απαιτείται φορτίο από το μοτέρ, για να βελτιωθεί η κατανάλωση.

Δαγκωτό «Track»
Με την αλλαγή σε «Touring» και «Sport» η απόκριση του μοτέρ βελτιώνεται, αλλά δεν αντιλαμβάνεσαι σημαντική αλλαγή στη συμπεριφορά της. Μόνο στη ρύθμιση «Track» η Corvette ξεδιπλώνει τις δυνατότητές της σε όλο τους το εύρος, με το τιμόνι να βαραίνει σημαντικά, τις εξατμίσεις να ακούγονται σπορτίβικα και τα αμορτισέρ να σκληραίνουν. Τότε βεβαια, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι ότι εμπρός και πίσω και μακριά από εσένα υπάρχει πολύ αυτοκίνητο, αλλά η C7 έχει να επιδείξει ένα πρόθυμο και ικανό σασί.

Εξαρτάται πάντα βέβαια με τι τη συγκρίνεις. Η Corvette παραμένει σαφώς λιγότερο κοφτερή από μια Porsche 911 και δεν έχει την απόκριση του γκαζιού μιας Ferrari 458, αλλά σε κάθε περίπτωση τον να την οδηγείς έχει το fun του.
 
Το πίσω διαφορικό της ελέγχεται ηλεκτρονικά, αλλά χρειάζεται θαρραλέο πάτημα στο γκάζι πριν γυρίσεις ανάποδα το τιμόνι και σπρώξεις την Corvette να πάει με το πλάι, τουλάχιστον με τα χειμωνιάτικα λάστιχα που φορούσε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Και μπορεί στην άσφαλτο να γραπωνόταν ιδιαίτερα καλά παρόλο τον κρύο καιρό, αλλά από την άλλη έκαναν το τιμόνι να χάνει σε ακρίβεια απ’ ό,τι σε σχέση με μια νορμάλ γόμμα.
 
Μολαταύτα, με το που χανόταν η πρόσφυση, η Corvette έμπαινε με ευκολία σε μια ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση που σε καμία περίπτωση δεν εξελισσόταν σε αναπάντεχη κατάσταση. Με άλλα λόγια, ακολουθούσε την ξεκούραστη και ικανή φύση ενός ικανού και αξιόλογου κουπέ υψηλών επιδόσεων.

Και αν η νέα Stingray δεν είναι αρκετά ισχυρή για τις ορέξεις σας, τότε ίσως να είναι η πρόσφατα ανακοινωθείσα Z06 με τους 634 PS.

Τι λέει το AUTOCAR
Η έβδομη γενιά της Chevrolet Corvette επιστρέφει ως Stingray, και όχι μόνο κατ’ όνομα. Πρόκειται για ένα ικανό κουπέ υψηλών επιδόσεων που υποστηρίζει το εμβληματικό όνομά του με επάρκεια σε όλους τους τομείς.
Τιμή Από € 130.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία V8, 6.161 cc, άμεσος ψεκασμό, δύο βαλβίδες στον κύλινδρο, 466 PS/4.000 rpm, 64,2 kgm/ 4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο επτά σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,2”
Τελική ταχύτητα 292 km/h
Μέση κατανάλωση 12,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 279 g/km
Διαστάσεις 4.493 x 1.877 x 1.239 mm
Βάρος 1.614 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube