Παρότι έχουν ήδη ξεκινήσει να κυκλοφορούν φήμες για την επόμενη, ολοκαίνουργια γενιά του μικρού οικογενειακού της Alfa Romeo, οι Ιταλοί δεν σταματούν να τη φρεσκάρουν και να την εξελίσσουν στα σημεία.
Για το 2016, το φρεσκάρισμα είναι πολύ ελαφρύ, τόσο στο αισθητικό όσο και στο τεχνολογικό κομμάτι. Η εταιρεία κάνει λόγο για ευθυγράμμιση σε λεπτομέρειες -όπως η γραμματοσειρά του λογοτύπου- με την επερχόμενη Giulia, η οποία στο εμπρός μέρος εκφράζεται από τις μεγαλύτερες κυψέλες στο πλέγμα της μάσκας και του προφυλακτήρα, καθώς και τα πιο σκούρα φώτα. Στο πίσω μέρος πάλι -το δυνατό της Giulietta- οι εξατμίσεις και το λογότυπο κάνουν τη διαφορά, αν και δε θα την εντοπίσεις εύκολα.
Αλλαγές λίγες και καλές
Στην καμπίνα, το διαφορετικό περιορίζεται στις επενδύσεις στο ταμπλό, στις πόρτες, στα καθίσματα και στην κεντρική κονσόλα, ενώ βελτιωμένη με το πέρασμα του χρόνου είναι και η συναρμογή. Αναβαθμισμένο είναι το σύστημα πολυμέσων U-Connect, που πλέον μπορεί να σερφάρει σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες και χάρη στο Alfa Romeo Performance να προβάλει παραμέτρους για τη λειτουργία του κινητήρα και δεδομένα για τη σπορ οδήγηση. Ουσιαστικά πάντως δεν υπάρχει αντιληπτή αλλαγή για τον οδηγό ή τους επιβάτες, κάτι που εν τέλει μεταφράζεται σε μέτριο χώρο για τους πίσω, αλλά σπορ διάθεση.
Υπάρχουν πλέον δύο επίπεδα εξοπλισμού, το βασικό Giulietta και το πλούσιο Super, καθώς και τρία πακέτα: Τα Luxury, Comfort και Business. Η κορυφαία έκδοση QV με τον 1750 TBi των 240 ίππων και το ημιαυτόματο 6άρι κιβώτιο TCT μετονομάστηκε πλέον σε Veloce και το σπορ αισθητικό πακέτο της διατίθεται με όλους τους κινητήρες. Για το μάτι αυτό σημαίνει πιο επιθετικό ύφος στη μάσκα, απομίμηση κάρμπον στα εμπρός φώτα, κόκκινη ρίγα στους προφυλακτήρες, μεγάλο ψευδο-διαχύτη πίσω και μεγαλύτερες εξατμίσεις από της QV. Σημαίνει ακόμα καμπίνα με μπάκετ καθίσματα, κόκκινες ραφές, πιο σπορ επενδύσεις και flat bottomed τιμόνι. Η θέση οδήγησης πάντως εξακολουθεί να απέχει από το τέλειο, αφού τα καθίσματα δεν παρέχουν σπουδαία στήριξη στο κορμί.
Έναρξη συνεργασίας
Το πιο ουσιαστικό στοιχείο που έφερε το φρεσκάρισμα είναι η συνεργασία του 120άρη 1.6 JTDM-2 με το κιβώτιο TCT. Η έτσι κι αλλιώς γεμάτη απόδοση του μοτέρ είναι τώρα πιο εύκολα εκμεταλλεύσιμη, αφού το κιβώτιο τον διατηρεί πάντα μέσα στο εύρος περιστροφής που πρέπει.
Στο πρόγραμμα Normal, οι αλλαγές είναι αρκετά απαλές έτσι ώστε να τις καταλαβαίνεις κυρίως από το στροφόμετρο, με έμφαση φυσικά στην οικονομία. Εννοείται πως όταν διαλέγεις Dynamic έχεις πιο άμεση ανταπόκριση, χωρίς ωστόσο η ταχύτητα των αλλαγών να εντυπωσιάζει σε σχέση με ανταγωνιστικά κιβώτια. Δεν είναι όμως υπερπροστατευτικό για τον κινητήρα στα κατεβάσματα κι αυτό προσθέτει σημαντικά στην αυτοπεποίθησή σου όταν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα. Ευχάριστη έκπληξη είναι και η ταχύτητα με την οποία η νοημοσύνη του κιβωτίου προσαρμόζεται στις οδηγικές σου συνήθειες, όπως άλλωστε και η Giulietta συνολικά.
Το πάτημά της διατηρεί την ισορροπία του στην οριακή οδήγηση, με την καλορυθμισμένη ανάρτηση να είναι όσο πρέπει σφιχτή έτσι ώστε να μη χάνει ποτέ τον έλεγχο. Το εμπρός σύστημα δεν ζορίζεται εύκολα και τελικά μπορείς να ρυθμίσεις την τροχιά σου μέσα στη στροφή, ακόμα σε ρυθμό πίστας. Καθότι όμως οδηγήσαμε κυρίως σε τέτοιο, δεν έχουμε αντιπροσωπευτική εικόνα για το αν και πόσο το κιβώτιο μεταβάλλει την κατανάλωση του κινητήρα. Οπότε για την ώρα είναι καλύτερα να αναφέρουμε ότι οι εργοστασιακές τιμές μετρήσεις κατανάλωσης είναι ακριβώς ίδιες στη χειροκίνητη και την αυτόματη έκδοση.
Ίδια ακριβώς είναι και η τιμή τους, τουλάχιστον για την περίοδο λανσαρίσματος που στη χώρα μας ξεκινά στο τέλος Απριλίου. Κι εάν τα 21.590 ευρώ από τα οποία ξεκινά η μικρή ντίζελ χειροκίνητη Giulietta είναι ανταγωνιστικά, για την TCT χαρακτηρίζονται άκρως ενδιαφέροντα. Υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα που εξασφαλίζουν το όφελος της ισχύουσας απόσυρσης, καθώς επίσης και χρηματοδοτικά προγράμματα που συνοδεύονται από πέντε χρόνια δωρεάν service, οδική βοήθεια και εγγύηση.
Τι λέει το DRIVE
Η συνεργασία του 1.600άρη ντίζελ κινητήρα με το 6άρι TCT κιβώτιο αποδεικνύεται μια πολύ ευχάριστη προσθήκη στην γκάμα της ανανεωμένης Giulietta.
Τιμή από € 21.590 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 3,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.351 x 1.758 x 1.465 mm
Βάρος 1.310 kg
Τιμές κατασκευαστή