Οδηγούμε τη Mercedes-AMG GT R

Οδηγούμε τη Mercedes-AMG GT R

Το ότι έχει 75 PS παραπάνω από τη GT S είναι το λιγότερο. Η Mercedes-AMG GT R είναι εξελιγμένη για πίστα και έχει τόσο πιο στοχοπροσηλωμένη οδική συμπεριφορά, που είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο.

Η GT R είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Ένα σημάδι ότι η Mercedes-Benz γενικά και ειδικά η AMG έχουν πάρει το ζήτημα της ενίσχυσης της γκάμας των super cars πολύ στα σοβαρά.

Η νέα Mercedes-Benz AMG GT R μπορεί να μην είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο στην ιστορία της AMG, ούτε καν το πιο ακριβό, αλλά αυτή η ωμή, απροκάλυπτη επιθετικότητά της και σχεδόν χειρουργική προσήλωση στην οδική συμπεριφορά, ανεβάζουν τον πήχη, για την ίδια την εταιρεία κατ’ αρχάς. Η GT R σε σχέση με την GT S είναι περίπου τόσο διαφορετική όσο η Porsche 911 GT3 σε σχέση με την 911 GTS. Ένα γράμμα αλλάζει και μεταμορφώνει κυριολεκτικά ένα αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
 Η Mercedes-AMG GT R σπάει τα χρονόμετρα στο Nürburgring [video]

Ας ξεκινήσουμε με το αμάξωμα και το πλαίσιο. Τα εμπρός φτερά, η πίσω αεροτομή, το κέλυφος του άξονα μετάδοσης, η οροφή και κάποιες επιπρόσθετες ενισχύσεις στο πλαίσιο, είναι πλέον κατασκευασμένα από ανθρακόνημα. Αυτό σημαίνει ότι η GT R είναι και ελαφρύτερη (αν και μόλις κατά 15 kg) και πιο άκαμπτη. Η ανάρτηση στηρίζεται σε φαρδύτερα μετατρόχια με ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές και κάθεται πάνω σε πολύ φαρδύτερα λάστιχα– τα πίσω είναι 325/30 ZR20. Η GT R είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της AMG με ενεργή τετραδιεύθυνση. Σε ταχύτητα μέχρι 100 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν με αντίθετη φορά απ’ ό,τι οι εμπρός και σε γωνία μέχρι μιάμιση μοίρα. Αυτό μικραίνει τον κύκλο στροφής και ενισχύει το κράτημα στις κλειστές στροφές.

Κάτω από το θεόμακρο καπό οι αλλαγές είναι λιγότερες. Ωστόσο υπάρχουν διαφορετικές τουρμπίνες, αναθεωρημένη σχέση συμπίεσης και νέα χαρτογράφηση που έχουν προσθέσει 75 ίππους σε σχέση με τη GT S. Έτσι τώρα ο 4λιτρος V8 αποδίδει 580 PS στις 6.250 rpm και 71,3 kgm από τις 1.900 έως και τις 5.500 rpm. Το 7άρι κιβώτιου διπλού συμπλέκτη είναι το ίδιο, αλλά με μακρύτερη πρώτη σχέση, πιο κοντή έβδομη και συνολικά πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης. Τέλος, η Mercedes-AMG εξέλιξε επίσης ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης εννέα σταδίων, που προέρχεται απευθείας από το DTM, με το πρώτο επίπεδο να διασφαλίζει την οδήγηση στο βρεγμένο, μέχρι το ένατο που σου δίνει τη δυνατότητα να εξαερώσεις τα πίσω λάστιχα.

Από αεροδυναμικής άποψης, κάτω από το πλέγμα της μάσκας υπάρχει μία αναπτυσσόμενη αεροδυναμική επιφάνεια, που κινείται πάνω και κάτω, αυξάνοντας την αρνητική άντωση, μέσω της διαχείρισης στη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Το κέρδος από αυτή την ανθρακονημάτινη αεροδυναμική επιφάνεια ελέγχου μεταφράζεται σε μείωση της άντωσης κατά 40 kg στον εμπρός άξονα στα 250 km/h. Ένα σετ από περσίδες, πίσω από τη γρίλια της μάσκας, όπως ακριβώς και στην 300 SL W194, μπορούν να ανοίξουν και να κλείσουν ηλεκτρικά, βελτιώνοντας την αεροδυναμική και την ψύξη του μοτέρ. Παρά την αύξηση της κάθετης αεροδυναμικής πίεσης, τα πιο φαρδιά λάστιχα και το body kit, η GT R καταφέρνει να είναι πιο αεροδυναμική και με καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από τις στάνταρ GT και GT S. Έτσι τουλάχιστον ισχυρίζεται η Mercedes-AMG, διότι δεν έχει δώσει ακριβές νούμερο. Να σημειώσουμε ότι η AMG GT S έχει συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,36.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
 Επίσημo: Mercedes-AMG GT Roadster [video]

Δεν είναι η πρώτη φορά που το κορυφαίο προϊόν σε μια σειρά από supercars της AMG, αυτό δηλαδή που σε κάνει να τρέμεις σύγκορμος από την οδηγική εμπειρία, αποδεικνύεται πως δεν είναι μόνο με διαφορά το ταχύτερο αλλά επίσης με διαφορά και το ευκολοδήγητο. Καλά μη νομίζετε ότι είναι γατούλα που γουργουρίσει. Μάλιστα στο όριο είναι πιο δύστροπη και προκλητική από τα περισσότερα κεντρομήχανα που καλείται να αντιμετωπίσει, όπως η Ferrari 488 GTB και η McLaren 570S. Η βασική διαφορά της GT R σε σχέση με τη GT S είναι ότι η προσπάθεια που ια καταβάλλεις για να την οδηγήσεις πραγματικά γρήγορα σε ανταμοίβει πολύ περισσότερο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
 Δοκιμάζουμε τη Ferrari 488 Spider [video]

Και, πιστέψτε μας, είναι πραγματικά γρήγορη. Μπορεί να κάνει τα μάτια σου να δακρύσουν. Η απόκριση του «πειραγμένου» V8 είναι ένα τσικ λιγότερο από το να τη χαρακτηρίσεις βάναυση, σχεδόν χωρίς να υπολογίσεις σχέση κιβωτίου και στροφές. Ο ήχος πάλι είναι απλώς θεϊκός. Μάλιστα ένας από τους τρόπους που μπορείς να απολαύσεις τη GT R είναι να βάλεις το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία, να καρφώσεις μια μεγάλη σχέση σε πολύ χαμηλές στροφές για να διαπιστώσεις μια μαγική σχεδόν ελαστικότητα που συνοδεύεται από ένα εξωπραγματικό μπάσο ήχο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
 ​Οδηγούμε τη McLaren 570S στις ειδικές του Ράλι Μόντε Κάρλο [video]

Η GT R είναι ότι έχει απίστευτα στιβαρό πλαίσιο και πραγματικά απόλυτο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Το πρόβλημα είναι πως σε αυτό το βωμό η Mercedes-AMG θυσίασε μέρος της ποιότητας κύλισης και της άνεσης σε καθημερινές συνθήκες, στοιχεία που οι κεντρομήχανοι ανταγωνιστές της διαθέτουν. Η AMG λέει με περηφάνια ότι το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης του αυτοκινήτου έγινε στο Nürburgring και την πιστεύουμε, διότι αυτή ακριβώς την αίσθηση δίνει: ότι της ταιριάζει περισσότερο η πίστα. Ακόμα και στο πρόγραμμα comfort η ανάρτηση ήταν τόσο σκληρή στους δρόμους-μπιλιάρδο του Algarve, στην Πορτογαλία, που μας έκανε να αμφιβάλλουμε για τη συμπεριφορά της σε πολύ πιο απαιτητικά από πλευράς απόσβεσης, οδοστρώματα.

Σε αυτούς τους δρόμους πάντως η GT R αποδεικνύει ότι δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τα κεντρομήχανα supercars όσον αφορά την πρόσφυση, την αμεσότητα στο turn in και τη διαμήκη έλξη. Μαθαίνεις να πατάς το γκάζι όλο και πιο νωρίς στις στροφές, χωρίς σχεδόν να το πιστεύεις πόσο καλά θα βγάλουν τη δύναμη οι πίσω τροχοί, χωρίς να παραπονεθούν στο ελάχιστο.

Αλλά παρά την επιπλέον δύναμη και τον
 εξωφρενικό ρυθμό της στο δρόμο, η GT R ξεχωρίζει από όλα τα ανταγωνιστικά GT από τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στην πίστα. Πρέπει να επαναπρογραμματίσεις τον εγκέφαλό σου προκειμένου να συμβαδίσεις με το απίστευτα ακριβές και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης. Μόνο έτσι δεν θα κάνεις περιττές κινήσεις και υπερδιορθώσεις σε κάθε γλίστρημα του πίσω μέρους. Μόλις το καταφέρεις θα διαπιστώσεις πόσο διασκεδαστικό και αποτελεσματικό συνάμα είναι αυτό το αυτοκίνητο.

Όλες οι
 περιττές κινήσεις της ανάρτησης της GT έχουν εντοπιστεί και διορθωθεί. Αν και ο ρυθμός της GT R είναι σαφώς ταχύτερος, τον πετυχαίνει με λιγότερη προσπάθεια. Η υποστροφή στο turn in είναι σχεδόν ανύπαρκτη, η υπερστροφή στην έξοδο λιγότερη, ενώ η προοδευτικότητα και η ακρίβεια στις κινήσεις είναι μακράν καλύτερες. Θα σε αφήσει να καθορίσεις τη γραμμή σου με το γκάζι και – αν επιλέξεις κάτι τέτοιο – θα σε αφήσει να ντριφτάρεις με καθαρό τρόπο. Η Mercedes-AMG βέβαια υποστηρίζει ότι δεν είναι τέτοιου είδους αυτοκίνητο, αλλά κυρίως ένα εργαλείο ακριβείας για πίστες και την πιστεύουμε. Ωστόσο αν τυχόν ότι για οποιοδήποτε λόγο ξεφύγεις από τις γραμμές, είναι ωραίο να ξέρεις ότι δεν θα παλέψεις, με τα χέρια να μπερδεύονται με το τιμόνι, για να την επαναφέρεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
 Οδηγούμε τη Mercedes-AMG GT S...με το πλάι [video]

Αν μπορείς λοιπόν να ζήσεις με ένα αυτοκίνητο που είναι πολύ σκληρό (αλλά όχι ανυπόφορο) σε κανονικούς δρόμους και φυσικά αν μπορείς να αντέξεις την τιμή, όλα τα άλλα είναι καλά νέα. Η AMG GT S κοστίζει στην Ελλάδα €201.430. H GT R ακόμα δεν έχει τιμολογηθεί, αλλά προσθέστε άλλα €40.000 για να είστε κάπου κοντά.

Τι λέει το Autocar
Αυτό που μας άρεσε είναι ότι η Mercedes-AMG δεν έκανε το αυτοκίνητο μόνο πιο γρήγορο. Αυτό θα ήταν υπερβολικά εύκολο. Το έκανε πολύ πιο ικανό και αυτό δεν ήταν τόσο απλό, δεδομένης της αρχιτεκτονικής του. Αν θέλεις ένα παραδοσιακό GT, με έναν εκπληκτικό V8 στο εμπρός μέρος, την κίνηση πίσω και εμφάνιση που καθηλώνει η GT είναι σχεδόν μονόδρομος.
Τεχνολογία 3.982 cc, V8 32v, 2x2 EEK, άμεσος ψεκασμός και δύο τούρμπο, 585 PS/6.250 rpm, 471,3 kgm/61.900-5.500 rpm, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
 km/h 3,6”
Τελική ταχύτητα
 3218 km/h
Διαστάσεις 4.551 x 2.007 x 1.284 mm
Βάρος 1.630 kg

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube