Οδηγούμε τα νέα Volvo S90 και V90

Οδηγούμε τα νέα Volvo S90 και V90

Ερχόμενη με φόρα από την επιτυχία του XC90, η Volvo ρίχνει στην αγορά τα S90 και V90 και δείχνει για πρώτη φορά ικανή να πρωταγωνιστήσει στην πολυτελή κατηγορία. Εκεί που οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν αφήσει το στίγμα τους εδώ και δεκαετίες.

Η Volvo βρίσκεται σε καλό φεγγάρι και βάζει τις βάσεις για ένα ακόμα πιο λαμπρό μέλλον.

Αφού κατάφερε να εδραιώσει τη θέση της στην αγορά με τα προηγούμενης -όπως θα πρέπει να λογίζονται πλέον- γενιάς S60, V40 και XC60, πλέον κάνει το επόμενο βήμα. Εξελίσσει προϊόντα που θα τις επιτρέψουν να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε κατηγορία που θα μετέχει.

Το μοντέλο που σάλπισε την αντεπίθεση ήταν το XC90 και η σουηδική φίρμα θα παραμείνει σε τροχιά επίθεσης για την επόμενη τετραετία, μέχρι δηλαδή να αντικαταστήσει κάθε μοντέλο στην γκάμα της. Με τα νέα S90 και V90 που γνωρίσαμε στην Ισπανία και από τον επόμενο μήνα θα είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας, η Volvo εξαπολύει ένα δεύτερο κύμα επίθεσης και για πρώτη φορά στα χρονικά δείχνει ικανή να ανταγωνιστεί ευθέως καθιερωμένα μοντέλα όπως η BMW 5 Series, το Audi A6, η Mercedes-Benz E-Class και η Jaguar XF.

Εν αρχή ην το στιλ
Τόσο το σεντάν S90 όσο και το στέισον V90 κερδίζουν τις εντυπώσεις με την επιβλητική και σοβαρή -όπως επιβάλλει η κατηγορία- εμφάνισή τους, είτε κινούνται στο δρόμο είτε στέκονται παρκαρισμένα. Προσωπικά, προτιμώ το στέισον, αλλά το ούτως ή άλλως περιορισμένο κοινό στην Ελλάδα θα στραφεί προς το S90, καθώς δεν έχουμε μάθει να εκτιμάμε την πρακτικότητα των βάγκον.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 T8 Twin Engine

Στην καμπίνα τα πράγματα είναι αρκετά γνώριμα για όσους έχουν επεξεργαστεί έστω και λίγο το XC90. Κυριαρχεί η ίδια μίνιμαλ φιλοσοφία και τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, η οποία θυμίζει τάμπλετ τόσο στην όψη όσο και στο χειρισμό της. Φιλοξενεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου κι από εκεί ελέγχονται μεταξύ άλλων ο κλιματισμός και το σύστημα infotainment. Οι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία θα προσαρμοστούν γρήγορα με το UI της Volvo.

Το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας είναι ντυμένο με δέρμα και η προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια είναι έκδηλη όπου και αν στραφεί το βλέμμα σου. Η ποιότητα είναι στα υψηλά στάνταρ που μας σύστησε η Volvo με το XC90, τα καθίσματα άνετα και οι χώροι αυτοί που περιμένεις από ένα 5μετρο αυτοκίνητο.

Η ασφάλεια έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και σε αυτό το μοντέλο της Volvo, με όλα τα σύγχρονα συστήματα που έχει εξελίξει η σουηδική φίρμα να περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό των S90 και V90. Από το City Safety, για την αποφυγή οχημάτων, πεζών, ποδηλατών ή μεγάλων ζώων, μέχρι το Pilot Assist που προσφέρει δυνατότητες ημί-αυτόνομης οδήγησης μέχρι την ταχύτητα των 130 km/h.

Στο δρόμο
Αμφότερα τα νέα σουηδικά μοντέλα βασίζονται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) που μας πρωτοσύστησε το XC90. Αν και η συγκεκριμένη κατηγορία μας έχει συνηθίσει σε πολλά κυβικά, τα S90 και V90 προσφέρονται αποκλειστικά με 4κύλινδρους κινητήρες βενζίνης τούρμπο και τουρμποντίζελ. Στη διάθεσή μας, στην πρώτη γνωριμία μας επί ισπανικού εδάφους, είχαμε το ντίζελ D5 των 235 PS και το βενζινοκίνητο Τ6 των 320 PS, εξοπλισμένα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 D5

Από τα πρώτα χιλιόμετρα τόσο το S90 όσο και το V90 σε κερδίζει με την εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης και την άνεση που παρέχει στους επιβάτες. Παρόλο που τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εξοπλισμένα με θηριώδεις ζάντες 20” και χαμηλοπρόφιλα λάστιχα.

Ο D5 εντυπωσιάζει με τη στρωτή λειτουργία του και η δύναμή του είναι αρκετή για το βαρύ αμάξωμα. Η απόκριση σε κάθε πάτημα του γκαζιού είναι άμεση και η λειτουργία παραπέμπει σε κινητήρα με περισσότερα κυβικά. Σε αυτό βοηθά βέβαια και το σύστημα powerPulse που εκμηδενίζει την υστέρηση του τούρμπο. Ο Τ6 είναι ψυχωμένος και προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις και, όπως ο ντίζελ, συνεργάζεται άψογα με το 8άρι κιβώτιο. Αλλά κακά τα ψέματα, ο D5 δικαίως θα προσελκύσει περισσότερους αγοραστές, ενώ με ενδιαφέρον περιμένουμε και το μικρότερο D4 των 190 PS που θα προστεθεί αργότερα στην γκάμα του μοντέλου.

Το βιβλίο παραγγελιών έχει ανοίξει ήδη στη χώρα μας, για τα δυο νέα μοντέλα, με τιμές που ξεκινούν από τα 49.620 ευρώ για το S90 D4 στη βασική έκδοση Kinetic. Η τιμή για το ισχυρότερο D5 ξεκινά από τα 58.420 ευρώ, ενώ το βενζινοκίνητο Τ6 ξεκινά από τα 58.400 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Την τιμή και των επτά εκδόσεων του Volvo S90, εδώ!

Τι λέει το DRIVE
Με τιμή που προβληματίζει τον ανταγωνισμό, υψηλή τεχνολογία και κορυφαία ποιότητα, η Volvo δείχνει ικανή να κοιτάξει για πρώτη φορά στα μάτια τους Γερμανούς κατασκευαστές και μάλιστα σε μια κατηγορία που τους ανήκει εξ ολοκλήρου
Τιμή Aπό €49.620 (D5)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 16 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 235 PS/4.000 rpm, 48,9 kgm/1.750-2.200 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0”
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km
Διαστάσεις 4.963 x 1.890 x 1.443 mm
Βάρος - kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube