Η τελευταία γενιά του σουπερμίνι της Ford ανανεώθηκε πριν περίπου ενάμιση χρόνο και πέρα από τις αισθητικές αλλαγές, αντικαταστάθηκαν και όλοι οι βενζινοκινητήρες από τον βραβευμένο 1.0 EcoBoost.
Μέχρι και την έλευση της έκδοσης ST με τους 182 ίππους που δοκιμάσαμε πριν περίπου δύο μήνες, όποιος ήθελε να πάρει μία σπορ έκδοση του Fiesta θα έπρεπε να καταφύγει στο 1.0 Sport με τους 125 ίππους, το αεροδυναμικό κιτ και την πιο σφιχτή ανάρτηση.
Για να καλύψει αυτό το μεγάλο κενό ιπποδύναμης στην γκάμα του ανανεωμένου Fiesta, η Ford παρουσίασε τις νέες εκδόσεις Red και Black με τον 1.0 Ecoboost.
140 ίππους. Να το αφήσω;
O 1.0 EcoBoost της έκδοσης αποδίδει 140 ίππους και 21,5 kgm ροπής και, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Ford, είναι ο κινητήρας που αποδίδει περισσότερη ισχύ στο λίτρο σε σχέση με αυτούς των Bugatti Veyron, Ferrari 458 Speciale, Lamborghini Aventador και Porsche 911 Turbo, ενώ είναι και το ισχυρότερο 1.000άρη αυτοκίνητο παραγωγής.
Πέρα από αυτό όμως, οι νέες εκδόσεις ξεχωρίζουν και από την τους εμφάνιση. Εξωτερικά, προσφέρεται αποκλειστικά σε διχρωμία, κόκκινο με μαύρη οροφή και μαύρες λεπτομέρειες ή το ανάποδο. Στο εσωτερικό, συναντάμε τα απαραίτητα σπορ στοιχεία και κόκκινες ραφές σε όλα τα χειριστήρια.
Παρά το γεγονός ότι η έλευση του νέου ST τραβά δικαιολογημένα την προσοχή αυτού που θέλει ένα σπορ Fiesta, η απλή Sport έκδοση με τον 1.0 των 125 ίππων είναι αξιόλογη και προσφέρει αρκετά σε αυτόν που θέλει ένα καθημερινό αυτοκίνητο για την πόλη, αλλά θέλει και να ξεσκάει οδηγικά στην αγαπημένη του διαδρομή. Μπορεί στην πόλη η σφιχτή ανάρτηση να μην είναι ιδανική, αλλά στο ταξίδι λειτουργεί καλύτερα, ενώ στον επαρχιακό βρίσκεται στο στοιχείο της με τον άψογο έλεγχο του αμαξώματος.
Λογικό ήταν για την Ford να μην ασχοληθεί με την ανάρτηση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας σπορ έκδοσης. Διαθέτει και αυτή την σπορ χαμηλωμένη (-10 mm) ανάρτηση με τα σκληρότερα ελατήρια, με τις ζάντες να είναι στάνταρ 17 ιντσών.
Ασχολήθηκε όμως με την κλιμάκωση του κιβωτίου και επαναρρύθμισε το σύστημα διεύθυνσης, που πλέον προσφέρει περισσότερο βάρος και αίσθηση.
Πράσινος αθλητής
Οδηγώντας το, αμέσως καταλαβαίνεις ότι είναι πιο “φιλικό” στην πόλη από το αρκετά πιο σφιχτό ST, ενώ έξω από αυτή παρουσιάζει ένα ευχάριστο πρόσωπο, με άμεσες αντιδράσεις, ακρίβεια, ταχύτητα και ωραίο σε αίσθηση και βάρος τιμόνι. Ο κινητήρας υποστηρίζει την φιλοσοφία της νέας έκδοσης, με ομαλή παροχή ισχύος και πολιτισμένη λειτουργία, αλλά θα θέλαμε να συνεργάζεται με 6άρι κιβώτιο και όχι 5άρι.
Εν κατακλείδι, η νέα σπορ έκδοση του Fiesta είναι ένα πετυχημένο concept μιας και συνδυάζει τις σπορ αρετές της Ford με πλήρη ευαισθησία στα σύγχρονα περιβαλλοντολογικά δεδομένα, με χαμηλή κατανάλωση (4,5 lt/100 km) και εκπομπές CO2 104 gr/km. Και αν γκρινιάζουμε λίγο για την έλλειψη έκτης σχέσης στο κιβώτιο, η Ford μας αντιπροτείνει την υπάρχουσα χαμηλή κατανάλωση που την γλυτώνει από την εξέλιξη ενός κιβωτίου, με ότι αυτό συνεπάγεται σε έξοδα και πολυπλοκότητα.
Οι παραγγελίες για τις νέες εκδόσεις έχουν ξεκινήσει και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν τον Σεπτέμβριο.
Τι λέει το AUTOCAR
Οι νέες σπορ εκδόσεις καλύπτουν με τον καλύτερο τρόπο το κενό στην γκάμα του Fiesta, ενώ παράλληλα είναι και πρωτοποριακές. Ξέρετε πολλά 1.000άρια να αποδίδουν 140 ίππους και 21,5 kgm ροπή;
Τιμή από € 16.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων, 140 PS/6.000 rpm, 21,5 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
0-1.000 m -
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 3.975 x 1.709 x 1.456 mm
Βάρος 1.091 kg
Στοιχεία κατασκευαστή