Οδηγούμε το νέο VW Polo

Οδηγούμε το νέο VW Polo

Οι αλλαγές στην εμφάνιση είναι μικρές, αλλά προσφέρονται νέοι, πιο οικονομικοί και καθαροί κινητήρες, από 1.000 κυβικά, καθώς και νέα τεχνολογία πολυμέσων και επικοινωνίας.

Το νέο Volkswagen Polo είναι στην ουσία μια ελαφρώς ανανεωμένη έκδοση του γνωστού μας, πολύ επιτυχημένου σουπερμίνι. Γιατί εξάλλου να αλλάξεις μια ομάδα που κερδίζει;

Πράγματι, η VW δεν δείχνει να πολυζόρισε το τμήμα σχεδιασμού, αφού οι αλλαγές περιορίζονται ουσιαστικά στα φώτα LED και τους νέους προφυλακτήρες. Οι μηχανολόγοι όμως είχαν αρκετή δουλειά.  

Η VW περηφανεύεται ότι όλοι οι κινητήρες του Polo πληρούν πλέον τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Ο ατμοσφαιρικός 1.4 καταργήθηκε και τη θέση του πήραν δύο 3κύλινδροι MPI 1.000 κυβικών και δύο 1.2 TSI τούρμπο. Προσφέρονται επίσης δύο τουρμποντίζελ 1.4, με 75 και 90 ίππους αντίστοιχα. 

Μέχρι να φτάσει το νέο Polo στις εκθέσεις, αναμένεται να προστεθεί στην γκάμα και ο 1.4 TSI ACT των 150 ίππων με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους. Αυτός θα υπάρχει μόνο στο «θερμόαιμο» Polo BlueGT, συνδυασμένος με 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι αυτόματο/σειριακό κιβώτιο DSG. Το πρώτο δίνει 4,8 lt/100km κατανάλωση και 109 g/km CO2, ενώ το δεύτερο 4,7 lt/100km και 107 g/km.

Αν οι παραπάνω τιμές κατανάλωσης και ρύπων δεν σας εντυπωσιάζουν, η VW έχει την απάντηση με τη μορφή των δύο Polo BlueMotion. Το ένα έχει κινητήρα 1.4 TDI τουρμποντίζελ με 75 PS και το άλλο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.0 TSI με 95 PS. Το ντίζελ δίνει 3,1 lt/100km και 82 g CO2/km, ενώ το βενζινοκίνητο 4,1 lt/100km και 94 g/km. Αυτά τα δύο μοντέλα όμως θα διατεθούν λίγο αργότερα.

Παρά την εντυπωσιακή οικονομία των δύο Polo BlueMotion, η VW λέει ότι το μπεστ-σέλερ της νέας γκάμας θα είναι το μοντέλο εισόδου, το 1.0 MPI των 60 PS, στην 5θυρη έκδοση αμαξώματος.

Στα χαρτιά, οι 60 ίπποι του ατμοσφαιρικού 1.0 MPI φαίνονται λίγοι και τα 15,5” στο 0-100 km/h νωχελικά, ενώ η τελική ταχύτητα μόλις που ξεπερνά τα 160 km/h. Στην πράξη όμως τα 9,7 kgm ροπής, σε όλο το φάσμα από τις 3.000 έως τις 4.300 rpm, παρέχουν ένα αντιστάθμισμα και επιπλέον ο μικρός 3κύλινδρος σε ενθαρρύνει να τον πιέζεις.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Αρκετά αξιοπρεπές και πρόθυμο να επιταχύνει ακόμα κι από τα 100 km/h με 5η ταχύτητα. Αν κατεβάσεις μία ή δύο σχέσεις το Polo δείχνει αρκετά ζωηρό, αν και το μούγκρισμα του 3κύλινδρου γίνεται πιο αισθητό στην καμπίνα. Με το μοντέλο των 75 PS, η οδήγηση είναι πιο άνετη και διασκεδαστική.

Σε σύγκριση με το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, το Polo 1.0 MPI δεν είναι εξίσου γρήγορο ούτε τόσο ζωντανό οδηγικά. Είναι όμως εύκολο στην οδήγηση και στρίβει χωρίς πρόβλημα. Πιο σημαντικό για τους περισσότερους αγοραστές του Polo είναι πάντως το γεγονός ότι η ανάρτηση απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες του δρόμου και η μόνωση των θορύβων κύλισης και ανέμου κρατάει τους επιβάτες ξεκούραστους.

Σε πρώτη επαφή, οι αλλαγές στην καμπίνα δείχνουν εξίσου μικρές με εκείνες στο αμάξωμα. Το Polo είναι όμως το πρώτο μοντέλο της VW που έχει τη νέα γενιά οθόνης αφής της VW, η οποία είναι εφοδιασμένη με αισθητήρα εγγύτητας και λειτουργεί όπως η οθόνη ενός smartphone. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις η οθόνη είναι μεγαλύτερη, των 6,5”, και μπορεί να συνδυαστεί με σύστημα πλοήγησης. Με επιπλέον χρέωση, η οθόνη πολυμέσων μπορεί επίσης να αναβαθμιστεί με το σύστημα VW MirrorLink ώστε να παρέχει όλες τις λειτουργίες του κινητού σας.

Η υπόλοιπη καμπίνα είναι η γνωστή του Polo, με τα υψηλής ποιότητας πλαστικά, τη σωστή θέση οδήγησης, τους καλούς χώρους για τους επιβάτες και το αξιοπρεπές πορτμπαγκάζ.

Να το αγοράσω;
Ναι, διότι παρόλο που οι αλλαγές είναι μικρές, η VW άφησε ανέγγιχτα τα καλά σημεία του Polo, ενώ βελτίωσε την οικονομία, μείωσε τους ρύπους και πρόσθεσε νέα τεχνολογία σε όλη την γκάμα. Κι όλα αυτά χωρίς να επηρεαστούν οι ανταγωνιστικές τιμές.

Τι λέει το DRIVE
Οι αλλαγές στο Polo είναι μικρές αλλά στοχευμένες και επιτυχημένες. Ο μικρός 3κύλινδρος 1.0 MPI από το up! είναι πιο ψυχωμένος και ραφιναρισμένος απ’ ό,τι περιμένεις.
Τιμή από € 11.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 60 PS/5.000-6.000 rpm, 9,7 kgm/3.000-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,5”
Τελική ταχύτητα 161 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 (4,7*) lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 (106*) gr/km
Διαστάσεις 3.972 x 1.682 x 1.453 mm
Βάρος 1.050 kg
Στοιχεία κατασκευαστή. *Έκδοση BlueMotion Technology με σύστημα stop/start και ανάκτηση ενέργειας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube