Ήταν πριν από 20 χρόνια, στο μακρινό 1994, που μια μοναδική ιδέα άλλαξε για πάντα τον τρόπο που βλέπουμε τα τετρακίνητα.
Το πρώτο Recreational Activity Vehicle με μετάδοση 4WD ήταν έξυπνα σχεδιασμένο, με σπορ οδική συμπεριφορά, με καλές επιδόσεις, με μικρές εξωτερικές διαστάσεις και με χαμηλό βάρος.
Ξεπέρασε τις προσδοκίες, σημειώνοντας σχεδόν διπλάσιες παραγγελίες από την αρχική πρόβλεψη. Με το πέρασμα των χρόνων, το RAV4 δημιούργησε ένα φανατικό κοινό από οδηγούς που θέλουν τις ικανότητες off road και την υψηλή θέση οδήγησης, όμως δεν θέλουν να θυσιάσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Πολλοί ανταγωνιστές το αντέγραψαν, όμως λίγοι τα κατάφεραν αξιοπρεπώς.
Τέσσερις γενιές RAV4 αργότερα, το SUV της Toyota έχει μεγαλώσει σημαντικά σε εξωτερικές διαστάσεις, όμως χωρίς αυτό να συνοδεύεται και από αντίστοιχη μεγέθυνση στο κομμάτι των κινητήρων. Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση για τα 20 χρόνια RAV4, έλαβε χώρα επί ελληνικού εδάφους και η έκδοση που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε ήταν η τετρακίνητη 2.0 D-4D. Πρόκειται για ένα συνδυασμό που μέχρι πρότινος δεν ήταν διαθέσιμος και μέχρι τώρα άποψη μόνο για το προσθιοκίνητο Toyota RAV4 D-4D.
Με το σταγονόμετρο
Ο 4κύλινδρος ντίζελ δεν έχει κορυφαία ονομαστική ισχύ και φυσικά δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Όμως τα 31,6 kgm με την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο βοηθούν στο προσπέρασμα και στις ορεινές διαδρομές. Στα χαρτιά, χρειάζεται 11,0” μέχρι τα 100 km/h, αλλά στην πράξη δείχνει πιο πρόθυμο.
Το βασικό πλεονέκτημα του D-4D, είναι η χαμηλή κατανάλωση. Η μέση εργοστασιακή τιμή είναι 5,2 lt/100 km, όμως ακόμα και σε πραγματικές συνθήκες, με πολλή οδήγηση σε χωματόδρομο και με αρκετή πίεση σε απαιτητικές διαδρομές, είναι πολύ δύσκολο να φτάσεις τα 8,0 lt/100 km.
Άμεση συνέπεια της χαμηλής κατανάλωσης είναι και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Tο τετρακίνητο RAV4 είναι ένα από τα λίγα μοντέλα της κατηγορίας που μπαίνει στον πράσινο δακτύλιο, με 136 g/km.
Η διαδρομή που διάλεξε η Toyota για την επέτειο των 20 ετών του RAV4 είχε σαφή προσανατολισμό προς τις off road δυνατότητές του. Το «μενού» περιλάμβανε από πατημένα κομμάτια ακροπολικών διαδρομών μέχρι δύσκολους και κακοτράχαλους χωματόδρομους.
Καμία ενόχληση
Το γκρουπ των σκονισμένων RAV4 διέσχισε σχεδόν όλη την Κορινθία, με όσο το δυνατόν περισσότερες ορεινές διαδρομές. Βέβαια, με τις ειδικές διαδρομές «Κλένια-Μυκήνες» και «Ζήρεια» στο πρόγραμμα, όλο το υπόλοιπο off road απλώς επέτεινε την αγωνία. Φυσικά η μέση ωριαία ταχύτητα απείχε πολύ από αυτή του αγώνα. Ακόμα κι έτσι όμως, το άρωμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος έχει τη δική του αξία.
Με τους περισσότερους χωματόδρομους «βομβαρδισμένους» από το χειμώνα που πέρασε, με πολλές ύπουλες λακκούβες και πολλή φυτευτή πέτρα, η συμπεριφορά του RAV4 ήταν αντικειμενικά καλή. Τα κατάφερε χωρίς να ενοχληθεί στο παραμικρό και, αν λάβουμε υπόψη τις ζάντες των 18 ιντσών, η άνεση για τους επιβάτες ήταν αξιοπρεπής.
Σε τέτοιες διαδρομές που αποτελούνται κυρίως από στεγνό οδόστρωμα, η λειτουργία της τετρακίνησης δεν γίνεται αισθητή επί της ουσίας. Η αυτόματη κατανομή φροντίζει για την ελαχιστοποίηση του σπιναρίσματος, ενώ με το πλήκτρο Sport μπορείς να αυξήσεις την εμπλοκή του πίσω μέρους.
Έχοντας καταγράψει πέντε εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, το RAV4 δε χρειάζεται καμία παραπάνω προώθηση. Έχει τις ζωντανές εμπειρίες όλων αυτών των οδηγών, μια άριστη φήμη που θα εξακολουθεί να λειτουργεί για καιρό ακόμα. Για το τυπικό του θέματος, το RAV4 με τον 2.0 D-4D και την αυτόματη τετρακίνηση, ξεκινά από τα €29.770 και διατηρεί τα δυνατά χαρτιά του: Ευρυχωρία, ευέλικτη καμπίνα και βέβαια κορυφαία αξιοπιστία.
Τι λέει το DRIVE
Με τεράστια καμπίνα, ραφιναρισμένο προφίλ, αποδεκτές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, αυτό το Toyota RAV4 2.0 D-4D ικανοποιεί τον οικογενειάρχη που χρειάζεται και την τετρακίνηση.
Τιμή από € 29.770
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός ντίζελ, 124 PS/3.600 rpm, 31,6 kgm/1.600-2.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 136 g/km
Διαστάσεις 4.570 x 1.850 x 1.660 mm
Βάρος 1.660 kg
Στοιχεία κατασκευαστή