Οδηγούμε το νέο Toyota Hilux στη Namibia

Οδηγούμε το νέο Toyota Hilux στη Namibia

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο pick-up στις πιο σκληρές συνθήκες της Αφρικής.

Στη Namibia, το 90% του οδικού δικτύου είναι χωματόδρομοι. Οι πιο κεντρικοί είναι περασμένοι από γκρέιντερ, αλλά ακόμα κι αυτών η επιφάνεια γίνεται σαν κυματοειδής λαμαρίνα. Οι κραδασμοί σου ρίχνουν τις πέτρες από τα νεφρά, σου ξεκολλάνε τα σφραγίσματα από τα δόντια και τείνουν να λύσουν το αυτοκίνητο και να το κάνουν εξαρτήματα.

Τι αυτοκίνητα βλέπεις να κυκλοφορούν εκεί, έξω από τις ελάχιστες πόλεις; Τετρακίνητα pick-up, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι Toyota Hilux.

Το Hilux είναι ένα εμβληματικό μοντέλο. Τα τελευταία 48 χρόνια έχει αποκτήσει τη φήμη του «άθραυστου» αυτοκινήτου που μπορεί να σε πάει παντού. Οι συνολικές πωλήσεις στις επτά γενιές του έχουν φτάσει τα 18 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως και στην Ευρώπη είναι το πιο καλοπουλημένο pick-up. Ένα ολοκαίνουργιο Hilux λοιπόν, μετά από 12 χρόνια, αποτελεί σίγουρα είδηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμή του προηγούμενου Toyota Hilux 2.5 D-4D

Και το νέο Hilux δεν αποτελεί είδηση μόνο για τον αγροτικό και επαγγελματικό κόσμο, αφού η Toyota έχει επιδιώξει να διευρύνει το πελατειακό φάσμα του pick-up της, κάνοντάς το πιο κατάλληλο για χρήση στο δρόμο, πιο άνετο, με ένα πιο ποιοτικό και εξοπλισμένο εσωτερικό και με έναν καινούργιο, πιο πολιτισμένο και οικονομικό κινητήρα. Στόχος της, ακόμα και οι ιδιοκτήτες SUV.

Οι παραδοσιακοί πελάτες όμως δεν πρέπει να ανησυχούν. Το Hilux δεν «μαλάκωσε». Αντίθετα, η Toyota λέει πως είναι πιο σκληροτράχηλο από ποτέ. Το ξεχωριστό, τύπου σκάλας πλαίσιό του έχει δοκούς μεγαλύτερης διατομής, ίδιους με του Land Cruiser, και είναι 20% πιο άκαμπτο. Για τον ίδιο σκοπό, το αμάξωμα έχει περισσότερες πονταρισιές, ώστε η αυξημένη συνολική ακαμψία να βελτιώνει τη λειτουργία της ανάρτησης και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.

Η ανάρτηση παραμένει με διπλά ψαλίδια εμπρός και τον κλασικό άκαμπτο πίσω άξονα με τα φύλλα σούστας. Ο υπεύθυνος μηχανολόγος του νέου Hilux, Hiroki Nakajima,  μας είπε ότι δεν ακολούθησαν τη Nissan στην υιοθέτηση πίσω άξονα με ελικοειδή ελατήρια διότι «σε χώρες όπως η Ταϊλάνδη τα φορτώνουν δύο ή και τρεις φορές πάνω από το ωφέλιμο φορτίο». Οι διαδρομές της ανάρτησης έχουν όμως αυξηθεί κατά 20%, οι πίσω σούστες είναι πιο μακριές και τα (τοποθετημένα σε διαφορετικές γωνίες) αμορτισέρ έχουν μεγαλύτερη διάμετρο. Έτσι, πέρα από την άνεση, έχει βελτιωθεί και η απόδοση εκτός δρόμου.

Τους γνωστούς πετρελαιοκινητήρες 2,5 και 3,0 λίτρων αντικαθιστά ένας ολοκαίνουργιος 2.4 D-4D, ελαφρύτερος, με μειωμένες τριβές και τεχνολογία αιχμής. Παρά τον μικρότερο κυβισμό του, έχει πολύ βελτιωμένη απόδοση ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, σε συνδυασμό με 9% μειωμένη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Το χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από ένα βελτιωμένο 6άρι με πολύ ευρύτερο φάσμα σχέσεων, ενώ διαθέσιμο είναι και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με ηλεκτρονικό έλεγχο και τεχνητή νοημοσύνη.

Το σύστημα μετάδοσης έχει ενισχυθεί και βελτιωθεί. Η επιλογή της τετρακίνησης και των κοντών βοηθητικών σχέσεων γίνεται πλέον με περιστροφικό διακόπτη στο ταμπλό, ενώ το κλείδωμα του πίσω διαφορικού γίνεται με κουμπί. Υπάρχει ενεργό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης A-TRC, σύστημα ελέγχου της ταχύτητας DAC στις απότομες κατηφόρες, σύστημα HAC για το ξεκίνημα σε ανηφόρα και σύστημα Pitch & Bounce Control για να μην κουνιούνται δυσάρεστα οι επιβάτες σε ανώμαλο δρόμο.

Τέλος, χάρη στην αυξημένη ροπή του κινητήρα και τη βελτιωμένη ψύξη κινητήρα και μετάδοσης, το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης έχει αυξηθεί έως και τους 3,5 τόνους.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Η διήμερη διαδρομή στη Namibia τα είχε πραγματικά όλα: από έρημο με γιγαντιαίους αμμόλοφους μέχρι κακοτράχαλο βραχώδες μονοπάτι και γρήγορους χωματόδρομους με κατσαρό οδόστρωμα. Και το νέο Hilux τα πέρασε όλα με άνεση, παρόλο που στο κονβόι υπήρχαν πολλοί άπειροι οδηγοί από πρώην Ανατολικές χώρες…

Ιδιαίτερα εντυπωσιακό ήταν στο ανέβασμα των αμμόλοφων κι ακόμα περισσότερο στο κατέβασμα όπου η κλίση ήταν τόσο μεγάλη που νόμιζες ότι θα έρθεις τούμπα και θα κατρακυλήσεις τουμπάροντας 100 μέτρα κάτω. Εξίσου εντυπωσιακό ήταν το Hilux και στο μονοπάτι των 24 km και 4 ωρών πορείας μέσα στα βουνά, βρίσκοντας πρόσφυση και περνώντας απίστευτες ανηφόρες και κατηφόρες, με βράχια, σκαλοπάτια και νεροφαγώματα που σε τρόμαζαν.

Όλα αυτά θα ικανοποιήσουν τους παραδοσιακούς αγοραστές του Hilux, αλλά αυτό που ενδιαφέρει ακόμα περισσότερο είναι το πώς συμπεριφέρεται το νέο pick-up στο δρόμο. Η απάντηση είναι: πολύ καλύτερα από πριν, με άνεση και μηχανικό ραφινάρισμα αρκετά κοντά σε εκείνα ενός SUV.

Η ανάρτηση δεν είναι βέβαια τόσο άνετη όσο ενός Land Cruiser, όμως είναι κορυφαία για pick-up, τόσο κοντά με εκείνη του νέου Nissan Navara (δέιτε τη δοκιμή του εδώ)  που θα χρειαστεί συγκριτική δοκιμή για να βγάλουμε νικητή. Σίγουρα κορυφαίο στην κατηγορία είναι το χειροκίνητο κιβώτιο, με μαλακό και ακριβή λεβιέ κι έναν ελαφρύ, προοδευτικό συμπλέκτη. Αντίστοιχα καλό είναι και το αυτόματο 6άρι, που αλλάζει γρήγορα και ομαλά και σε έχει πάντα στη σωστή σχέση για κάθε περίπτωση.

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και αρκετή ακρίβεια ώστε να σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγείς φορτηγάκι. Ασφάλτινες στροφές δεν είχε η διαδρομή της δοκιμής για να δούμε πώς στρίβει το νέο Hilux, όμως ενέπνεε εμπιστοσύνη στις υψηλές ταχύτητες σε χωματόδρομο. Όσο για τον νέο κινητήρα, είναι σίγουρα πολύ ομαλός, αθόρυβος και πολιτισμένος σε λειτουργία με τα μέτρα των pick-up, έχει ροπή από χαμηλά, αλλά όχι και τη δύναμη για να δώσει γρήγορες επιδόσεις, ιδίως όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο. Η μέση κατανάλωση στη διαδρομή μας ήταν στα 9,6 lt/100km με το χειροκίνητο και στα 10,6 με το αυτόματο κιβώτιο.

«Επιβατικό» εσωτερικό
Το νέο Hilux διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: ως διθέσιο Single Cab με μεγάλη καρότσα, τετραθέσιο Extra Cab με μικρές αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες, και πενταθέσιο, τετράθυρο Double Cab. Εμείς οδηγήσαμε το τελευταίο, το διπλοκάμπινο, και μπορούμε να πούμε ότι το εσωτερικό του είναι ένα από τα δυνατά του σημεία, συνδυάζοντας την αντοχή στη χρήση με μια καλή δόση ποιότητας και πολυτέλειας.

Η θέση οδήγησης είναι ακόμη πιο ψηλή από πριν, με εξαιρετική ορατότητα και όλα τα χειριστήρια εκεί που πρέπει. Τα καθίσματα είναι άνετα και σε στηρίζουν σωστά, το ταμπλό είναι σύγχρονο σε σχεδίαση και σίγουρα δεν νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε «επαγγελματικό». Στην όψη, τα πλαστικά δεν θα αδικούσαν οποιοδήποτε «επιβατικό» Toyota, κι αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για το σύστημα πολυμέσων με τη μεγάλη τύπου tablet οθόνη στη μέση του ταμπλό. Υπάρχουν όμως και πλαστικά που φαίνεται ότι έχουν επιλεγεί με βασικό κριτήριο την αντοχή στη σκληρή χρήση.

Να το αγοράσω;
Μετά από αυτή την πρώτη επαφή μαζί του, μπορούμε να πούμε ότι το νέο Toyota Hilux είναι κορυφαίο στην κατηγορία του, τόσο στο δρόμο όσο και έξω από αυτόν. Κατά την Toyota έχει και ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης, οπότε σίγουρα θα πρέπει να μπει στη λίστα κάποιου που ψάχνει για πολιτισμένο pick-up, ικανό για όλες τις δουλειές.

Το αν θα ικανοποιήσει έναν αγοραστή SUV είναι άλλη υπόθεση. Αν βάζει τις ικανότητες εκτός δρόμου ψηλά στις προτεραιότητές του, θα λέγαμε ναι, αφού από την άλλη δεν θα απογοητευτεί από την άνεση, την οδηγική αίσθηση, το εσωτερικό και την ποιότητα κατασκευής και λειτουργίας. Όμως η αποθήκευση των αποσκευών παραμένει ένα αγκάθι, παρά τις επιλογές που προσφέρει η Toyota για την κάλυψη της (καλοφτιαγμένης και ανθεκτικής) καρότσας. Το συρόμενο κάλυμμα που είχε το «δικό μας» Hilux θα προστάτευε τα πράγματά μας από πονηρά μάτια και μια ενδεχόμενη βροχή, όμως η σκόνη από τους χωματόδρομους βρήκε τον τρόπο να μπει, και σε αρκετά μεγάλες ποσότητες.

Τι λέει το DRIVE
Ακόμα καλύτερο εκτός δρόμου και τώρα πιο κοντά στα SUV σε άνεση, οδηγική αίσθηση και ποιότητα κατασκευής και λειτουργίας.
Τιμή Δεν έχει ακόμα καθοριστεί, λόγω αλλαγής της νομοθεσίας. Οι παραγγελίες πάντως άνοιξαν
Τεχνολογία 2.393 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.400 rpm, 40,8 kgm/1.600-2.000 rpm, χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, κατ’ επιλογή τετρακίνηση, πίσω διαφορικό που κλειδώνει
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,1” (12,8”)
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 (7,2) lt/100 km
Εκπομπές CO2 178 (189) g/km
Διαστάσεις 5.330 x 1.855 x 1.815 mm
Μεταξόνιο 3.085 mm
Καρότσα 1.525 x 1.645 (max) x 480 mm
Βάρος 2.100-2.160 (2.095-2.155) kg
Στοιχεία κατασκευαστή για την έκδοση Double Cab. Σε παρένθεση οι τιμές με το αυτόματο κιβώτιο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube