Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR Hybrid

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR Hybrid

Σαν να γύρισα πίσω στο 1999. Τότε είχα πάει στο Λονδίνο για την πρώτη, στατική, παρουσίαση του Yaris. Και μόλις το είδα, η πρώτη σκέψη που μου ήρθε ήταν «καλά, αυτό είναι Toyota;»

Έπρεπε λοιπόν να περάσουν 17 ολόκληρα χρόνια για να με εκπλήξει τόσο ευχάριστα ένα Toyota, όσο εκείνο το πρώτο Yaris. Από σχεδιαστικής πάντα άποψης.

Το νέο μικρομεσαίο crossover, C-HR είναι μακράν το πιο ρηξικέλευθο σχέδιο της ιαπωνικής εταιρείας και τελικά και το πιο ξεχωριστό της αγοράς. Τα αρχικά C-HR σημαίνουν “Coup
é High-Rider”. Και στην περίπτωση του νέου C-HR όντως αντανακλούν την πραγματικότητα. Από όπου κι αν το κοιτάξεις, αντικρύζεις ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε κάλλιστα να έχει ταξιδέψει καμιά 20αριά χρόνια πίσω στο χρόνο για να μας συναντήσει. Έντονες ακμές, κοίλες επιφάνειες, φωτιστικά που διατρέχουν και αγκαλιάζουν το αμάξωμα και, βέβαια, μια οροφή με πολύ έντονη κλίση προς τα πίσω· σε συνδυασμό με δύο πίσω πόρτες, εξαιρετικά καμουφλαρισμένες, έτσι ώστε να αποδίδεται όσο το δυνατόν πιο έντονα το εφέ του κουπέ . Απ’ όσα crossover που ονειρεύονται να γίνουν κουπέ έχω δει, το C-HR σχεδόν αγγίζει το όνειρο.

H πρώτη μέρα οδήγησης στα περίχωρα της Μαδρίτης έγινε με το υβριδικό μοντέλο. Ένα βήμα πίσω λοιπόν για να δούμε τη συνολική εικόνα. Το C-HR δεν είναι απλώς μια προσθήκη crossover στην γκάμα. Η Toyota λέει πως αυτό θα είναι είναι το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας, δίπλα στο Auris. Να υπογραμμίσουμε εδώ ότι το C-HR με μήκος 4,36 m, πλησιάζει περισσότερο την κατηγορία Qashqai και Yeti και βέβαια έχει τη θεμιτή φιλοδοξία να αποτελέσει την εναλλακτική πρόταση σε πιο premium crossover, όπωι το νέο MINI Countryman.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ετοιμάζεται το νέο Toyota Auris


Προφανώς και το Auris θα εξακολουθήσει να υφίσταται, αλλά είναι ξεκάθαρο πως η ιαπωνική εταιρεία θέλει να ρίξει το βάρος της στο C-HR. Ειδικά στην Ευρώπη, όπου τα crossover αρχίζουν να εκτοπίζουν τα κλασικά χάτσμπακ ολοένα και περισσότερο.  Αυτό φαίνεται και από το στόχο των 100.000 πωλήσεων C-HR το χρόνο στην Ευρώπη. Και βέβαια από το ότι αυτό μάλλον θα είναι και το πρώτο πραγματικά παγκόσμιο αυτοκίνητο της Toyota, αφού θα διατεθεί από Ιαπωνία μέχρι Αμερική. Και παντού με κινητήρες βενζίνης ή με βενζινοκινητήρες ως τους θερμικούς παρτενέρ των ηλεκτρικών μοτέρ. Όπως αυτό που οδηγούμε τώρα.

Πριν πάμε όμως στο σύστημα μετάδοσης, θα πρέπει να σταθούμε λίγο στο εσωτερικό. Το οποίο εντυπωσιάζει σχεδόν εξίσου με την εξωτερική εμφάνιση. Πρώτον δίνει την εντύπωση ενός πιο ακριβού αυτοκινήτου. Το μυαλό μου πήγε κατευθείαν στα Lexus. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό δε, είναι σαφώς πιο εκλεπτυσμένο από το ταμπλό του Qashqai ή του Opel Mokka X, πιο μοντέρνο και high-tech από το εσωτερικό του Honda HR-V, πιο πρωτότυπο από αυτό του Jeep Renegade. Βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την ιδέα της ελαφρά κεκλιμένης κεντρικής οθόνης που νομίζεις πως είναι μια φυσική συνέχεια του ταμπλό. Μου άρεσε επίσης πολύ αυτή η πολυεπίπεδη προσέγγιση με διαφορετικά σε όψη και υφή υλικά. Η εργονομία δεν προβληματίζει, με το ταμπλό να είναι σαφώς οδηγοκεντρικό, τους διακόπτες εκεί που περιμένεις και την οθόνη αφής να έχει μια λογική εύκολη στην εκμάθηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Lexus NX 300h

Η θέση οδήγησης μου φάνηκε κάπως ψηλή, αλλά τελικά αυτό οφείλεται περισσότερο στο ότι είναι χαμηλή η γραμμή του ταμπλό. Ο χώρος για οδηγό και συνοδηγό είναι εξαιρετικός και για τους πίσω –παραδόξως- ικανοποιητικός. Περίμενα ότι με τόσο χαμηλή γραμμή οροφής το κεφάλι θα έβρισκε εύκολα, αλλά στην παράξη δεν συμβαίνει. Ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια επίσης είναι καλός. Αυτό που θα ξενίσει είναι το κλειστοφοβικό περιβάλλον, εξαιτίας της πολύ μικρής επιφάνειας των πίσω παραθύρων. Και βέβαια, με τόσο φαρδιές πίσω κολόνες, μην περιμένετε σπουδαία περιφερειακή ορατότητα. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 377 λίτρα. Δεν τον λες και κορυφαίο, αλλά έχει καλό άνοιγμα και εύκολη πρόσβαση. Οι χώροι για μικροπράγματα επίσης δεν είναι και οι καλύτεροι στην κατηγορία, αλλά τουλάχιστον δύο σοβαρές ποτηροθήκες και χώρος στο κεντρικό υποβραχιόνιο υπάρχουν. Τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους πολύ προσεγμένα. Μόνο στη βάση της κονσόλας το πλαστικό είναι κάπως τραχύ και «φτηνό». Αλλά η συναρμογή δείχνει να είναι εξαιρετική από κάθε άποψη.

To υβριδικό C-HR είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που διακρίνονται περισσότερο για τη συνολική αποτελεσματικότητα και την ευκολία χρήσης, παρά για τα ρίγη ενθουσιασμού που (δεν) θα μεταδώσουν στον οδηγό. Η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι μακράν η πιο προχωρημένη για τέτοιου είδους αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία. Σκεφτείτε μόνο ότι ο ατμοσφαιρικός 1.8 VVT-i που δουλεύει στον κύκλο Attkinson έχει απόδοση έργου που φτάνει στο 40%. Αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό από οποιονδήποτε θερμικό κινητήρα βενζίνης παραγωγής.

Μεγάλες αλλαγές υπάρχουν και στο κιβώτιο με το ηλεκτρικό μοτέρ, που είναι μικρότερα σε διαστάσεις και με περίπου 20% χαμηλότερες μηχανικές απώλειες. Λιγότερες απώλειες κατά 20% έχει και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κιβωτίου που, χάρη στο πιο κόμπακτ μέγεθός της, βρίσκεται πλέον τοποθετημένη ακριβώς πάνω από το κιβώτιο.Συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 600V, το οποίο παίρνει ρεύμα από μπαταρία νικελίου μετάλλου υδριδίου. Το όλο σύστημα έχει συνδυασμένη ισχύ 122 PS, τους οποίους περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Δεν τη λες και εντυπωσιακή, αλλά το γεγονός ότι εκπέμπει μόλις 82 g/km C02 και έχει μέση κατανάλωση από 3,6 μέχρι 3,9 lt/100 km (ανάλογα με το μέγεθος των τροχών) το κάνει θεωρητικά το πιο οικονομικό crossover στην κατηγορία. Ωστόσο επιμένουμε πως η εργοστασιακή κατανάλωση είναι υπερβολικά αισιόδοξη και πάντως επιτυγχάνεται πολύ δύσκολα. Εμείς σε κανονικές, έως γρήγορες, συνθήκες οδήγησης είδαμε περί τα 5,8 με 6 lt/100 km. Που επίσης είναι τιμή καλύτερη και από πολλά ντίζελ crossover.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Prius 2016

Αυτό με το οποίο θα πρέπει να συμβιβαστείς είναι ο θόρυβος του κινητήρα υπό φορτίο. Το επικυκλικό κιβώτιο συντονίζει μεν σωστά το ηλεκτρικό μοτέρ και το βενζινοκινητήρα για τη μέγιστη οικονομία, αλλά ο θόρυβος από τον κινητήρα που ανεβάζει στροφές χωρίς αλλαγές σχέσεων γίνεται σε πολλές περιπτώσεις (ειδικά στην περιφέρεια), ενοχλητικός. Από την άλλη, το C-HR στην πόλη είναι εξαιρετικά ήσυχο και βέβαια έχει τη  δυνατότητα να διανύει σεβαστές αποστάσεις μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Αλλά αυτό το ξέραμε. Αυτό που πραγματικά κάνει εντύπωση είναι η ακαμψία της πλατφόρμας GA-C και η συνολική λειτουργία της ανάρτησης, η οποία αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και από διπλά ψαλίδια πίσω.

Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακά καλή, το ίδιο και το επίπεδο άνεσης, με εξαίρεση τις λακκούβες χαμηλής συχνότητας, όπου το ριμπάουντ θα το ήθελες λίγο πιο γραμμικό. Από την άλλη, το C-HR γέρνει πολύ λίγο, ταξιδεύει με υψηλό επίπεδο άνεσης και έχει ένα γρήγορο και γραμμικό σύστημα διεύθυνσης. Του λείπει η δύναμη. Θα μπορούσε άνετα να διαχειριστεί πολλή περισσότερη. Μένει να δούμε πως θα είναι με τον 1.2T, αν μάλλον θα είναι φυσικό να τον βρούμε καταλληλότερο, σε συνδυασμό μάλιστα με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Παρόλο που η Toyota περιμένει το 70% των C-HR να είναι υβριδικά.


Συνολικά ωστόσο, το C-HR είναι μια αναπάντεχη «εισβολή» που θα προβληματίσει τον ανταγωνισμό. Διότι μαζί με την αδιαμφισβήτητα πολύ προχωρημένη εμφάνιση, θα έχει και πλούσιο βασικό εξοπλισμό σε αναλογικά καλή τιμή, η οποία ξεκινά από τις €24.700 για την υβριδική έκδοση και από σημαντικά πιο χαμηλά, τις €20.350 για την έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα τούρμπο. Για να σας δώσουμε μια τάξη μεγέθους, σε αυτή την τιμή το C-HR εξοπλίζεται με όλο το πακέτο Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει από Adaptive Cruise Control μέχρι σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και αυτόματους προβολείς, την έγχρωμη οθόνη 8", με σημαντικές δυνατότητες συνδεσιμότητας, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό και βέβαια τη γνωστή εγγύηση των έξι ετών της Toyota. Στης οποίας το όνομα πίνουν νερό όσοι έχουν ένα μοντέλο της, αλλά με το συγκεκριμένο θα προσελκύσει και ένα νεανικό κοινό που το έχει ανάγκη.

Τι λέει το DRIVE
Από εμφάνιση είναι μακράν το πιο ξεχωριστό crossover της αγοράς. Από πλευράς ποιότητας και εξοπλισμού, επίσης είναι εξαιρετικό. Και παρόλο που διατίθεται σε δύο μόνο εκδόσεις κινητήρα, το νέο C-HR θα πετύχει, διότι κομίζει μια διαφορετική πρόταση και αυτό αρέσει πολύ σήμερα.
Τιμή από €24.700
Τεχνολογία 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 98 PS/5.200 rpm, 14,7 kgm/3.600-4.000 rpm, ηλεκτροκινητήρας 72 PS και 16,6 kgm, συνδυασμένη ισχύς 122 PS, αυτόματο κιβώτιο eCVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 3,6 lt/100 km

Εκπομπές CO2 82 g/km
Διαστάσεις 4.360 x 1,795 x 1,555 mm
Μεταξόνιο 2.640 mm
Χώρος αποσκευών 377 lt
Βάρος 1.350 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube