Το Toyota Aygo είναι, ως γνωστόν, ένα αυτοκίνητο πόλης που παράγεται από κοινοπραξία της Toyota, της Citroën (C1) και της Peugeot (108). Η συνεργασία αποδείχτηκε επιτυχημένη –πάνω από δύο εκατομμύρια μονάδες των τριών μοντέλων έχουν πουληθεί από το 2005– οπότε η επέκταση της συμφωνίας ήταν αναμενόμενη.
Αυτή τη φορά υπάρχουν μεγαλύτερες οπτικές διαφορές ανάμεσα στα τρία μοντέλα – τουλάχιστον εξωτερικά. Κατά τη γνώμη μας, το Toyota παραμένει το πιο ξεχωριστό. Έχει αυτόν το μαύρο σταυρό μπροστά, που κάνει τις καμπύλες να δείχνουν σαν να ξεχειλίζουν από ένα τετραγωνισμένο καλούπι. Η Toyota δεν νοιάζεται αν αυτό το παράξενο χαρακτηριστικό αποξενώσει κάποιους εν δυνάμει αγοραστές, πιστεύοντας ότι θα κερδίσει κάποιους άλλους. Είναι ένα ρίσκο που αξίζει να πάρεις αν θέλεις τα αυτοκίνητο να έχει προσωπικότητα – λέει η εταιρεία.
Η αισθητική διαφοροποίηση των αδελφών μοντέλων οφείλεται στο ότι μόνο οι εμπρός πόρτες και το πλαίσιο του παρμπρίζ είναι κοινά στα τρία αυτοκίνητα. Όλα τα άλλα εξωτερικά τμήματα είναι διαφορετικά, μεταξύ των οποίων και η σκεπή τύπου «διπλής καλύπτρας» του Aygo. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στην πιο έξυπνη χρήση της κοινής πλατφόρμας, η οποία ουσιαστικά είναι η ίδια με πριν, αλλά εκσυγχρονισμένη εκ βάθρων. Η δομή έχει ενισχυθεί σημαντικά, με χάλυβες υψηλής αντοχής και επιπλέον «πονταρισιές» (119 για την ακρίβεια) σε καίρια σημεία, που αυξάνουν την ακαμψία και, κατ’ επέκταση, βελτιώνουν την αντοχή σε συγκρούσεις.
Η Toyota θέλει το νέο Aygo να είναι πιο «παιχνιδιάρικο» από πριν. Εξ ου η πιο “funky” σχεδίαση, αλλά και το χαμηλότερο κάθισμα, που κάνει τη θέση οδήγησης λιγότερο όρθια και πιο νεανική. Παρά το γεγονός ότι η σκεπή έχει χαμηλώσει κατά μισό πόντο, το εσωτερικό ύψος μπροστά έχει αυξηθεί κατά 7 mm. Τα κατά 8 mm φαρδύτερα μετατρόχια δίνουν μια πιο «μυώδη» στάση (τηρουμένων των αναλογιών), ενώ το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο και το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά μόνο 2,5 πόντους, στα 3,455 m. To Aygo παραμένει ένα μικρό αυτοκίνητο – πράγμα που το καταλαβαίνεις όταν πας να καθίσεις πίσω.
Ο κινητήρας είναι ένας 3κύλινδρος 1.000 κυβικών με 69 ίππους. Έχει τον ίδιο κωδικό 1ΚR με πριν, αλλά κι αυτός έχει εξελιχθεί, βασικά για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Υπάρχει τώρα μια έκδοση (με stop/start) που εκπέμπει μόλις 88 g/km CO2. Το βασικό μοντέλο με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο εκπέμπει 95 g/km και καταναλώνει 4,1 lt/100km, αλλά και η έκδοση με το αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο και τα paddles στο τιμόνι (που ονομάζεται x-shift) εκπέμπει 97 g/km και καίει 4,2 lt/km.
Πώς είναι στην πράξη;
Πιο ευχάριστο μέσα, πρώτα-πρώτα. Τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε ήταν μοντέλα προπαραγωγής, όμως δεν πρέπει να ήταν μακριά από την τελική τους μορφή – και ήταν πολύ αξιοπρεπή. Τα τολμηρά χρώματα και οι σχεδιαστικές πινελιές είναι νέα, ευπρόσδεκτα στοιχεία, όπως και η οθόνη αφής 7” σε κάποιες εκδόσεις.
Η Toyota προσφέρει ένα νέο επίπεδο εξατομίκευσης σ’ αυτό το Aygo. Τα πιο γυαλιστερά κομμάτια πλαστικού μπορεί να αντικατασταθούν σε ένα τέταρτο της ώρας με άλλα, διαφορετικού χρώματος. Το ίδιο και στο εξωτερικό, μόνο που θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος, μάλλον σε ντίλερ, για να αποκτήσει το Aygo σου διχρωμία (ή να απαλλαγεί από αυτήν).
Όμως αν διαβάζετε το DRIVE, μάλλον θα ενδιαφέρεστε περισσότερο για το πώς είναι το Aygo στην οδήγηση. Και τα νέα είναι εδώ αρκετά θετικά. Το παλιό Aygo δεν είχε και πολλά χαρίσματα, μόνο μια αίσθηση ευελιξίας και το ευχάριστο μούγκρισμα του 3κύλινδρου μοτέρ.
Αυτά τα δύο στοιχεία έχουν διατηρηθεί, ενώ έχουν προστεθεί και τα πλεονεκτήματα του πιο στιβαρού αμαξώματος. Το τιμόνι είναι πιο ακριβές και κλοτσάει λιγότερο, και το χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ πιο θετικό (το αυτόματο θέλει υπομονή). Τα χειριστήρια είναι όλα ελαφρά και εύκολα.
Η δοκιμή μας περιορίστηκε σε πίστα, αλλά παρότι το οδόστρωμα ήταν κάθε άλλο παρά τέλειο, δεν θα θέλαμε να εκφράσουμε οριστική γνώμη για την ανάρτηση. Δείχνει πάντως σχετικά ενδοτική, δίνοντας λογική πρόσφυση και επιτρέποντας αρκετή κλίση ώστε να σηκώνεται ο πίσω τροχός στις στροφές. Η συμπεριφορά είναι πιο ζωντανή και παρότι το Aygo δεν είναι αυτοκίνητο για φανατικούς της οδήγησης, εντούτοις ευχαριστιέσαι να οδηγείς ένα τέτοιο μικρό κι ευέλικτο αυτοκίνητο με τόσο συμπαθητικό κινητήρα.
Στα υπόλοιπα το Aygo είναι όπως το ξέραμε. Το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ είναι λίγο μεγαλύτερο από πριν και η χωρητικότητα έχει αυξηθεί από τα 139 στα 168 λίτρα. Εξακολουθεί πάντως να είναι μικρή, όπως είναι κι ο κύκλος στροφής αλλά και ο χώρος στο πίσω κάθισμα. Ενήλικοι επιβάτες θα μπορούν να κάνουν μόνο σύντομες διαδρομές. Η πρόσβαση πίσω είναι καλή, αν και δοκιμάσαμε μόνο το 5θυρο μοντέλο. Θα υπάρχει και 3θυρο από το λανσάρισμα.
Να το αγοράσω;
Σίγουρα. Μπορεί να εξακολουθούμε να κλίνουμε υπέρ του FIAT Panda ή του VW up! (και των αδελφών μοντέλων του), όμως υπάρχουν πολλοί λόγοι για να αγαπήσεις το νέο Aygo.
Το μικρό Toyota πουλούσε καλά στην Ελλάδα, παρότι πιο ακριβό από τα αδέλφια του της PSA. Το αγοραστικό κοινό δείχνει να προτιμά τους ντίλερ της Toyota και, καθώς αυτό είναι το μόνο φθηνό Toyota που μπορείς να αγοράσεις, πολλοί θα κατευθυνθούν προς τα εκεί.
Πέρσι, το Aygo έκανε πωλήσεις ρεκόρ στην Ευρώπη, παρά τα εννέα χρόνια της ηλικίας του. Καθώς τώρα έχει γίνει πιο ενδιαφέρον και έχει αντικειμενικά βελτιωθεί, αξίζει να πάει ακόμα καλύτερα.
Τι λέει το DRIVE
Πιο νεανικό στην όψη και πιο ζωηρό στη συμπεριφορά του, αξίζει να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του στην αγορά.
Τιμή από € 9.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός, 69 PS/6.000 rpm, 9,7 kgm/4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,2”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 gr/km
Διαστάσεις 3.455 x 1.630 x 1.460 mm
Βάρος 840 kg
Στοιχεία κατασκευαστή.