Οδηγούμε το νέο Subaru Levorg

Οδηγούμε το νέο Subaru Levorg

Εκμεταλλευόμενη τον τετρακίνητο θρύλο που έχει χτίσει εδώ και χρόνια μέσα από την πορεία της, η Subaru παρουσιάζει ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο για δραστήριους οδηγούς και αντίστοιχο πνεύμα.

Εάν θεωρήσεις το νέο Levorg ως το διάδοχο του station wagon Impreza, δεν θα πέσεις έξω. Το όνομά του είναι μια σύνθεση γραμμάτων από τις λέξεις Legacy, Revolution και Touring κι έχει ως βάση το πάτωμα του WRX STi.

Από το τελευταίο έχει εμπνευστεί και την εικόνα του εμπρός μέρους, στο οποίο ενσωματώνεται η στέισον συνταγή. Η γραμμή της οροφής σβήνει γλυκά στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα το μακρύ αμάξωμα των 4,69 m να είναι κομψό, αρμονικό και δυναμικό. Κύριος εκφραστής αυτού του δυναμισμού δεν είναι άλλος από τον μεγάλο αεραγωγό στο καπό που δροσίζει το intercooler του ολοκαίνουργιου βενζινοκινητήρα 1.6 boxer .

Ιδανικά Subaru
Ο DIT με άμεσο ψεκασμό και twin scroll turbo αποδίδει 170 ίππους και 25,5 kgm. Η τελευταία κορυφώνεται μεταξύ 1.800-4.800 rpm, ενώ η ισχύς μεταξύ 4.800-5.600 rpm, κάτι που σημαίνει ελαστικότητα και απόλυτη γραμμικότητα. Βάζοντας τώρα στην εξίσωση και το κιβώτιο CVT Lineartronic, που είναι η μόνη επιλογή, θα καταλάβεις γιατί η αίσθηση επιτάχυνσης είναι λιγότερο ζωηρή απ' ό,τι υπόσχεται η θεωρία. Θα πρέπει να κοιτάξεις το κοντέρ για να καταλάβεις ότι υπάρχουν και να θεωρήσεις ρεαλιστικά τα 0-100 km/m σε 8,9” και τα 210 km/h τελικής που ανακοινώνει η Subaru. Υπάρχουν οι επιλογές Intelligent και Sport, εκ των οποίων η πρώτη δίνει προτεραιότητα στην ομαλή παροχή ισχύος και η δεύτερη στην άμεση. Εάν θέλεις σπορ οδήγηση, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αλλάζεις τις έξι προεπιλεγμένες ταχύτητες χειροκίνητα από τα «αυτιά» πίσω από το τιμόνι.



Το κιβώτιο λειτουργεί πολύ καλά σε αυτή την περίπτωση γι’ αυτό και σε βοηθά να ευχαριστηθείς το Levorg. Με το χαμηλό κέντρο βάρους και την καλοκουρδισμένη ανάρτηση είναι πολύ ικανό, εμπνέοντας σοβαρές δόσεις εμπιστοσύνης. Το βάρος των 1.551 κιλών κρύβεται καλά και η τετρακίνηση Subaru Symmetrical All Wheel Drive φροντίζει για να έχεις πάντα την πρόσφυση, άρα και την ασφάλεια, που χρειάζεσαι. Αυτό μεταφράζεται σε ουδέτερο κράτημα εκτός κι εάν το παρακάνεις πραγματικά, οπότε το εμπρός μέρος ανοίγει την τροχιά του μέχρι να σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι. Πολύ ικανό είναι και στο ταξίδι, με σταθερό πάτημα και τον κινητήρα να ακούγεται ελάχιστα και πάντα ευχάριστα. Το τιμόνι από την άλλη δεν έχει απόλυτη ακρίβεια και είναι ελαφρύ, όμως η ανάρτηση συνεργάζεται άψογα με το στιβαρό πλαίσιο και απορροφά σωστά τις ανωμαλίες.

Ανάμεσα
Οι διαστάσεις του κάνουν λίγο θολή την τοποθέτηση του Levorg σε μια κατηγορία. Πρακτικά βρίσκεται κάπου μεταξύ ενός μικρομεσαίου κι ενός μεσαίου οικογενειακού, με καμπίνα που αποδεικνύεται επαρκέστατη για τέσσερις και ξεχειλίζει από πρακτικότητα και προσοχή στη συναρμολόγηση. Το στέισον αμάξωμα δίνει 522 λίτρα πορτμπαγκάζ τα οποία φορτώνονται πανεύκολα, ενώ με τις πίσω πλάτες κάτω έχεις 1.446 για να εκμεταλλευτείς όπως κάνεις κέφι. Εάν τώρα σε όλα αυτά προσθέσεις την εύστοχη εργονομία, τη σωστή θέση οδήγησης και την καλή ορατότητα, η οικογενειακή εικόνα του Levorg ολοκληρώνεται.



Η μέση κατανάλωση σταθεροποιείται κοντά στα 10 lt/100 km χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας, ενώ με συντηρητική προσέγγιση κινείται εκατέρωθεν των 8 lt/100 km. Το πράγμα περιπλέκεται από την τιμή της βασικής έκδοσης GT. Τα 31.970 ευρώ φέρνουν το Levorg αντιμέτωπο και με μοντέλα που χωρίς απαραίτητα να είναι καλύτερα αυτοκίνητα, έχουν υψηλότερο κύρος. Ο εξοπλισμός πάντως είναι πλούσιος, τόσο για την άνεση όσο και για την ασφάλεια, ειδικά στην πιο πλούσια και με σπορ τόνο έκδοση GT-S που είναι 3.500 ευρώ ακριβότερη. Έτσι κι αλλιώς, η υψηλή τιμή ήταν ανέκαθεν ένα δεδομένο για τα Subaru.

Τι λέει το DRIVE
Αφήνοντας κατά μέρος την τσουχτερή τιμή, στο Levorg θα βρεις ένα πολύ ενδιαφέρον και ικανό μεσαίο στέισον, με ενδιαφέρουσα οδηγική άποψη κι εμφατικά πρακτικό προφίλ.
Τιμή από € 31.970 (έκδοση GT, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.600 cc, f4, 16v, 2x2 ΕΕΚ, turbo twin scroll, 170 PS/4.800-5.600 rpm, 25,5 kgm/1.800-4.800 rpm, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159-164 g/km
Διαστάσεις 4.690 x 1.780 x 1.490 mm
Βάρος 1.551 kg
Τιμές κατασκευαστή, κατανάλωση DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube