Οδηγούμε το νέο Škoda Yeti Outdoor

Οδηγούμε το νέο Škoda Yeti Outdoor

Το φρεσκάρισμα στο μέσο της ζωής του Yeti δεν επηρεάζει τον ευχάριστο χαρακτήρα του

Οι αλλαγές, ως επί το πλείστον κοσμητικές, είναι αρκετές ώστε να αναζωπυρώσουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού πριν η Skoda στρέψει την προσοχή της στην αντικατάσταση του μοντέλου. 

Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ο διαχωρισμός της γκάμας: Το νορμάλ Yeti (σχεδόν ίδιο με πριν, αλλά τώρα με το χαρακτηρισμό “City”) θα πωλείται παράλληλα με τη νέα έκδοση “Outdoor”, που έχει πιο «σκληροτράχηλη» εμφάνιση, χάρη στους μαύρους, ελαφρώς ξανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα αντίστοιχα μαρσπιέ.

Για τους πιστούς του μοντέλου, θα πούμε πως το facelift είναι από τα πιο ελαφριά: τα φώτα ομίχλης άλλαξαν θέση, η μάσκα και το σήμα ευθυγραμμίστηκαν με τη νέα εταιρική εμφάνιση και προστέθηκε μια φωτεινή λωρίδα LED στους προβολείς. 

Οι τεχνικές αλλαγές είναι ακόμα μικρότερες. Η γκάμα των κινητήρων παραμένει η ίδια, με τους 1.2 TSI, 1.8 TSI, 1.6 TDI (στην οικονομική έκδοση Greenline) και 2.0 TDI. Ο τελευταίος υπάρχει σε εκδόσεις 110 PS, 140 PS και 170 PS. Εμείς δοκιμάζουμε εδώ τη μεσαία έκδοση σε συνδυασμό με τη μετάδοση 4x4.

Παρά τις επιπλέον τριβές στη μετάδοση, τα τετρακίνητα Yeti παραμένουν πολύ δημοφιλή και τώρα αναβαθμίζονται με την υιοθέτηση του κεντρικού συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς, που στη θέση του υδραυλικού ρεζερβουάρ έχει μια ηλεκτρική αντλία. Το νέο σύστημα είναι πιο γρήγορο σε απόκριση και λίγο ελαφρύτερο.

Προσφέρεται επίσης ένα πακέτο εκτός δρόμου, με επιπλέον προστασία της κοιλιάς του αυτοκινήτου κι ένα διακόπτη “off-road” στο ταμπλό. Αυτός αλλάζει τις ρυθμίσεις του ABS και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, ώστε να ταιριάζουν σε ολισθηρά και χαλαρά εδάφη.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Δεδομένου ότι δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικό, το Yeti στην οδήγηση είναι ουσιαστικά όπως πριν. Δηλαδή ευχάριστο και αποτελεσματικό.

Σε μια κατηγορία που έχει ως πρότυπο την ευελιξία και τη δυναμική συμπεριφορά ενός κανονικού χάτσμπακ, το Yeti είναι ένα από τα λίγα crossover που σου δίνει πραγματικά αυτή την αίσθηση. Παρά το σχετικά μεγάλο ύψος του, παίρνει μικρή κλίση στις στροφές, έχει μπόλικη πρόσφυση και σχετικά μαζεμένες διαστάσεις που του χαρίζουν ευελιξία και ζωηράδα.

Ως αποτέλεσμα δεν λέει όχι στην επιθετική οδήγηση –βοηθάει εδώ κι ο δυνατός 2.0 TDI– ενώ παράλληλα είναι και άνετο. Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή, αλλά έχει σωστή απόσβεση και δεν κοπανάει. Όπως στα περισσότερα μοντέλα του Group VW, το στήσιμο του Yeti δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια και σου επιτρέπει να παίρνεις ρίσκα. Σπάνια όμως ενεργοποιείται το Haldex στην άσφαλτο.

Εκτός ασφάλτου, το Yeti είναι επίσης αξιοπρεπές. Όσο και να πατάς το κουμπί “off-road” βέβαια, το ύψος από το έδαφος δεν αυξάνεται, και είναι αυτό που τελικά οριοθετεί τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Το αναβαθμισμένο Haldex όμως αντιμετωπίζει την απώλεια ελκτικής πρόσφυσης την ίδια στιγμή που θα τη διαπιστώσεις. Έτσι τα λασπωμένα λούκια και οι γλιστερές ανηφόρες δεν σε απασχολούν. Χάρη στην αποτελεσματικότητα του Haldex, το κουμπί “off-road” συνήθως δεν χρειάζεται – αν και το σύστημα hill descent control σου αφαιρεί το άγχος στις απότομες κατηφόρες.

Αν το Yeti έχει μειονεκτήματα, αυτά δεν οφείλονται το facelift, αλλά μάλλον στο βασικό του σχέδιο που αρχίζει να δείχνει την ηλικία του. Το λιτό εσωτερικό είναι μεν διαχρονικό, όμως ο processor του συστήματος πολυμέσων δείχνει αργός στους υπολογισμούς του. Και η καμπίνα εντυπωσιάζει σήμερα λιγότερο με την ευρυχωρία της, αφού έχουν παρουσιαστεί πολλά νέα μοντέλα στην κατηγορία.

Να το αγοράσω;
Αναμενόμενα, οι ως επί το πλείστον επιδερμικές αλλαγές στο Yeti δεν άλλαξαν τη γνώμη μας γι’ αυτό. Από τη θέση του οδηγού εξακολουθεί να είναι καλύτερο από άλλα, πιο πρόσφατα μοντέλα της κατηγορίας. Και για την ελληνική αγορά έχει το σημαντικό ατού του κινητήρα 1.2 TSI. Το 2λιτρο 4x4 που οδηγήσαμε εδώ είναι όμως αρκετά ακριβό και –για τον οικογενειάρχη που δεν δίνει σημασία στο κύρος της φίρμας Skoda– στα λεφτά αυτά υπάρχουν μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά κορεάτικα μοντέλα.

Τι λέει το Autocar
Το φρεσκαρισμένο Yeti παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση, ασφαλές και πρακτικό. Στην έκδοση 4x4 έχει και αξιοπρεπείς επιδόσεις εκτός ασφάλτου. Με τον δίλιτρο ντίζελ όμως είναι αρκετά ακριβό και αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό, κυρίως από την Κορέα. 
Τιμή από € 27.000 (2.0 TDI 4x4 κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 140 PS/4.200 rpm, 32,6 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση και στους 4 τροχούς με κεντρικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη Haldex
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 152 g/km
Διαστάσεις 4.227 x 1.793 x 1.691 mm
Βάρος 1.535 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube