Οδηγούμε το νέο Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI ως πρωτότυπο

Οδηγούμε το νέο Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI ως πρωτότυπο

Η πρώτη επαφή μας με ένα Rapid Spaceback προπαραγωγής έδειξε ότι το νέο 5θυρο χάτσμπακ της Škoda θα έχει ενδιαφέρον για τον Έλληνα αγοραστή.

Έχοντας εισαγάγει με επιτυχία ένα νέο μοντέλο, το Rapid, στο κενό ανάμεσα στο Fabia και το νέο Octavia, η Škoda διευρύνει αυτόν το νέο τομέα με μία επιπλέον παραλλαγή αμαξώματος, το 5θυρο Rapid Spaceback.

Το αρχικό Rapid έχει ένα ασυνήθιστο στιλ «λίφτμπακ», αλλά αυτό εδώ είναι ένα πιο συμβατικό μικρομεσαίο «χάτσμπακ».

Με την ευκαιρία του Spaceback προσφέρεται πλέον κι ένας λιγότερο δυνατός ντίζελ κινητήρας 1,6 λίτρων 90 ίππων, πέρα από τον ήδη γνωστό μας 1.6 TDI των 105 ίππων. Αυτό το βασικό ντίζελ Spaceback οδηγούμε εδώ σε μορφή προπαραγωγής, πριν την επίσημη αποκάλυψή του στην έκθεση της Φρανκφούρτης.

Οι βασικοί ανταγωνιστές του Rapid Spaceback είναι το KIA Cee’d και το Hyundai i30, αν και η Škoda ελπίζει να δελεάσει κάποιους οικονομικά σκεπτόμενους υποψήφιους αγοραστές Ford Focus, Opel Astra ή Renault Mégane.

Η παραγωγή του Rapid Spaceback αρχίζει σύντομα και οι πωλήσεις του στην Ελλάδα αναμένεται να ξεκινήσουν γύρω στο Νοέμβρη.

Ευρύχωρο και πρακτικό
Το σχήμα του Spaceback είναι συμβατικό αλλά αρμονικό. Είναι ακριβώς ίδιο με το κανονικό Rapid μέχρι τη μεσαία κολόνα της σκεπής, όμως το «κομμένο» πίσω μέρος του το κάνει 17,9 εκατοστά πιο κοντό – περίπου όσο ένα KIA Cee’d.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να έχει μειωθεί από τα 550 λίτρα του νορμάλ Rapid στα 415 λίτρα (που μπορεί να φτάσουν τα 1.380 λίτρα αν διπλώσει το πίσω κάθισμα – αν και ο χώρος που ελευθερώνεται δεν είναι σε ενιαίο επίπεδο). Η χωρητικότητα των 415 λίτρων είναι πάντως κορυφαία για την κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, όπου τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ δεν ξεπερνούν τα 380 λίτρα.

Ο χώρος αποσκευών του Spaceback έχει και πολύ χαμηλό κατώφλι, 67,7 εκατοστά από το έδαφος, πράγμα που διευκολύνει τη φόρτωση βαριών αντικειμένων. Το δάπεδο του πορτμπαγκάζ μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις: η χαμηλότερη αυξάνει τον διαθέσιμο όγκο ενώ η ψηλότερη επιτρέπει να κρύψεις από κάτω πράγματα, αλλά και να ξεφορτώσεις πιο εύκολα αφού δεν χρειάζεται να σηκώσεις τις αποσκευές για να τις περάσεις πάνω από το κατώφλι.

Το μεγάλο πορτμπαγκάζ δεν σημαίνει ότι έχουν γίνει συμβιβασμοί στο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος για τα γόνατά τους είναι άφθονος και το εσωτερικό ύψος αρκετό ακόμα και για πολύ ψηλά άτομα.

Μπροστά, τα χειριστήρια και οι διακόπτες έχουν μια καλοδεχούμενη απλότητα, ενώ η αίσθησή τους δεν δίνει την εντύπωση ότι έχουν γίνει αιματηρές οικονομίες στην κατασκευή του αυτοκινήτου.

Το Rapid Spaceback έχει διαφορετικό σύστημα διεύθυνσης και ανάρτηση από το υπάρχον Rapid. Ανταποκρινόμενη στα σχόλια Τύπου και αγοραστών ότι τα πρώτα αυτοκίνητα δεν ήταν άνετα στην ανώμαλη άσφαλτο, η Skoda άλλαξε τα αμορτισέρ ώστε να είναι πιο ενδοτικά στην αρχή της διαδρομής τους – μια μετατροπή που θα γίνει και στο κανονικό Rapid.

Η δοκιμή μας έγινε με τα αυτοκίνητα σε κομβόι, σε ομαλούς δόμους κοντά στο Μόναχο, πράγμα που δεν μας επέτρεψε να αξιολογήσουμε πλήρως την απόδοση της νέας ανάρτησης. Η εντύπωσή μας είναι πάντως ότι η άνεση έχει όντως βελτιωθεί. 

Ένα νέο, ηλεκτρικό τιμόνι έχει αντικαταστήσει το μέχρι τώρα ηλεκτροϋδραυλικό. Η Škoda το ονομάζει “C-EPS” (από το column-electric power steering) και εξοικονομεί 2-3 kg δίνοντας παράλληλα μια πιο σταθερή αίσθηση στην ευθεία. Το αυτοκίνητο δείχνει ελαφρύ και εύκολο, αλλά όχι συμμετοχικό στην οδήγηση. Μην ξεχνάμε όμως ότι δεν απευθύνεται στον ενθουσιώδη οδηγό.

Ο βασικός ντίζελ κινητήρας εκπέμπει το ίδιο CO2 με τον ισχυρότερο αδελφό του, αλλά επιταχύνει πιο αργά. Με το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, το Sportback πιάνει τα 100 km/h από στάση σε 12,1” αντί των 10,3” που χρειάζεται το μοντέλο των 105 ίππων.

Όταν πατάς το γκάζι παρατηρείται μια αισθητή αδράνεια πριν αρχίσει ο κινητήρας να τραβάει, αλλά από εκεί και πέρα η επιτάχυνση είναι θετική και ομαλή. Δεν νιώθεις πως ο «μικρός» ντίζελ υστερεί σε τίποτε, στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης.

Ο ήχος του περνάει πάντως στην καμπίνα και δεν σου δημιουργεί καμία αμφιβολία ότι καίει πετρέλαιο. Με τα σύγχρονα κριτήρια δεν θα τον λέγαμε ιδιαίτερα πολιτισμένο.

Λογική επιλογή
Το Škoda Rapid Spaceback διακρίνεται για την πρακτικότητα και τις έξυπνες λεπτομέρειές του. Δεν έχει τον ξεχωριστό χαρακτήρα άλλων μοντέλων της Škoda, όπως το Yeti, όντας ένα απόλυτα ορθολογικό αυτοκίνητο, που θα το επιλέξεις με το μυαλό, όχι με την καρδιά. Προσφέρει λίγο λιγότερο χώρο από το κανονικό Rapid, αλλά είναι πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά.

Οι τιμές και ο εξοπλισμός δεν έχουν ακόμη καθοριστεί, όμως δεν θα διαφέρουν σημαντικά από του κανονικού Rapid, αφού η Škoda το τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο, όχι ψηλότερα η χαμηλότερα από τον «λίφτμπακ» αδελφό του.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο αμάξωμα θυσιάζει λίγο από το χώρο αποσκευών, αλλά προσθέτει στην εμφάνιση, ενώ η αίσθηση του τιμονιού και η άνεση της ανάρτησης έχουν βελτιωθεί. Κατά τα άλλα το Spaceback παραμένει Rapid: ευρύχωρο, πρακτικό, εύκολο, αλλά όχι ενδιαφέρον στην οδήγηση.
Τιμή Από € 18.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 2 EEK 16v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 90 PS/4.200 rpm, 23,5 kgm/1.500-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή αυτόματο/σειριακό 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, κίνηση μπροστά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
Τελική 180 km/h
Κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.304 x 1.706 x 1.461 mm
Βάρος 1.280 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube