Οδηγούμε το νέο Škoda Octavia RS

Οδηγούμε το νέο Škoda Octavia RS

Αυτή είναι η ολοκαίνουργια έκδοση του Octavia RS, ενός μοντέλου που ήταν δίκαια δημοφιλές χάρη στα μηχανικά μέρη από Golf GTI, το μεγάλο, ευρύχωρο αμάξωμα και την προσιτή τιμή του.

Στα χαρτιά τουλάχιστον, το μοντέλο του 2013 συνεχίζει πεισματικά πάνω στις ίδιες γραμμές. Μπορεί να έχει το μακρύτερο μεταξόνιο των μοντέλων με πλατφόρμα MQB, όμως είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως το γρήγορο «κελεπούρι» που ανέκαθεν ενθουσίαζε τους φαν της Škoda.

Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η 5θυρη με τον βενζινοκινητήρα 2.0 TSI των 220 ίππων και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, όμως υπάρχουν επίσης εκδόσεις στέισον, ντίζελ και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Στη Βρετανία –όπου μόλις λανσαρίστηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood– οι τιμές του νέου RS ξεκινούν από τα 26.600 ευρώ. Από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας μόνο το βασικό Ford Focus ST είναι φθηνότερο.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει αλουμινένιες ζάντες 18 ιντσών, παρκοραντάρ, Bluetooth, ραδιόφωνο DAB και διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, όμως αυτό που πραγματικά αγοράζεις είναι ο τεράστιος χώρος για τους πίσω επιβάτες και το πορτμπαγκάζ των 590 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού).

Η Škoda επίσης θα σας πληροφορήσει ότι είναι το πιο γρήγορο Octavia που υπήρξε ποτέ – και με το χρόνο στο 0-100 km/h να έχει μειωθεί από τα 7,2 στα 6,8 sec και την τελική να έχει φτάσει τα 248 km/h, δεν αερολογεί. Όμως η μείωση στην κατανάλωση (τώρα στα 6,2 lt/100km) και η πτώση κατά 20% στις εκπομπές CO2 (στα 142 g/km) μπορεί να έχουν εξίσου μεγάλη σημασία για το μέσο καταναλωτή.

Αναμενόμενα, το νέο Octavia RS έχει στην ουσία τα ίδια μηχανικά μέρη με το νέο VW Golf GTI. Τα κοντύτερα ελατήρια το έχουν χαμηλώσει κατά 15 mm σε σχέση με τα απλά Octavia. Όμως δεν υπάρχει μπροστά το εξελιγμένο μπλοκέ διαφορικό e-diff του GTI, απλά μια αναβαθμισμένη έκδοση του ηλεκτρονικού συστήματος XDS+ που φρενάρει κατάλληλα και τους δύο εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβεις γρήγορα.

Πώς είναι στην πράξη;
Ακριβώς όπως το περιμένεις. Ως εταιρεία, η Škoda τονίζει συνεχώς ότι κατασκευάζει μόνο τα αυτοκίνητα που ζητούν να αγοράσουν οι πελάτες της. Ψάχνει τα ράφια ανταλλακτικών του Group VW με την προσοχή της επικεντρωμένη πιο πολύ στο χρηματικό παρά στην «ψυχή» που θα έπρεπε να καθορίζει αυτοκίνητα για οδηγούς, όπως είναι το Octavia RS.

Στα μικρότερα μοντέλα της αυτό μπορεί να είναι και πρόβλημα, αν κρίνουμε από τη χλιαρή υποδοχή που είχε το Fabia RS από την αγορά. Όμως στην περίπτωση του Octavia, ο εγγενής συντηρητισμός της πλατφόρμας MQB αποβαίνει σε όφελος της Škoda.

Αντίθετα με το Golf GTI, δεν περιμένεις εδώ από το μεγαλύτερο, έξυπνα μετονομασμένο μοντέλο να σου κεντρίζει συνεχώς τις αισθήσεις. Υπάρχουν διασκεδαστικά στοιχεία όπως η αισθητή ώθηση από το τούρμπο ή ο έντονος (κατά βούληση) ήχος του κινητήρα από το σύστημα τεχνητής ενίσχυσης. Όμως αυτά τα εκλαμβάνεις ως ευχάριστα μπόνους και όχι ως το λόγο ύπαρξης του μοντέλου.

Αυτό συμβαίνει διότι το Octavia συμπεριφέρεται τώρα ως το σπορ οικογενειακό που ήθελε πάντα να είναι. Αλλά επίσης διότι, έχοντας στη διάθεσή της μια συμβατική, παθητική ανάρτηση αντί για το ακριβότερο, ενεργό σύστημα του Golf, η ŠKODA επέλεξε αισθητά πιο μαλακά ελατήρια και αμορτισέρ. Το αποτέλεσμα είναι πιο άνετο απ’ ό,τι «κοφτερό».

Σε χαμηλές ταχύτητες, λόγω της πιο σοφιστικέ και αθόρυβης πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, το Octavia δεν έχει σχεδόν καθόλου σπορ αίσθηση. Μόνο το λίγο πιο ζωντανό τιμόνι προδίδει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που είναι κατά τα άλλα πολύ πολιτισμένο.

Τα ίδια ισχύουν και όταν οδηγείς γρήγορα, πράγμα που απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια χάρη στην περίσσεια πρόσφυσης. Το τιμόνι είναι ακριβές αλλά όχι τόσο εκφραστικό, οι αλλαγές κατεύθυνσης γρήγορες αλλά όχι αστραπιαίες, όμως η συμπεριφορά (με τη βοήθεια του XDS+) είναι ευχάριστα ουδέτερη και ο κινητήρας αρκετά δυνατός ώστε να προκαλέσει το πλαίσιο.

Αξίζει τελικά τον κόπο;
Ναι, αν δεν ζητάτε την απόλυτη διαδραστικότητα που να σας βάζει στην πρίζα. Αν πιέσετε το RS τόσο ώστε να βγει από την (ευρεία) περιοχή όπου νιώθει άνετα, το μεγάλο αμάξωμα αρχίζει να γλιστρά και το (μη απενεργοποιούμενο) ESP να επεμβαίνει. Όμως αυτό δεν είναι πρόβλημα αφού οι περισσότεροι πελάτες της Škoda θα έχουν σηκώσει το πόδι από το γκάζι πριν φτάσουν σ’ αυτό το σημείο.

Αντί να λαχταράς λίγο παραπάνω δυναμισμό (όπως στο GTI), οι διαστάσεις, η άνεση και ο οικείος χαρακτήρας του Octavia θα σε κάνουν απλώς να νιώθεις ευγνωμοσύνη για τη δύναμή του και θα είσαι ικανοποιημένος να ακολουθείς τον σβέλτο αλλά άνετο ρυθμό του.

Με την οικογένεια καθισμένη γύρω σου, οι ξεκούραστες και εύκολα προσβάσιμες επιδόσεις του μπορεί να σου φαίνονται ιδανικές. Η προσέγγιση αυτή καθιστά το Octavia RS μια λιγότερο συναισθηματική επιλογή απ’ ό,τι οι πιο ακραίοι ανταγωνιστές του, όμως η επιλογή αυτή είναι εξαιρετικά υγιής και απόλυτα κατανοητή.

Τι λέει το DRIVE
Το Octavia RS έχει γίνει αυτό που πάντοτε ήθελε να είναι: ένα ευρύχωρο οικογενειακό, με γρήγορες αλλά άνετες, εύκολα προσβάσιμες επιδόσεις και ασφαλή, φιλική συμπεριφορά. Αποτελεί μια λιγότερο συναισθηματική, αλλά απόλυτα λογική και κατανοητή επιλογή για έναν ενθουσιώδη οδηγό με οικογένεια.
Τιμή Από € 28.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 2 EEK 16v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 220 PS/4.500-6.200 rpm, 35,7 kgm/1.500-4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση μπροστά με ηλεκτρονικό «διαφορικό» XDS+
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 6,8”
Τελική ταχύτητα 248 km/h
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 142 g/km
Διαστάσεις 4.685 x 1.814 x 1.449 mm
Βάρος 1.350 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube