Οδηγούμε το νέο Škoda Fabia 1.4 TDI

Οδηγούμε το νέο Škoda Fabia 1.4 TDI

Το νέο Fabia της 3ης γενιάς είναι ένα άνετο και ικανό αυτοκίνητο στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.400 κυβικών, αν και θα μπορούσε να ήταν πιο εμπνευσμένο σχεδιαστικά.

Αυτή είναι η τρίτη γενιά του σουπερμίνι της Škoda, που ήρθε 15 χρόνια και 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις μετά το μοντέλο της πρώτης γενιάς.

Η κατηγορία των σουπερμίνι στην Ευρώπη –που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μετά από εκείνη των μικρομεσαίων τύπου Golf– συνεχίζει να αναπτύσσεται και ο ανταγωνισμός παραμένει ιδιαίτερα έντονος. Η προσιτή τιμή και το χαμηλό κόστος χρήσης είναι παράγοντες ζωτικής σημασίας σήμερα. Το Fabia θα έχει να αντιμετωπίσει, εκτός από το «αδελφό» VW Polo, και το έξυπνα ανανεωμένο Opel Corsa.

Το νέο Fabia είναι ένα υβρίδιο, συνδυάζοντας μια εκσυγχρονισμένη έκδοση της πλατφόρμας PQ26 του προηγούμενου μοντέλου, με «στοιχεία» της νέας MQB που χρησιμοποιεί το τελευταίο VW Golf. Η βασική δομή έχει ανασχεδιασμένο χώρο κινητήρα, νέο εμπρός υποπλαίσιο και ανανεωμένες αναρτήσεις εμπρός και πίσω – που δίνουν και φαρδύτερα μετατρόχια.

Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο 8 mm πιο κοντό από τον προκάτοχό του (στα 3,99 m) αλλά 90 ολόκληρα mm φαρδύτερο και 31 mm χαμηλότερο. Το μεταξόνιο είναι κατά 19 mm μακρύτερο. Συνολικά, το νέο Fabia είναι 65 kg ελαφρύτερο από το μοντέλο της 2ης γενιάς.

Το πλάτος για τους αγκώνες εμπρός έχει αυξηθεί κατά 21 mm (αλλά μόνο κατά 2 mm πίσω) και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει φτάσει τα 330 λίτρα, που η Škoda λέει ότι είναι «σημαντικά περισσότερα» απ’ ό,τι στον ανταγωνισμό. Με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, ο χώρος φόρτωσης αυξάνεται μέχρι και τα 1.150 λίτρα.

Η μεγαλύτερη τεχνική αναβάθμιση στο Fabia III αφορά στους κινητήρες και τα κιβώτια που είναι όλα τελευταίας γενιάς σχεδιασμένα για χρήση σε ακριβότερα μοντέλα βασισμένα στην πλατφόρμα MQB.

Υπάρχουν τέσσερις κινητήρες βενζίνης, αρχίζοντας από τον 1.0 MPI των 60 PS και καταλήγοντας στον 1.2 TSI των 110 PS. Προσφέρεται επίσης ένας 3κύλινδρος ντίζελ σε εκδόσεις 75, 90 και 105 PS. Αν θέλετε αυτόματο Fabia με το κιβώτιο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη DSG, τότε μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα στον ντίζελ των 90 PS και τον βενζινοκινητήρα 1.2 της ίδιας ιπποδύναμης. 

Ο 1.4 TDI των 90 PS που δοκιμάζουμε εδώ προσφέρει έναν καλό συνδυασμό επιδόσεων και κατανάλωσης, όντας ο πιο οικονομικός από τους κινητήρες του Fabia. Οι εκπομπές CO2 των 88 g/km και η επίσημη μέση κατανάλωση των 3,4 lt/100km είναι νούμερα που θα αρέσουν σε όσους ζητούν χαμηλό κόστος χρήσης.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Αυτό το Fabia δεν συμπεριφέρεται σαν βασικό σουπερμίνι. Οδηγώντας το γύρω από τη Λισαβόνα, σε δρόμους που ποίκιλλαν από τέλειο αυτοκινητόδρομο μέχρι αγροτικούς δρόμους με σπασμένη άσφαλτο, το Fabia έδειξε μια αξιοσημείωτη ικανότητα να καταπίνει ανωμαλίες και να εξομαλύνει επιφάνειες πριν ενοχλήσουν τους επιβάτες του.

Είτε επρόκειτο για απότομα σαμαράκια μείωσης της ταχύτητας στην πόλη είτε για «βούτες» μεγάλου μήκους κύματος στον επαρχιακό, η ανάρτηση του Fabia κατάφερνε να διαχειριστεί και τα δύο αυτά άκρα εξαιρετικά καλά, χάρη σε πολύ σωστά συνδυασμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Ο θόρυβος κύλισης από τα λάστιχα ήταν επίσης εντυπωσιακά χαμηλός.

Αυτός ο εξαιρετικός έλεγχος του αμαξώματος συνδυάζεται μάλιστα με προοδευτική απόκριση στο τιμόνι, επιτρέποντάς μας να ακολουθούμε ένα γρήγορο και ρευστό ρυθμό στους ορεινούς δρόμους της Πορτογαλίας. Οι δυνατότητες αυτές του Fabia και η ικανότητά του να ικανοποιεί τον οδηγό ήταν κάτι αναπάντεχο για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται βασικά για την πόλη. Δείχνουν επίσης ότι η ομάδα των τεχνικών πλαισίου της Škoda ξαναβρήκε τη φόρμα της μετά το Rapid, που έπασχε στον τομέα της άνεσης όταν το είχαμε οδηγήσει στην πρώτη του παρουσίαση. 

Το Fabia είναι επίσης εντυπωσιακό στον αυτοκινητόδρομο, χάρη στο χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και τη γενικά ραφιναρισμένη κύλισή του. Ο κινητήρας δεν είναι δυσάρεστος στο αυτί όταν επιταχύνει, καθώς ο παλμικός ήχος του 3κύλινδρου καλύπτει το παραδοσιακό κροτάλισμα των ντίζελ.

Πρέπει να πούμε όμως ότι ο κινητήρας αυτός έδειχνε εξαιρετικά σφιχτός, ακόμα και μετά από αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα στο οδόμετρο, και έσβηνε εύκολα. Ένα 6άρι κιβώτιο με πιο πυκνή κλιμάκωση (και κυρίως μικρότερο κενό ανάμεσα στην 1η και τη 2η) ίσως βοηθούσε. Όπως θα περιμένατε από ένα προϊόν του Ομίλου VW, ο λεβιές και ο συμπλέκτης λειτουργούν ομαλά και το βάρος των πεντάλ είναι σωστό.

Η συγκεκριμένη έκδοση του Fabia είναι ενδιαφέρουσα. Αρκετά ζωηρή και ραφιναρισμένη, με ένα καλά ρυθμισμένο πλαίσιο που προσφέρει ευκολία χρήσης αλλά και τη δυνατότητα να οδηγήσεις γρήγορα. Είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο, αν και οι πολυδιαφημισμένες από τη Škoda λύσεις “simly clever” αποτελούν μάλλον λεπτομέρειες. Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι η όχι χαμηλή τιμή (στην Αγγλία) και η σχεδίαση, ειδικά στο εσωτερικό, που δεν έχει το στιλ και τη ζωντάνια του νέου Opel Corsa.

Τι λέει το AUTOCAR
Πρακτικό και πολιτισμένο, με άνετη ανάρτηση, εξαιρετική ποιότητα κύλισης, χαμηλή κατανάλωση και αξιοπρεπείς επιδόσεις, αλλά και απρόσμενα ευχάριστο στη γρήγορη οδήγηση. Θα μπορούσε να ήταν πιο ξεχωριστό σχεδιαστικά.    
Τιμή Από €15.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.422 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 90 PS/3.500 rpm, 23,5 kgm/1.500-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 11,1”
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Κατανάλωση 3,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 88 g/km
Διαστάσεις 3.992 x 1.732 x 1.467 mm
Μεταξόνιο 2.500 mm
Χώρος αποσκευών 330-1.150 lt
Βάρος 1.156 kg
Στοιχεία κατασκευαστή.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube