Οδηγούμε το νέο SEAT Ibiza 1.0 TSI 115 PS

Οδηγούμε το νέο SEAT Ibiza 1.0 TSI 115 PS

Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB, το εντελώς καινούργιο SEAT Ibiza είναι ένα από τα πιο πρακτικά, ευρύχωρα και ευχάριστα στην οδήγηση σουπερμίνι.

Το νέο SEAT Ibiza δεν είναι μόνο η υλοποίηση της πέμπτης γενιάς του δημοφιλούς ισπανικού σουπερμίνι.

Αποτελεί και το πρώτο από τα σουπερμίνι του Volkswagen Group που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα MQB. Στην περίπτωση αυτή (και για την επόμενη γενιά του VW Polo και του Škoda Fabia) έχει κοντύνει και ονομάζεται MQB-A0. Εξωτερικά το νέο Ibiza ακολουθεί τις νέες σχεδιαστικές γραμμές με περισσότερες ακμές και ευθείες που έχει εισάγει το Leon πρώτα και κατόπιν και το νέο SUV της SEAT, Ateca.

Από πλευράς διαστάσεων το νέο Ibiza είναι ελάχιστα πιο κοντό από το προηγούμενο, κατά 2 mm. Είναι ωστόσο κατά 8,7 πόντους φαρδύτερο και το κυριότερο έχει μεταξόνιο μακρύτερο κατά 9,5 cm. Αυτό σημαίνει ότι οι εσωτερικοί χώροι είναι μακράν καλύτεροι. Το νέο Ibiza θα βγαίνει αποκλειστικά ως 5θυρο. Με λίγα λόγια, το πρώην σχετικά στριμόχωρο σουπερμίνι έγινε ένα κανονικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Παρόλα αυτά, η SEAT με το νέο Ibiza εξακολουθεί να στοχεύει σε ένα πιο νεανικό κοινό, όπως έκανε και με τις προηγούμενες γενιές. Η εταιρεία μάλιστα ισχυρίζεται ότι οι αγοραστές Ibiza είναι κατά μέσο όρο δέκα χρόνια νεότεροι από τους αντίστοιχους των πιο ανταγωνιστικών προς το Ibiza μοντέλων. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που στη νέα γενιά δόθηκε μεγάλο βάρος στην εφαρμογή τεχνολογιών συνδεσιμότητας. Στις εκδόσεις FR και Xcellence υπάρχει στο βασικό εξοπλισμό οθόνη αφής οκτώ ιντσών με τεχνολογίες Apple Car Play, Android Auto, Mirror Link και DAB radio. Υπάρχει επίσης διαθέσιμο ως επιπλέον εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις, ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα Beats με επτά ηχεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Μικρό crossover SEAT Arona στα σκαριά

Οι κινητήρες στο λανσάρισμα θα είναι όλοι βενζίνης. Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.000άρης που αποδίδει 75 PS και ο 1.0 TSI σε δύο εκδόσεις με 95 και 115 PS. Ο νέος 4κύλινδρος 1.5 TSI των 150 PS, που παρουσιάστηκε μαζί με το νέο Volkswagen Golf, καθώς και ο 1.6 TDI με απόδοση 80, 95 και 115 PS θα αρχίσουν να τοποθετούνται στο νέο Ibiza από τα τέλη του έτους. Θα υπάρχει επίσης και μια έκδοση με τον 1.0 TSI να καταναλώνει ως κύριο καύσιμο φυσικό αέριο και να αποδίδει 90 PS.

Τα επίπεδα εξοπλισμού θα ξεκινούν από το Reference και θα συνεχίζουν με το Style, φτάνοντας στα δύο κορυφαία, το FR με περισσότερα σπορ στοιχεία και το Xcellence το οποίο θα είναι πιο πολυτελές. Δεν υπάρχουν ακόμα πληροφορίες για την εξέλιξη ενός νέου Cupra. Οπότε στην πρώτη επαφή μας με το νέο Ibiza θα αρκεστούμε στην έκδοση 1.0 TSI με τους 115 ίππους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το SEAT Ibiza Cupra

Η πρώτη λέξη που σου έρχεται μόλις δεις από κοντά το νέο Ibiza είναι: Τριγωνικό. Είναι ξεκάθαρο ότι το σχεδιαστικό τμήμα της SEAT λατρεύει τα τρίγωνα. Και έχει και καλό λόγο. Ο Alejandro Mesonero, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού λέει ότι τα τρίγωνα υποδηλώνουν κίνηση και κατεύθυνση. Έτσι βλέπουμε τριγωνικούς LED προβολείς, τριγωνικά πίσω φωτιστικά σώματα, αλλά και τριγωνικούς καθρέφτες. Στο εσωτερικό υπάρχουν επίσης αρκετά τριγωνικά μοτίβα, όπως στα χερούλια των θυρών και στα ηχεία.

Το νέο Ibiza είναι αντικειμενικά και χωρίς δεύτερη σκέψη ένα όμορφο αυτοκίνητο. Έχει καθαρές γραμμές, έντονες ακμές και το διαπερνά μια αίσθηση έντασης. Η ποιότητα στη συναρμογή του είναι επίσης εξαιρετική, τόσο έξω όσο και στο εσωτερικό, όπου δεσπόζει η κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής. Γενικά το εσωτερικό είναι μια εξαιρετική άσκηση ισορροπίας ανάμεσα στην οπτική απλότητα και την εύκολη εργονομία. Η οθόνη για παράδειγμα, σου παρέχει εύκολη πρόσβαση στις λειτουργίες της, χωρίς να σε παραπέμπει σε ολοένα και περισσότερα υπομενού μέχρι να βρεις τη λειτουργία που θες. Ο πίνακας οργάνων επίσης είναι τολμηρός αλλά και καθαρός, ενώ αργότερα θα υπάρχει και η δυνατότητα τοποθέτησης ηλεκτρονικού πίνακα.

Η καμπίνα θα μπορούσε κάλλιστα να προέρχεται από premium μοντέλο, αλλά η εσωτερικές ισορροπίες του Group επέβαλαν την τοποθέτηση σκληρών πλαστικών, εκεί που θα περίμενες μαλακά: Πάνω από τον πίνακα οργάνων και στην πάνω μεριά των θυρών για παράδειγμα. Παρόλα αυτά η υφή τους είναι καλή και επ’ ουδενί δεν δείχνουν φτηνιάρικες. Έτσι μια νύξη ανώτερης ποιότητας όντως υπάρχει.

Όπως είπαμε και πιο πάνω, η αύξηση στο πλάτος και κυρίως η αύξηση του μεταξονίου κατά 9,5 cm, στα 2.654 mm πλέον, δηλώνουν την ξεκάθαρη αύξηση των χώρων στο νέο Ibiza. Ακόμα και τρεις ενήλικοι δεν θα υποφέρουν στο πίσω κάθισμα, έχοντας στη διάθεσή τους 3,5 πόντους περισσότερο χώρο για τα πόδια τους. Ο χώρος αποσκευών επίσης έχει μεγαλώσει εντυπωσιακά, κατά 63 λίτρα, φτάνοντας στην κορυφαία για την κατηγορία τιμή των 355 λίτρων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Στην Ελλάδα το ανανεωμένο SEAT Leon από €13.545

Η νέα
πλατφόρμα MQB σημαίνει και αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 30%. Πράγμα που φαίνεται και στην πράξη. Το νέο Ibiza είναι εντελώς απαλλαγμένο από κραδασμούς και το νιώθεις αυτό που λέμε «ένα κομμάτι». Το πιο εντυπωσιακο είναι ότι συνδυάζει μια ευπρόσδεκτη ενδοτικότητα και άνεση με ήσυχη κύλιση και ταυτόχρονα είναι ακριβές στις αντιδράσεις του και παρουσιάζει ελάχιστη κλίση. Η πρόσφυση είναι καλή, οι εμπρός τροχοί αντιστέκονται στην υποστροφή, ακόμα και σε συνεχόμενο γρήγορο στροφιλίκι και οι κινήσεις από το αμάξωμα είναι πάντα ήπιες, με τη σωστή δοσολογία απόσβεσης από την ανάρτηση. Αυτό ισχύει τόσο για τη βασική ανάρτηση, όσο και γι' αυτήν με τα ενεργά αμορτισέρ της έκδοσης FR. Και σε αυτή την περίπτωση, η ενδοτικότητα της ανάρτησης είναι ικανοποιητική, ακόμα κι όταν τη ρυθμίσεις στη sport λειτουργία. Στην ίδια λειτουργία που βαραίνει λίγο περισσότερο το ήδη ακριβές σύστημα διεύθυνσης και αυξάνει την απόκριση στο γκάζι.

Τα 20,5 kgm ροπής του 1.0 TSI επέτρεψαν στους μηχανικούς της SEAT τη ρύθμιση μιας αρκετά μακριάς 6ης στο χειροκίνητο κιβώτιο. Στα 120 km/h οι στροφές ίσα που φτάνουν στις 2.500 rpm. Μόνο σε πολύ παρατεταμένα στηθώματα και με αρκετό φορτίο θα χρειαστεί να καταφύγεις σε κατέβασμα, χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά εύχρηστο και γρήγορο λεβιέ. Πολύ χαμηλά γίνεται αισθητή μια υστέρηση, αλλά μόλις οι στροφές ανέβουν λίγο ο κινητήρας αποδεικνύεται και πρόθυμος, στρωτός και εύηχος. Συνολικά το νέο Ibiza είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς. Αυτή η εντύπωση επιτείνεται στην πολύ σύντομη οδηγική εμπειρία που είχαμε με το 1.5 TSI. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι και εντυπωσιακά γρήγορη και χωρίς ίχνος υστέρησης της τουρμπίνας χαμηλά.
 
Κοντολογίς το νέο Ibiza είναι ένα σουπερμίνι με πολύ έντονο χαρακτήρα. Είναι επίσης και πολύ καλά εξοπλισμένο. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται 5ιντση οθόνη για το σύστημα πολυμέσων και αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Μεγαλύτερη οθόνη, 8άρα, θα είναι στάνταρ από το επίπεδο FR και πάνω.

Κατά τα λοιπά, ο εξοπλισμός (έξτρα ή στάνταρ μένει να επιβεβαιωθούν ποια στοιχεία) περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, πακέτο με κάμερα εμπρός και πίσω και βέβαια όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα είναι ότι είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ ταυτόχρονα δείχνει και είναι ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο και με εξαιρετικούς χώρους. Ένα πλήρες πακέτο.Το βασικό είναι ότι, όπως πάντα η SEAT θα προσφέρει υψηλή ποιότητα σε χαμηλότερη τιμή. Δεν έχουμε ακόμα επίσημες τιμές, αλλά υπολογίζουμε ότι το νέο Ibiza 1.0 TSI με τους 115 PS θα ξεκινά κοντά στις €14.500.


Τι λέει το Autocar
Το νέο SEAT Ibiza έχουμε τη βάσιμη υποψία πως θα γίνει ένα best seller. Έχει όλα τα  προσόντα γι αυτό: δυνατούς κινητήρες χαμηλού κυβισμού, πολύ καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και σχετικά προσιτή τιμή. Στα συν και μια οδική συμπεριφορά που συνδυάζει την άνεση με σπορ στοιχεία, όπως δεν το κάνει κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
Τιμή από €14.500 (εκτιμώμενη για την έκδοση 1.0 TSI 115 PS)
Τεχνολογία  999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ,άμεσος ψεκασμός και τούρμπο 115 PS/5.000-5.500 rpm, 920,5 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km 9,3”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Βάρος 1.060 kg
Πορτμπαγκάζ 355 lt
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube