To Zoe είναι όμορφο, με καθαρές γραμμές που θυμίζουν λίγο εκθεσιακό πρωτότυπο.
Δείχνει φουτουριστικό, αλλά όχι εξωφρενικό. Έχει ένα διακριτικό μπλε τόνο στα φώτα και τα σήματά του, και μια καλοσχεδιασμένη, ήρεμη καμπίνα με μια μεγάλη οθόνη “R-Link”. Την καμπίνα μάλιστα μπορείς να την προθερμάνεις ή να τη δροσίσεις ενώ φορτίζεις την μπαταρία. Ας πούμε όμως και για την ταμπακέρα: Σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις της ΕΕ, το Zoe έχει αυτονομία 210 km με πλήρη φόρτιση. Η ίδια η Renault μιλάει για τουλάχιστον 100 km το χειμώνα και 150 km το καλοκαίρι.
Κανονικό αυτοκίνητο
Όλη η ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ είναι διαθέσιμη μόλις πατήσεις το γκάζι και η λειτουργία του συνοδεύεται από έναν περίεργο, τεχνητό βόμβο ώστε οι πεζοί να μπορούν να ακούν το Zoe να έρχεται. Υπάρχει επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών βόμβων, που είτε σταματούν μόνοι τους μετά τα 30 km/h είτε μπορείς να τους σταματήσεις εξαρχής εντελώς.
Η αρχική ζωντάνια στην εκκίνηση φθίνει σημαντικά όσο αυξάνεται η ταχύτητα, και η τελική είναι περιορισμένη στα 135 km/h ώστε να εξοικονομείται ενέργεια από την μπαταρία και να μην περνάει το μοτέρ το όριο στροφών του. Το τράβηγμα πάντως είναι αρκετά δυνατό ώστε να μη ζητάς περισσότερο, ακόμα και στη λειτουργία Eco. Αυτή δεν επιτρέπει μεν γρήγορες εκκινήσεις από στάση, αλλά στον ανοιχτό δρόμο ικανοποιεί ενώ προσθέτει και κάπου 10% στην αυτονομία.
Το Zoe κρατάει καλά το δρόμο, δεν γέρνει στις στροφές και αντιστέκεται στην υποστροφή. Τα 1.468 κιλά τα νιώθεις, όμως το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερα απ’ ότι στο νέο Clio που είναι χτισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η συστοιχία συσσωρευτών των συνολικά 22 kWh (στα 400 V) είναι απλωμένη κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Έτσι το Zoe είναι ένα πραγματικό πενταθέσιο με κανονικού μεγέθους χώρο αποσκευών.
Στην αρχή της δοκιμής μας η μπαταρία υποσχόταν 130 km, όμως μετά από 35 km χαλαρής οδήγησης στα προάστια, η προσδοκώμενη αυτονομία ήταν ακόμα στα 110 km. Και ναι μεν έπεσε στα 68 km μετά από 22 km γρήγορης οδήγησης με πλήρη επιτάχυνση, όμως αφού κινηθήκαμε χαλαρά για άλλα 22 km, η ένδειξη ήταν ακόμα στα 65 km. Τελικά, το Zoe πήγε πιο μακριά απ’ όσο πίστευε αρχικά ο υπολογιστής του.
Ανάμεσα στους μηχανισμούς που αυξάνουν την αυτονομία είναι και το κλιματιστικό τύπου inverter, που θερμαίνει την καμπίνα αλλά και την ψύχει χωρίς να ξοδεύει πολλή ενέργεια από την μπαταρία.
Η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση είναι επίσης ισχυρή, όμως τα «εικονικά» φρένα δεν είναι πλήρως εναρμονισμένα με τα πραγματικά, με αποτέλεσμα να χρειάζεται προσοχή για να φρενάρεις ομαλά. Η ανάρτηση έχει μια τάση να κοπανάει όταν οι τροχοί πέφτουν σε μεγάλες ανωμαλίες, όμως κατά τα άλλα εμφανίζεται ενδοτική και άνετη με τα ειδικά για το Zoe λάστιχα Michelin Energy Z-E.
Το ιδανικό μέσο για την πόλη
Αυτό εδώ είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα σκεφτόσουν να αγοράσεις, καθώς στην Ευρώπη συνοδεύεται κι από ένα δωρεάν οικιακό σύστημα φόρτισης (επιδοτούμενο από τη Renault και το κράτος). Μέσα στην πόλη, το Zoe δείχνει σαν ακόμη πιο λογική επιλογή. Περιμένει υπομονετικά και εντελώς αθόρυβα στα φανάρια, περιτριγυρισμένο από πετρελαιοκίνητα ταξί που φαντάζουν σαν απολιθώματα του παρελθόντος. Όταν το φανάρι γίνει πράσινο, το Zoe πετάγεται μπροστά για να εκμεταλλευτεί τα ανοίγματα στην κυκλοφορία και να εξαφανιστεί. Είναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο πόλης.
Τι λέει το DRIVE
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα σκεφτόσουν να αγοράσεις, καθώς έχει χώρο για πέντε επιβάτες, κανονικό πορτμπαγκάζ, καλή συμπεριφορά στο δρόμο, αρκετά μεγάλη αυτονομία και δεν κοστίζει μια περιουσία.
Τιμή από €21.000 (στην Ευρώπη, συν €90 το μήνα ενοίκιο μπαταρίας)
Τεχνολογία Ηλεκτροκινητήρας 88 PS/3.000-11.300 rpm, 22,4 kgm/250-5.500 rpm, μπαταρία ιόντων λιθίου 22 kWh, απευθείας μετάδοση της κίνησης χωρίς συμπλέκτη, κιβώτιο 1 σχέσης
Επιδόσεις
0-100 km/h 13,5”
0-1.000 m 35,5”
Τελική ταχύτητα 135 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Κατανάλωση 14,6 kWh/100 km
Αυτονομία 210 km (μέγιστη)
Εκπομπές CO2 0 gr/km
Διαστάσεις 4.084 x 1.730 x 1.562 mm
Βάρος 1.468 kg
Στοιχεία κατασκευαστή