Πρόκειται για το πρώτο 5θυρο Twingo, αλλά και το πρώτο Renault με τον κινητήρα πίσω, από το 1971 που σταμάτησε η παραγωγή του τετραγωνισμένου R10.
To νέο Twingo έχει μήκος μόλις 3,59 m, είναι δηλαδή πολύ συμμαζεμένο για πραγματικά 4θέσιο αυτοκίνητο. Με τη γλώσσα των αριθμών, το νέο μοντέλο είναι 10 ολόκληρα cm πιο κοντό από το απερχόμενο, ενώ αντίθετα έχει 12 cm μακρύτερο μεταξόνιο.
Πισωμήχανα πλεονεκτήματα
Η Renault λέει ότι η διάταξη με τον κινητήρα πίσω έχει επιτρέψει στους μηχανικούς της να μεταφέρουν το ταμπλό πιο μπροστά. Η μακριά αυτή καμπίνα, σε συνδυασμό με την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού που διπλώνει προς τα εμπρός, επιτρέπει να φορτωθούν αντικείμενα μήκους μέχρι και 2,31 m.
Αν και δεν υπάρχει χώρος για αποσκευές κάτω από το εμπρός καπό (ο χώρος έχει καταληφθεί από το ψυγείο νερού και διάφορα ρεζερβουάρ υγρών), η Renault λέει πως το γεγονός ότι δεν υπάρχει κινητήρας ανάμεσα στους εμπρός τροχούς έχει βελτιώσει πολύ την παθητική ασφάλεια.
Η Renault περιμένει μια βαθμολογία 4 αστέρων στις δοκιμές ασφάλειας του EuroNCAP, αλλά λέει ότι θα τη θεωρήσει καλό αποτέλεσμα δεδομένου ότι θα έχουν αυστηροποιηθεί οι κανονισμοί από τον Ιανουάριο. Η βασική δομή του κλωβού ασφαλείας του νέου Twingo είναι από χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής που μπορεί να αντέξει δυνάμεις «120 κιλών ανά τετραγωνικό εκατοστό».
Η προστασία των πεζών ανακοινώνεται ότι έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά, χάρη στον ελεύθερο χώρο για παραμόρφωση που προσφέρει το άδειο καπό. Οι μηχανικοί της Renault δεν ήταν αναγκασμένοι να ανυψώσουν τη γραμμή του καπό για να ανταποκριθούν στους κανονισμούς προστασίας των πεζών, πράγμα που –σε συνδυασμό με το πολύ κοντό ρύγχος – παρέχει, όπως λένε, στον οδηγό του Twingo την καλύτερη ορατότητα από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α (μίνι πόλης).
Ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που δίνει η πισωμήχανη διάταξη είναι η δυνατότητα των εμπρός τροχών να στρίψουν σε γωνία 45 μοιρών από την ευθεία (του προηγούμενου Twingo έστριβαν μόλις 30 μοίρες). Αυτό δίνει στο νέο μοντέλο έναν απίστευτα μικρό κύκλο στροφής 8,59 m.
Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου βρίσκεται μια ανασχεδιασμένη έκδοση του γνωστού 3κύλινδρου υπετροφοδοτούμενου κινητήρα της Renault. O κινητήρας είναι κεκλιμένος σε γωνία 49 μοιρών, έτσι ώστε το ύψος του να είναι 15 cm μικρότερο και να μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Σύμφωνα με τη Renault, η αλλαγή αυτή στη γωνία τοποθέτησης επέβαλε τον ανασχεδιασμό των μισών εξαρτημάτων του κινητήρα. Η πίσω ανάρτηση είναι ασυνήθιστη, με άξονα τύπου De Dion.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας τούρμπο, όπως και ο αντίστοιχος ατμοσφαιρικός των 70 PS, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Θα υπάρξει και η εναλλακτική ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, αλλά μετά από 12 μήνες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο κινητήρας μπορεί να κατέβει κατά 15 cm για να διευκολυνθούν οι εργασίες του σέρβις.
Στο εσωτερικό του Twingo, οι σχεδιαστές λένε ότι κατάφεραν να εξασφαλίσουν 52 λίτρα χώρου για μικροπράγματα, που περιλαμβάνει και το χώρο κάτω από το πίσω κάθισμα (όπως στο πρώτο Mini). Ο καθεαυτού χώρος αποσκευών όμως δεν ξεπερνά τα 188 λίτρα. Ρυθμίζοντας την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε πιο όρθια θέση μπορείς πάντως να αυξήσεις τη χωρητικότητα στα 219 λίτρα, κι αν τα διπλώσεις εντελώς ο χώρος φόρτωσης έχει εντελώς επίπεδο δάπεδο.
Νορμάλ αίσθηση
Στην οδήγηση, το νέο Twingo δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με πισωμήχανο αυτοκίνητο. Η Renault παραδέχεται ότι το έχει ρυθμίσει έτσι ώστε η συμπεριφορά του να πλησιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο εκείνη ενός τυπικού προσθιοκίνητου μίνι πόλης.
Αν και η κατανομή του βάρους είναι 45% μπροστά και 55% πίσω, δεν έχεις καθόλου την αίσθηση ενός πισώβαρου αυτοκινήτου. Ακόμη και το –αρκετά δυνατό– μούγκρισμα του κινητήρα όταν πατάς βαθιά το γκάζι, δυσκολεύεσαι να καταλάβεις από πού έρχεται.
Η θέση οδήγησης του Twingo είναι πιο ψηλή και όρθια από το συνηθισμένο. Κι αυτό είναι καλό. Το ταμπλό είναι επίπεδο και όρθιο, όπως και οι επενδύσεις στις πόρτες, πράγμα που κάνει την καμπίνα να δείχνει ασυνήθιστα ευρύχωρη και φιλόξενη για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο.
Η εντύπωση αυτή ενισχύεται όταν κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο με 110-120 km/h, καθώς το Twingo είναι ήσυχο και δείχνει πιο ικανό για γρήγορα ταξίδια με υψηλή ταχύτητα απ’ ό,τι οποιοδήποτε άλλο μίνι της κατηγορίας Α (με εξαίρεση ίσως το VW up! και τα δύο «αδέλφια» του).
Ο αεροδυναμικός θόρυβος γύρω από τις εμπρός κολόνες και του καθρέφτες είναι αισθητός, αλλά είναι πιθανό να οφείλεται και στο ότι δεν έρχεται θόρυβος κινητήρα κάτω από το καπό. Το Twingo έδειχνε επίσης απρόσμενα σταθερό κι ευθύβολο (για πισωμήχανο) στις υψηλές ταχύτητες.
Σε δρόμους με στροφές μπορείς να διατηρήσεις ένα σταθερά γρήγορο ρυθμό, όταν ο κινητήρας λειτουργεί κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής του (δυστυχώς, το στροφόμετρο δεν είναι στάνταρ στο Twingo). Οι διαδρομές του λεβιέ ταχυτήτων είναι κάπως μακριές, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο με τις ντίζες που φτάνουν μέχρι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Με τον κινητήρα στη ροπή του, μπορείς να συνδέσεις μια σειρά στροφών με πολύ ικανοποιητικό τρόπο – και να το ευχαριστηθείς. Παρά το απόλυτα νορμάλ στήσιμο της ανάρτησης (το Twingo τούρμπο έχει μόνο πιο γρήγορο τιμόνι από το ατμοσφαιρικό κατά μισή στροφή), το μικρό Renault δείχνει να έχει δυνατότητες για τον ενθουσιώδη οδηγό στους κατάλληλους δρόμους.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε κάνει μόλις 400 km, οπότε ο κινητήρας ήταν ακόμα πολύ σφιχτός και ήθελε στροφές για να αποδώσει. Αυτό θα βελτιωθεί με τα χιλιόμετρα, αλλά και πάλι οι επιδόσεις δείχνουν καλές. Καλή είναι και η άνεση, αν και η ανάρτηση επηρεάζεται από τις μικρές, απότομες ανωμαλίες και τη σπασμένη άσφαλτο. Στα τραχιά οδοστρώματα κάνουν θόρυβο και τα λάστιχα.
Στην πόλη, το Twingo είναι βέβαια στο στοιχείο του, χάρη και στον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής του.
Καινοτομία με ουσία
Ανάμεσα στα μίνι πόλης, αυτό το Twingo είναι μια από τις πιο ευχάριστες και διασκεδαστικές επιλογές. Είναι αρκετά γρήγορο –και θα βελτιωθεί με τα χιλιόμετρα– έχει μια πραγματικά ευρύχωρη καμπίνα για τόσο μικρό αυτοκίνητο, και ο εξαιρετικά μικρός κύκλος στροφής του δεν πρέπει να υποτιμηθεί στην καθημερινή χρήση.
Είναι πιο ευρύχωρο από άλλα καινούργια αυτοκίνητα πόλης όμως το Toyota Aygo, και στη συγκεκριμένη έκδοση είναι και ταξιδιάρικο. Θέλει ακόμα λίγη δουλειά για να γίνει εξίσου εκλεπτυσμένο με το VW up!, αλλά και πάλι είναι κοντά στην κορυφή της κατηγορίας.
Στην έκδοση Dynamique της δοκιμής είναι επίσης πολύ καλά εξοπλισμένο. Έχει αλουμινένιες ζάντες 15 ιντσών, προβολείς ομίχλης, κλιματισμό, ηχοσύστημα DAB/Bluetooth, δέρμα σε τιμόνι και λεβιέ, stop/start, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ακόμα και hill-start assist για το ξεκίνημα σε ανηφόρα.
Πρέπει να περιμένουμε τις πιο δυνατές εκδόσεις για να δούμε αν το Twingo έχει τις δυνατότητες μιας βόμβας τσέπης, αλλά προς το παρόν το TCe 90 είναι ένα ενδιαφέρον και καινοτόμο μοντέλο, που χάρη στο μοναδικό μηχανολογικό του πακέτο έχει απαλλαγεί από τα περισσότερα μειονεκτήματα των συμβατικών αυτοκινήτων πόλης.
Τι λέει το AUTOCAR
Ένα καινοτόμο και ενδιαφέρον αυτοκίνητο, που χάρη στο μοναδικό μηχανολογικό του πακέτο έχει απαλλαγεί από τα περισσότερα μειονεκτήματα των συμβατικών μίνι πόλης
Τιμή από € 11.500 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος σειριακός ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/5.500 rpm, 13,8 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-400 m 17,4”
0-1.000 m 32,2”
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.646 x 1.554 mm
Μεταξόνιο 2.492 mm
Βάρος 943 kg
Τιμές κατασκευαστή