Οδηγούμε το νέο Renault Captur

Οδηγούμε το νέο Renault Captur

To μικρό crossover της Renault, ανανεώθηκε σχεδιαστικά, αναβαθμίστηκε ποιοτικά και με όπλο και την καλή γκάμα κινητήρων αναμένεται να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική του πορεία.

Όταν το 2013 η Renault παρουσίασε ένα crossover βασισμένο στο Clio, με το όνομα Captur φαντάζομαι ότι ούτε και η ίδια περίμενε πόσο μεγάλη απήχηση θα είχε.

Κι όμως το Captur είναι ακόμα και σήμερα το πρώτο σε πωλήσεις crossover του B-segment με περισσότερες από 215.000 αυτοκίνητα και μπροστά από πολύ δυνατό ανταγωνισμό, όπως το Peugeot 2008, το Nissan Juke ή το Ford EcoSport. Αναμενόμενο είναι λοιπόν να φροντίσει με κάθε τρόπο τη συνέχιση αυτής της επιτυχίας με ένα ξεγυρισμένο φρεσκάρισμα.


Εμφανισιακά το ανανεωμένο Captur είναι ακριβώς αυτό. Ανανεωμένο. Οι Γάλλοι -και σωστά- δεν επενέβησαν σε ένα σχήμα που ακόμα έλκει το κοινό. Προσπάθησαν απλώς να του δώσουν λίγο πιο off road χαρακτήρα. Η απόσταση από το έδαφος δεν έχει αυξηθεί. Ούτε και χρειαζόταν, μιας και τα 170 mm είναι μια χαρά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Renault: Νέες τιμές για Clio και Clio Sport Tourer

Όλες οι παρεμβάσεις έγιναν με στόχο να δείχνει πιο περιπετειώδες. Η εμπρός μάσκα έχει ευθυγραμμιστεί με το σχήμα της μάσκας του μεγαλύτερου Kadjar, έχουν τοποθετηθεί εμφανείς ποδιές κάτω από τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, έχουν ανασχεδιαστεί τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ενώ στα μπροστά τα LED ημέρας έχουν αποκτήσει ένα χαρακτηριστικό σχήμα λατινικού C. Συνολικά, όντως το ανανεωμένο Captur φαίνεται πιο «ζόρικο» και αρρενωπό από το προηγούμενο. Οι διαστάσεις έχουν παραμείνει ακριβώς ίδιες, καθώς δεν έγινε καμία δομική αλλαγή.


Οι πραγματικά ουσιαστική βελτίωση ωστόσο εντοπίζεται στο εσωτερικό. Πλέον το μαλακό πλαστικό κυριαρχεί σχεδόν, καθώς το συναντάς ακόμα και στο πάνω μέρος της επένδυσης των θυρών, κάτι σπάνιο για την κατηγορία. Το κυριότερο όμως είναι πως έχει δοθεί πολλή προσοχή στην συναρμογή τους. Το νέο Captur εκπέμπει μια σαφώς ανώτερη αίσθηση ποιότητας. Οι εκδόσεις βέβαια που οδηγήσαμε στην παρουσίαση του μοντέλου στην Κοπεγχάγη ήταν οι πλουσιότερες, ωστόσο δείχνουν μια τάξη μεγέθους. Τα καθίσματα είναι νέας σχεδίασης, πιο εργονομικά, όπως και το τιμόνι. Ο πίνακας οργάνων δεν έχει αλλάξει, αλλά η κεντρική οθόνη αφής με σύστημα πολυμέσων R-LINK είναι 7ιντση, με εξαιρετικά γραφικά και μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Συνολικά ο εξοπλισμός του νέου Captur είναι σημαντικά εμπλουτισμένος.

Ανάλογα και με το επίπεδο εξοπλισμού θα μπορεί πλέον να εφοδιάζεται με ηλιοροφή, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, προειδοποίηση και αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή πρόσθιου εμποδίου κ.ά. Οι χώροι είναι αντικειμενικά πολύ καλοί, σαφώς καλύτεροι από τους αντίστοιχους ενός Clio για παράδειγμα, ενώ και ο χώρος αποσκευών με 455 λίτρα μπορεί να καλύψει με σχετική άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Renault Kadjar Energy 1.5 dCi 110

Οι κινητήρες με τους οποίους θα εφοδιάζεται και το νέο Captur είναι τρεις, δύο βενζίνης και ο ντίζελ 1.5 dci. Οι εκδόσεις ιπποδύναμης ωστόσο φτάνουν τις τέσσερις. Πιο συγκεκριμένα, ο βασικός βενζινοκινητήρας είναι ο 0,9 τούρμπο με απόδοση 90 PS. Ο μεγαλύτερος 1.2 TCe αποδίδει 120 PS. O 1.5 dci εξακολουθεί να βγαίνει με 90 και 110 PS. Ο 0,9 τούρμπο συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, όπως και ο 1.5 dci των 90 ίππων. Ο 1.2 TCe αλλά και ο 1.5 dci με τους 110 PS συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο σασμάν. Θα υπάρχει και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο θα τοποθετείται στον 1.2 TCe και παραδόξως στον 1.5 dci των 90 PS και όχι στην πιο δυνατή του έκδοση.

Στη Δανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις εκδόσεις με τον ντίζελ 1500άρη των 110 PS και τον 1.2 βενζίνηςΚαι ενώ ο πρώτος είναι αυταπόδεικτα πιο οικονομικός, ωστόσο η έκδοση με τον βενζινοκινητήρα με κέρδισε περισσότερο. Κυρίως επειδή η συνολική λειτουργία του είναι ήσυχη και ραφιναρισμένη, συνάδοντας περισσότερο με τον επίσης συνολικά πολιτισμένο χαρακτήρα του Captur. Η ποιότητα κύλισης είναι εμφανώς αναβαθμισμένη, το ίδιο και η άνεση της ανάρτησης, η οποία, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της Renault, έχει πιο μαλακή ρύθμιση. Επιφυλασσόμαστε να βγάλουμε συμπέρασμα για τη συνολική οδική συμπεριφορά, καθώς το να βρεις στριφτερό επαρχιακό δρόμο στη Δανία είναι το ίδιο σπάνιο με πηγάδι στη Σαχάρα.

Ωστόσο, μέσα στους δρόμους της Κοπεγχάγης το βρήκαμε αρκετά εύχρηστο και ευέλικτο, με τον λεβιέ των ταχυτήτων να έχει ελαφριά και ευχάριστη αίσθηση και το σύστημα stop start να λειτουργεί υποδειγματικά. Σε αμφότερες τις εκδόσεις η δύναμη είναι υπεραρκετή για να κινήσει σβέλτα το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα.

Κοντολογίς το νέο Captur είναι βελτιωμένο σε όλα τα σημεία που χρειάζεται για να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική του πορεία: Σχεδιαστικά κάνει γκελ, έχει μικρούς και αποδοτικούς κινητήρες, καλούς χώρους και εξοπλισμό και σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα. Πολλά θα εξαρτηθούν και από την τιμή του, η οποία πάντως δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί σημαντικά από το προηγούμενο.

Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Captur έχει αποκτήσει πιο δυναμική εμφάνιση, είναι σαφώς πιο ποιοτικό και καλύτερα εξοπλισμένο και «συνδεδεμένο». Η γκάμα των κινητήρων επίσης αποτελεί σημαντικό ατού. Μένει να δούμε πόσο καλή σχέση τιμής/αξίας θα έχει, αλλά δεν αμφιβάλλουμε πως θα εξακολουθήσει να αποτελεί εισπρακτική επιτυχία
Τιμή από €15.000 (εκτιμώμενη για το Energy TCe 90)
Τεχνολογία 1.461 (1.197)* cc, i4, 8 (16)v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.000 rpm (120 PS/5.000 rpm), 26,5 kgm/1.750 rpm (20,9 kgm/2.000 rpm), χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”(10,6”)
0-400 m 18,1” (17,2”)
0-1.000 m 33,1” (31,6”)
Τελική ταχύτητα 182 (192) km/h
Μέση κατανάλωση 3,7 (5,5) lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 (125) g/km
Διαστάσεις x4.122x 1.778 x x.1.556 mm
Χώρος αποσκευών 455 lt
Βάρος 1.190 (1.184) kg
Τιμές κατασκευαστή * Οι τιμές σε παρένθεση αφορούν το TCe 120
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube