Ο προηγμένος κινητήρας νέας γενιάς, που ήδη γνωρίσαμε στο Citroën C4, τοποθετήθηκε τώρα και στο αντίστοιχο Peugeot, το 308 και το στέισον 308 SW.
Στο άμεσο μέλλον, οι κινητήρες PureTech, τούρμπο και ατμοσφαιρικοί, θα βρουν θέση και κάτω από το καπό των Peugeot 108, 208 και 2008.
Η Peugeot λέει ότι ο νέος 3κύλινδρος 1.2 e-THP έχει τη δύναμη ενός 1.6 – και τη χρειάζεται αφού θα αντικαταστήσει τον 1.6 THP στην γκάμα της Peugeot. Εδώ τον δοκιμάζουμε στην έκδοση 130, που σημαίνει ότι αποδίδει 130 PS και 23,5 kgm ροπής.
Τα νούμερα που εντυπωσιάζουν όμως είναι αυτά της οικονομίας και της «καθαρότητας», με τη μέση κατανάλωση βενζίνης να μην ξεπερνά τα 4,8 lt/100km και τις εκπομπές CO2 να είναι στα 110 g/km. Σε μια πιστοποιημένη δοκιμή σε πίστα μάλιστα, ένα 308 1.2 e-THP κάλυψε 1.810 km με ένα ρεζερβουάρ, καταναλώνοντας κατά μέσο όρο μόλις 2,85 lt/100km.
Εδώ όμως, πέρα από το ότι έχει να επαληθεύσει αυτές τις προδιαγραφές σε ρεαλιστικές συνθήκες, το 308 πρέπει και να δικαιολογήσει γενικά τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2014, που κέρδισε πρόσφατα.
Πώς είναι στην οδήγηση;
Χαλαρωτικό, ακόμη κι αν πιέζεις τον κινητήρα σε ψηλές στροφές. Ποτέ δεν δείχνει να κοπιάζει, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι καλή από τις χαμηλές στροφές.
Το αυτοκίνητο είναι επίσης άνετο, με την ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και σαμαράκια, παρά τους τροχούς των 17 ιντσών. Ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, το 308 δείχνει ατάραχο και συγκροτημένο.
Έχουμε ήδη επαινέσει το εσωτερικό του 308 για το τεράστιο άλμα σε ποιότητα που αντιπροσωπεύει. Η φιλοσοφία “i-Cockpit” της θέσης οδήγησης δουλεύει εδώ πολύ καλύτερα απ’ ό,τι στο μικρότερο 208, χωρίς το τιμόνι να κρύβει τον πίνακα οργάνων. Όλες σχεδόν οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής 9,7” στο κέντρο του ταμπλό, με αποτέλεσμα τα κουμπιά σε ταμπλό και κονσόλα είναι ελάχιστα.
Σε μια γρήγορη διαδρομή σε επαρχιακό δρόμο διαπιστώσαμε ότι το συγκεκριμένο 308 έχει μια σαφώς ελαφρύτερη αίσθηση στην οδήγηση, χάρη στον μικρό κινητήρα. Η τάση προς την υποστροφή είναι αισθητά μειωμένη, αλλά από την άλλη μας φάνηκε ότι η ανάρτηση αναπηδούσε λίγο περισσότερο απ’ ό,τι στο 308 ντίζελ, ίσως λόγω του μικρότερου βάρους.
Το τιμόνι είναι γρήγορο και με σωστό βάρος, όμως δεν δίνει αρκετή αίσθηση του δρόμου. Είχαμε και κάποια μικροπροβλήματα με την επιλογή της 3ης στο κιβώτιο, αλλά αυτό μάλλον θα αφορούσε μόνο το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε.
Αυτό όμως που ενδιαφέρει πραγματικά τους υποψήφιους αγοραστές είναι η οικονομία βενζίνης. Δεν επαληθεύσαμε βέβαια τις –πάντα υπεραισιόδοξες– τυποποιημένες μετρήσεις, αλλά είδαμε κάτω από 6,3 lt/100km σε μεικτές συνθήκες πόλης και επαρχιακού δικτύου.
Να το αγοράσω;
Μπορεί κάποιοι ανταγωνιστές όπως το Ford Focus 1.0 EcoBoost να έχουν λίγο πιο δυναμική οδηγική συμπεριφορά, όμως το 308 δεν υστερεί σημαντικά και υπερέχει ελαφρά σε οικονομία βενζίνης και εκπομπές ρύπων.
Είναι επίσης σαφώς πιο ποιοτικό και premium σε αίσθηση, χωρίς να είναι ακριβό, πράγμα που το κάνει πολύ ανταγωνιστικό στην κατηγορία.
Για εξαντλητική δοκιμή στους ελληνικούς δρόμους, υπομονή μέχρι το φθινόπωρο που θα έρθουν στην Ελλάδα τα 308 με τους νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου (προδιαγραφών Euro 6).
Τι λέει το DRIVE
Με τον ελαφρύ, δυνατό, οικονομικό και ραφιναρισμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.200 κυβικών, το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014 ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση του στην αγορά.
Τιμή από € 19.500 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 23,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”-10,3”*
0-1000 m 30,7”-31,6”*
80-120 με 5η 9,7”-11,0”*
80-120 km/h με 6η 11,7”-13,4”*
Τελική ταχύτητα 201-207* km/h
Μέση κατανάλωση 4,6-4,8* lt/100 km
Εκπομπές CO2 107-110* gr/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.457 mm
Βάρος 1.090 kg
Στοιχεία κατασκευαστή. *Ανάλογα με τα ελαστικά.