Οδηγούμε το νέο Peugeot 308

Οδηγούμε το νέο Peugeot 308

H Peugeot στοχεύει premium και έρχεται αντιμέτωπη με τα εμπορικά και όχι μόνο μεγαθήρια της κατηγορίας των μικρών οικογενειακών, όπως το VW Golf και το Volvo V40.

Το νέο Peugeot 308 είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της γαλλικής εταιρείας που διατηρεί το όνομα του προκατόχου του. Ωστόσο, η Peugeot διατείνεται ότι στην πραγματικότητα αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.

Ένα αμάλγαμα από συνθετικά υλικά, αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του νέου 308, κάτι που οδήγησε στο να το φτιάξουν περίπου 140 kg ελαφρύτερο από το απερχόμενο, βελτιώνοντας έτσι επιδόσεις και αποδοτικότητα. Τι απομένει; Αυτό που υπόσχεται η Peugeot: Κορυφαία ποιότητα καμπίνας στην κλάση του και ιδιαίτερα βελτιωμένη άνεση κύλισης και κρατήματος.

Παλιοί και νέοι
Οι βενζινοκινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι με το λανσάρισμα του νέου 308 θα είναι ένας ατμοσφαιρικός 1.200άρης με 82 PS και ένας 1.600άρης, φυσικά τούρμπο, με 125 ή 155 PS. Οι εναλλακτικές επιλογές σε ντίζελ είναι και αυτές στα 1.600 cc, με 92 ή 115 PS και ικανές να καίνε στην τυποποιημένη μέτρηση κατά EU 3,8 lt/100 km.

Από τον επόμενο Μάρτιο, η γκάμα των μοτέρ θα διευρυνθεί, περιλαμβάνοντας το νέο 3κύλινδρο βενζινοκίνητο τούρμπο, σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 110 και 130 PS. Επίσης θα υπάρξουν και δύο νέοι κινητήρες ντίζελ Blue HDi: 1.600άρης με 120 PS και δίλιτρος με 150. Ο 1.6 θα είναι ιδιαίτερα αποδοτικός, πετυχαίνοντας μέση τυποποιημένη κατανάλωση 3,1 lt/100 km και μόλις 82 g/km εκπομπές CO2, όταν είναι το 308 εφοδιασμένο με λάστιχα εξοικονόμησης ενέργειας (έξτρα).

Η έλευση των νέων κινητήρων, το πιθανότερο είναι να σημάνει την κατάργηση του βενζινοκινητήρα των 125 PS και του ντίζελ των 115 από την γκάμα του 308, πριν από το επόμενο καλοκαίρι.

Αφράτη κύλιση=μαλθακός έλεγχος
Δοκιμάσαμε το νέο Peugeot 308 στη Γαλλία, όπου έδειξε ότι η κύλισή του είναι πολύ καλή, εκτός από λίγο θόρυβο προερχόμενο από την πίσω ανάρτηση. Το τίμημα γι’ αυτή την αφράτη κύλιση είναι ο αναμενόμενος μαλθακός έλεγχος του αμαξώματος: Το 308 δείχνει αποκομμένο από το δρόμο με ένα ανεξέλεγκτο τρόπο όταν στρίβεις και έχεις την αίσθηση ότι ανασηκώνεται κάθε φορά που αλλάζεις ταχύτητα.

Ο ανταγωνισμός του, στο premium επίπεδο όπως θέλει η Peugeot, τουτέστιν Volvo V40 και VW Golf για να μην το πετάξουμε, πετυχαίνει καλύτερη ισορροπία μεταξύ της άνεσης και του ελέγχου. Παραδόξως δε έχει και πιο ακριβές τιμόνι από του 308 που εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε δρόμους με απανωτές στροφές.

Όσο κι αν ακούγεται αυτό παράξενο, στο νέο Peugeot 308 ταιριάζει περισσότερο η οδήγηση μέσα στην πόλη, όπου μπορείς να επωφεληθείς από το μικρό κύκλο στροφής και τα ελαφριά χειριστήρια, αλλά βέβαια είμαστε υποχρεωμένοι να σημειώσουμε την ελαφρώς ανακριβή λειτουργία του λεβιέ ταχυτήτων.

Το αυτοκίνητό μας φορούσε το 1.600άρι μοτέρ ντίζελ με τα 115 άλογα, που παρέχει καλή ελαστικότητα και παραμένει ήσυχο όσο δεν το πιέζεις να ανεβάσει ψηλά τις στροφές του.

Εκείνο που εμποδίζει το 308 να ισοφαρίσει τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας όσον αφορά την ποιότητα στην κύλισή του είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι στις ψηλές ταχύτητες που δημιουργούνται γύρω από τους εξωτερικούς καθρέφτες.

Η μάχη της καμπίνας
Όπως συμβαίνει και με το σουπερμίνι της Peugeot, το 208, ο οδηγός μπροστά του έχει ένα ασυνήθιστα μικρό τιμόνι, όπου τα όργανα τα βλέπει πάνω από τη στεφάνη και όχι από μέσα όπως συνήθως. Ωστόσο, η βασική θέση οδήγησης είναι καλύτερη στο 308, οπότε λίγοι οδηγοί θα παραπονεθούν ότι το πάνω μέρος του τιμονιού τους κόβει τη θέα του καντράν.

Η καμπίνα είναι κομψή και περιποιημένη με ένα έξυπνο τρόπο που προσθέτει στη γοητεία του 308. Ωστόσο υπάρχουν κάποια σημάδια περικοπής κόστους, όπως για παράδειγμα το σκληρό και ευπαθές στις γρατζουνιές πλαστικό που περιβάλλει την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής. Αυτή η οθόνη είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα του 308, εκτός από τα βασικά μοντέλα, και διαθέτει μεγάλα εικονίδια που τα κάνει εύκολα στην επιλογή τους. Παρόλα αυτά, κάποιες από τις δευτερεύουσες λειτουργίες είναι πιο δύσκολες στο να τις χειριστείς όταν οδηγείς.

Αλλά το μεγάλο εργονομικό λάθος της Peugeot είναι ότι δεν τοποθέτησε ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Έτσι για να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία της καμπίνας και τις σκάλες του ανεμιστήρα μέσω της οθόνης αφής, θα εξαναγκαστείς να σερφάρεις στα διάφορα μενού πιο συχνά απ’ ό,τι ιδανικά θα ήθελες.

Το πορτμπαγκάζ χωρά 470 lt αποσκευών, σαφώς μεγαλύτερο από του Ford Focus ή του VW Golf και πάντως πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Δυστυχώς, η μεγάλη μεταφορική ικανότητα του πορτμπαγκάζ κατανάλωσε χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Οι άνω του 1,85 θα τα βρουν σκούρα εάν μπροστά τους κάθεται ένας αντίστοιχου αναστήματος οδηγός. Ο χώρος για το κεφάλι πίσω θα είναι περιορισμένος μόνο στην περίπτωση που το Peugeot 308 είναι εξοπλισμένο με την προαιρετική γυάλινη πανοραμική οροφή.

Και η μάχη του τιμοκαταλόγου
Η τιμή αγοράς και το κόστος χρήσης θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην επιλογή του νέου Peugeot 308. Ο οικονομικός παράγοντας θεωρούμε ότι αποβαίνει καθοριστικός, καθώς ο premium ανταγωνισμός έχει θέσει τον πήχη στα ουράνια. Έτσι το νέο 308 χρειάζεται να βελτιώσει το χώρο για τους πίσω επιβάτες και το κράτημά του, προκειμένου να αντιπαρατεθεί επί ίσοις όροις και με παραπλήσια τιμή απέναντι σε ένα Golf, πολύ δε περισσότερο σε ένα Audi A3 Sportback.

Όσον δε αφορά την έκδοση μοτέρ που οδηγήσαμε, μας είναι δύσκολο να την προτείνουμε ως επιλογή, από τη στιγμή που κατά πώς φαίνεται θα εξοβελιστεί από την γκάμα του 308 πριν καλά καλά κάνει το ντεμπούτο της. 

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Peugeot 308 απογαλακτίστηκε πλήρως από τη γαλλική σχολή οδικής συμπεριφοράς, παίζοντας με περιορισμένη επιτυχία το χαρτί της ποιοτικής κύλισης και κατασκευής.
Τιμή από €22.250 (για το 1.6 e-HDi 115)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 116 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-1.000 m 31,9”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 3,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.457 mm
Βάρος 1.235 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube