Οδηγούμε το νέο Opel Insignia Sports Tourer OPC

Οδηγούμε το νέο Opel Insignia Sports Tourer OPC

Τετρακίνητο στέισον βάγκον με 325 ίππους. Το νέο Insignia Sports Tourer OPC είναι όπως και να το κάνεις μια υπερβολή που σε μια άλλη χώρα ίσως να έχει νόημα.

Με 325 PS το Insignia OPC ήταν μέχρι σήμερα το πιο γρήγορο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.

Και αν δεν είχαμε τη φορολογική νομοθεσία αμοιβάδας με προχωρημένο αλτσχάιμερ θα ήταν φυσικά και πολύ πιο φθηνό από τα € 51.000 που στοιχίζει σήμερα.

Για το σπορ και μόνο
Ας το αφήσουμε στην άκρη αυτό προς το παρόν και επειδή είμαστε αγνοί οπαδοί της αυτοκίνησης ας ασχοληθούμε με ένα σπάνιο πτηνό που λέγεται νέο Insignia Sports Tourer OPC.

Το οποίο, όπως και τα λιγότερο φανταχτερά και πολύ πιο κοινά μικρότερα σε κυβισμό αδέρφια του, έχει υποστεί ένα ξεγυρισμένο facelift, όσον αφορά την εικόνα και κυρίως την εργονομία και την ανάρτησή του. Ο V6 2.8 κινητήρας τούρμπο πάντως εξακολουθεί να αποδίδει 325 PS, η τετρακίνηση παραμένει ως έχει, όπως και οι επιδόσεις με 0-100 km/h σε 5,9” και τελική 273 km/h.

Οι βασικές τροποποιήσεις που έγιναν στην ανάρτηση των μικρότερων σε κυβισμό και ιπποδύναμη Insignia, έχουν αντίκρισμα και στο OPC, με πιο ειδικό καλιμπράρισμα βεβαίως. Η εμπρός διάταξη με τα ειδικά τροποποιημένα McPherson, τα οποία η Opel ονομάζει HiperStruts, για καταπολέμηση της υποστροφής ισχύος, παραμένει ως έχει.

Η διαφορά εντοπίζεται στα πιο μαλακά σινεμπλόκ πάνω στα οποία στηρίζεται το υποπλαίσιο. Επίσης έχουν τοποθετηθεί νέα γόνατα, ενώ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της Sachs και η αντιστρεπτική ράβδος έχουν ρυθμιστεί διαφορετικά. Πίσω η ανάρτηση έχει χάσει βάρος, τα σινεπλόκ είναι επίσης πιο μαλακά και η ηλεκτρονική μονάδα του ESP έχει αποκτήσει νέο αλγόριθμο.

Το σύστημα τετρακίνησης ωστόσο δεν έχει αλλάξει. Πρόκειται για έναν πολύδισκο συμπλέκτη Haldex, ο οποίος σε κανονικές συνθήκες στέλνει το 90% της ροπής στους εμπρός τροχούς, το οποίο κλειδώνει στο 60:40 εμπρός:πίσω, μόλις πατήσεις το κουμπί OPC. Με το ίδιο αυτό μαγικό κουμπί αγριεύει η απόκριση στο γκάζι, σκληραίνει η απόσβεση και βαραίνει ελαφρώς το τιμόνι, το οποίο όμως εξακολουθεί να έχει λαστιχένια και τεχνητή αίσθηση.

Σπορ πάντως δεν το λες
Η Opel θεωρεί πως το Insignia OPC είναι το GT της οικογένειας των OPC και καλά κάνει. Στο βρεγμένο στριφτερό δρόμο που το οδηγήσαμε, το Insignia είναι αναμφίβολα γρήγορο όταν πιέσεις σοβαρά, αλλά και εξίσου εύκολο να χάσει την πρόσφυση μόλις το παρακάνεις. Το αποτέλεσμα τότε θα είναι θεαματική υποστροφή, την οποία το ESP μάλλον αργεί να πιάσει στην αρχή της, αν και τελικά τα καταφέρνει έστω και την τελευταία στιγμή.

Σύντομα μαθαίνεις να φυλάγεσαι μέχρι την κορυφή της στροφής και από εκεί και ύστερα να πατάς προοδευτικά το γκάζι και να ξαμολάς τη ροπή του κινητήρα. Όταν πατήσεις το κουμπί OPC και κλειδώσεις το ποσοστό της ροπής στο 60:40, το αυτοκίνητο γίνεται αμέσως πιο ισορροπημένο και σταθερό στις γρήγορες καμπές.

Στις πιο αργές στροφές πάντως η υποστροφή εξακολουθεί να είναι κυρίαρχη και χρειάζεται οικονομία στο γκάζι. Σε στεγνό οδόστρωμα, βεβαίως, θα πρέπει να περιμένετε σαφώς μεγαλύτερο περιθώριο πλευρικής πρόσφυσης.

Παρά τους 325 PS και τα 44,4 kgm ροπής, ο V6 τούρμπο χρειάζεται μια ταχύτητα κάτω και βαθύ πάτημα του γκαζιού για να αποδώσει τα αναμενόμενα. Με άλλα λόγια θέλει περισσότερη συμμετοχή απ’ όση θα περίμενες. Σε συνδυασμό δε με τη μικρή, αλλά υπαρκτή αδράνεια της ανάρτησης και το απόμακρο τιμόνι να σε αποθαρρύνουν, δικαιώνει το ρόλο του GT.

Σε αντιδιαστολή, όταν βρεθεί στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές μ.ω.τ. σε αποζημιώνει με την αταραξία του. Η ακαμψία του αμαξώματος είναι εντυπωσιακή, η ικανότητα της ενεργητικής ανάρτησης να απορροφά τις ανωμαλίες εξίσου και η μόνωση από τον αεροδυναμικό θόρυβο απολύτως επαρκής.

Υποθετικά μιλώντας
Το νέο Insignia OPC είναι σαφώς βελτιωμένο σε σχέση με το απερχόμενο και πολύ καλύτερα εξοπλισμένο, δεδομένου ότι το νέο σύστημα πολυμέσων είναι κορυφαίο, με μεγάλες δυνατότητες παραμετροποίησης. Είναι πάντως κρίμα που οι μηχανικοί της Opel δεν ρύθμισαν την τετρακίνηση ώστε να δώσουν σε αυτόν τον ακούραστο χιλιομετροφάγο των αυτοκινητόδρομων μια πιο σπορτίβ πινελιά.

Τι λέει το DRIVE
Στην Ελλάδα ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα είναι τόσο πιθανό να πουληθεί όσο είναι πιθανή η αύξηση των μισθών. Ως αυτοκίνητο πάντως είναι μια ενδιαφέρουσα άσκηση με κάποιες λάθος παραμέτρους...
Τιμή από € 51.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 2.792 cc, V6, 4v, 2x2 ΕΕΚ, ψεκασμός, τούρμπο, 325 PS/5.250 rpm, 44,4 kgm/5.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9”
Τελική 273 km/h
Μέση κατανάλωση 10,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 259 g/km
Διαστάσεις 4.842 x 1.858 x 1.498 mm
Βάρος 1.940 kg
Μετρήσεις Opel

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube