Το Insignia είναι και στην Ελλάδα το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην κατηγορία του και η Opel θέλει να διατηρήσει αυτή την πρωτιά, αναβαθμίζοντας σημαντικά το μοντέλο.
Παράλληλα προωθεί και σεβαστή μείωση της τιμής του, κυρίως μέσω απλοποιημένων διαδικασιών παραγωγής.
Αλλαγές παντού
Οι αισθητικές επεμβάσεις στο εξωτερικό εντοπίζονται σε νέα μάσκα και προφυλακτήρες και πιο έντονα χρωμιωμένο πλαίσιο κατά μήκος της οροφής του αυτοκινήτου. Η όλη αισθητική παρέμβαση αποσκοπεί κυρίως να κάνει το Insignia να φαίνεται πιο φαρδύ και πιο χαμηλό.
Οι ουσιώδεις αλλαγές ωστόσο αφορούν τους νέους κινητήρες, βενζίνης και ντίζελ, καθώς και το νέο ταμπλό με διαφορετικά όργανα, νέα οθόνη πολυμέσων και πολύ λιγότερα κουμπιά. Τέλος βελτιώσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δοκιμής κινείται από τον νέο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) -που δοκιμάσαμε ήδη στο Cascada- και είναι ο πρώτος της νέας οικογένειας βενζινοκινητήρων με ονομασία Zero. Αποδίδει 170 PS και ένα ψωμωμένο 26,1 kgm ροπής από τις μόλις 1.650 rpm. Έμφαση έχει δοθεί στην ομαλή λειτουργία και τις μειωμένες εκπομπές θορύβου εξ ου και τα ενσωματωμένα αντίβαρα για μείωση των κραδασμών.
Την κίνηση μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και –όπως προείπαμε- έχουν γίνει εκτεταμένες επεμβάσεις βελτίωσης στην ανάρτηση, κυρίως προς όφελος της ποιότητας κύλισης και της άνεσης. Έτσι μπροστά έχουν τοποθετηθεί νέα αμορτισέρ, παχύτερη αντιστρεπτική και πιο μαλακά σινεμπλόκ.
Πίσω, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο εκτεταμένες, αφού έχει αλλάξει ολόκληρο το σύστημα ελατηρίων/αμορτισέρ, η αντιστρεπτική, αλλά και τα σινεμπλόκ. Οι τροχοί ποικίλουν από τους στάνταρ 16 ιντσών μέχρι και τους μάλλον υπερβολικούς για την Ελλάδα των 20”.
Συνολικά λοιπόν θα λέγαμε πως οι επεμβάσεις είναι αρκετά εκτεταμένες και πάντως περισσότερες απ’ ότι σε ένα συνηθισμένο facelift.
Δεν παίρνει πολύ ώρα για να αντιληφθείς την προθυμία του συγκεκριμένου κινητήρα, ο οποίος σε προτρέπει να οδηγήσεις με περισσότερο ζήλο απ’ όσο θα περίμενες για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σύμμαχοι σε αυτό είναι ο ζωηρό τράβηγμα από χαμηλά, ένας ευχάριστος ήχος και η ομαλή ροή δύναμης. Ευχάριστη έκπληξη είναι επίσης το γεγονός πως ο θόρυβος του κινητήρα παραμένει σε χαμηλό επίπεδο ακόμα κι όταν οι στροφές ανεβαίνουν.
Παραδόξως και η άνεση ικανοποιεί πλήρως. Το λέμε αυτό επειδή το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φορούσε τις γελοιωδώς μεγάλες (αλλά αναμφίβολα όμορφες) 20άρες ζάντες. Υπάρχουν κάποιες «αναταράξεις» κυρίως με μικρή ταχύτητα, αλλά με περισσότερα χιλιόμετρα η ανάρτηση δρα πραγματικά ισοπεδωτικά. Η αίσθηση επίσης που αποπνέει είναι πιο ακριβής. Ωστόσο, ενώ το τιμόνι του πλέον είναι αμεσότερο, έχει μια ελαφρώς ελαστική αντίσταση που φιμώνει το μεγαλύτερο μέρος της πληροφόρησης που έρχεται στα χέρια σου.
Ακομβίωτο
Βέβαια, τα σπουδαιότερα νέα για τους όχι και τόσο ενθουσιώδεις οδηγούς εστιάζονται στη βελτίωση της εργονομίας. Τα περισσότερα (από τα υπερβολικά πολλά) κουμπιά της κεντρικής κονσόλας έχουν καταργηθεί ή μεταφερθεί πάνω στο τιμόνι. Το σύστημα πολυμέσων επίσης έχει μεγαλύτερη οθόνη 8 ιντσών με βελτιωμένες λειτουργίες και γραφικά. Στην πράξη θεωρούμε πως, παρότι βελτιωμένο, χρειάζεται περίοδο προσαρμογής. Πάντως οι λειτουργίες του είναι τόσες που μπορούν να κρατούν απασχολημένο τον οδηγό που θα πήξει στην κίνηση.
Πιστεύουμε την Opel που υποστηρίζει ότι η μεγάλη πλειονότητα των Insignia που θα πουλήσει θα είναι ντίζελ. Ωστόσο, η έκδοση με τον βενζινοκινητήρα τούρμπο που οδηγήσαμε είναι μακράν πιο ευχάριστη οδηγικά. Ο νέος κινητήρας SIDI κυριολεκτικά το μεταμορφώνει, όντας μεστός σε λειτουργία, δυνατός από χαμηλά και πολιτισμένος, χαρακτηριστικά που δεν μπορεί να ακολουθήσει ακόμα και ο νέος και πολύ καλός 1.6 CDTi, που δοκιμάσαμε ήδη στο Zafira Tourer, ο οποίος βέβαια καταναλώνει πολύ λιγότερο καύσιμο.
Το συνολικό αποτέλεσμα πάντως έχει θετικό πρόσημο. Διότι, εκτός των άλλων έχει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, με πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, ικανοποιητική άνεση, καλή ποιότητα κύλισης και προσφέρει ένα πολύ καλό πακέτο εξοπλισμού. Δεδομένης και της θέλησης της εταιρείας για φθηνότερη τιμολόγηση πιστεύουμε πως το Insignia θα συνεχίσει να κατέχει τα σκήπτρα των πωλήσεων, έστω και σε μια συρρικνωμένη αγορά, όπως η δική μας.
Τι λέει το DRIVE
Εκπλαγήκαμε από το γεγονός πως η Opel δεν φίσθηκε πόρων για το facelift του Insignia. Ο νέος 1.6 SIDI ταιριάζει καλά στον οικογενειακό χαρακτήρα του και οι αλλαγές στο εσωτερικό και την ανάρτηση έχουν εξαλείψει αρκετά αρνητικά σημεία. Αν όντως είναι και φθηνότερο, η επιτυχία είναι δεδομένη
Τιμή από € 24.370
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 170 PS/6.000 rpm, 36,4 kgm/1.650-4.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
Τελική 214 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146 g/km
Διαστάσεις 4.842 x 1.858 x 1.498 mm
Βάρος 1.613 kg
Μετρήσεις Opel