Οδηγούμε το νέο Opel Astra

Οδηγούμε το νέο Opel Astra

Η νέα γενιά του μικρού οικογενειακού της Opel εκσυγχρονίστηκε παντού με στόχο μια θέση στην κορυφή της κατηγορίας.

Το Opel Astra είναι ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας των μικρών οικογενειακών (μικρομεσαία) και η νέα του γενιά έπρεπε να βάλει τα «καλά» της για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τον αδυσώπητο ευρωπαϊκό και ασιατικό ανταγωνισμό.

Κόντρα στην τακτική όλων σχεδόν των νέων μοντέλων, το νέο Astra δεν μεγάλωσε αλλά μίκρυνε σε διαστάσεις. Επιπλέον, η σχεδίαση με τις εντονότερες ακμές και τα διάφορα σχεδιαστικά τρικ, όπως η μαύρη πίσω κολόνα, δημιουργούν ένα αρκετά πιο σπορ και αεροδυναμικό σχήμα (Cd 0,285). Είναι πέντε πόντους μικρότερο σε μήκος και τρεις πόντους κοντύτερο σε ύψος σε σχέση με τον προκάτοχό του, και η σωστή χωροταξική μελέτη και τα νέα πιο λεπτά και πιο χαμηλά τοποθετημένα εμπρός καθίσματα, χάρισαν μεγαλύτερη καμπίνα για τους επιβάτες και ίδιο χώρο αποσκευών (370 lt).

H σχεδίαση της καμπίνας έχει επηρεαστεί από το niche mini Adam και το σουπερμίνι Corsa, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται εξολοκλήρου από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει το νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων IntelliLink με οθόνη αφής 8”. Το νέο σύστημα έχει πληθώρα λειτουργιών(WiFi hotspot, mirroring, Bluetooth streaming κ.α.) και μπορεί να συνεργαστεί με όλα τα smartphone. Το υπόλοιπο ταμπλό αποτελείται από καλοβιδωμένα σκληρά πλαστικά, με την προσεγμένη εμφάνιση να φροντίζουν η έγχρωμη φάσα μπροστά από τον συνοδηγό και το νίκελ φιλέτο που το διατρέχει από το σύστημα πολυμέσων μέχρι την πόρτα του συνοδηγού. Πέρα όμως από την αναβαθμισμένη ποιότητα και εμφάνιση, η νέα σχεδίαση ευνόησε και την εργονομία με την μείωση των κουμπιών στην κεντρική κονσόλα. Όλα τα βασικά εξακολουθούν να λειτουργούν με κουμπί (κλιματισμός, ηλεκτρονικά βοηθήματα και συστήματα ενεργητικής ασφάλειας), ενώ οι υπόλοιπες λειτουργίες ρυθμίζονται από το IntelliLink.

Η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί αρκετά και τα νέα καθίσματα(υπάρχουν τρία είδη) είναι μελετημένα για καλή στήριξη και άνεση στα μακρινά ταξίδια. Μάλιστα, τα κορυφαία διαθέσιμα καθίσματα έχουν έγκριση AGR, 18 ρυθμίσεις, θέρμανση και κλιματισμό, ενώ προσφέρουν ακόμα λειτουργία μασάζ και ρύθμιση των πλαϊνών τμημάτων. Όλοι οι διακόπτες και τα κουμπιά φωτίζονται και αυτοί γύρω από το τιμόνι είναι καινούριας σχεδίασης και με ποιοτική λειτουργία. Μόνη παραφωνία ίσως αποτελεί η θέση και το μέγεθος του κουμπιού για τα αλάρμ, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα από την πλευρά του συνοδηγού και έχει για λόγους σχεδιαστικής ομοιογένειας, ίδιο μέγεθος με το αυτό που ενεργοποιεί το ηχοσύστημα.

Το νέο Astra διαθέτει και μια πλήρη παλέτα συστημάτων ασφαλείας που συνεργάζονται με το OpelEye και το σόναρ ραντάρ. Μερικά από αυτά είναι η αναγνώριση όλων των πινακίδων, η διατήρηση λωρίδας με ηχητική και οπτική ενημέρωση, αλλά και επέμβαση στο τιμόνι, το σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης στην πόλη με ταχύτητα έως 60 km/h, τα νέα full Led IntelliLux φώτα κ.α.. Τα τελευταία μάλιστα έχουν αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας, λειτουργία cornering, εντοπισμού αυτοκινήτου εμπρός ή στο απέναντι ρεύμα για μείωση του ύψους της δέσμης και προσφέρουν καλύτερη και καθαρότερη φωτεινότητα, καθώς και μεγαλύτερη εμβέλεια. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί και το σύστημα/υπηρεσία OnStar, τρία κουμπιά στην πλαφονιέρα, που λανσάρεται στην Ευρώπη με το νέο Astra. Το σύστημα αυτό λειτουργεί 24/7 όλο τον χρόνο και ενισχύει την σύνδεση του οδηγού με την Opel, μιας και με την χρήση του μπορεί να καθοδηγηθεί στον προορισμό που θέλει ή και να καλέσει σε βοήθεια για ατύχημα που συναντά ή που εμπλέκεται.

Οι κινητήρες που απαρτίζουν την γκάμα του νέου Astra είναι τέσσερις βενζίνης και τρεις πετρελαίου, και ανήκουν στην νέα οικογένεια μικρών κινητήρων της Opel. Όλοι τους είναι αλουμινένιοι, έχουν τούρμπο και άμεσο ψεκασμό, και συνεργάζονται με νέα κιβώτια ταχυτήτων. Ο βασικός είναι ο 3κύλινδρος 1.0 ECOtec που έχουμε γνωρίσει στο Adam και το Corsa, με ισχύ 105 ίππων και 17,3 kgm ροπή στις 1,800 rpm και συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτοματοποιημένο μηχανικό Easytronic 3.0 έξι σχέσεων. Ακολουθεί ο νέος 1.4 με 125 ή 150 ίππους και 23,4 ή 25,0 kgm ροπή αντίστοιχα από τις 2.000 rpm που συνδυάζεται με νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στην κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας βρίσκουμε τον 1.6 στην Performance εκδοχή του με 200 ίππους και 30,6 kgm ροπή σε λειτουργία overboost.

Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα βρίσκουμε τον 1.6 CDTi με απόδοση 95, 110 ή 136 ίππους και ροπή 28,5, 30,6 και 32,6 kgm ροπή αντίστοιχα. Και οι τρεις εκδόσεις συνεργάζονται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, εκτός από αυτή με τους 136 ίππους που μπορεί να εφοδιαστεί και με αυτόματο έξι σχέσεων. Όλοι οι κινητήρες της γκάμας του νέου Astra μπορούν να εισέρχονται στον πράσινο δακτύλιο, με την βασική αυτόματη βενζινοκίνητη και τις δύο πιο αδύναμες πετρελαιοκίνητες να μην επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους και με ετήσια τέλη κυκλοφορίας (κάτω από 100 gr/km CO2).

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που υπέστη το νέο Astra ήταν η μείωση του βάρους. Οι μηχανικοί της Opel κατάφερα να του «κόψουν» έως 200 kg, ανάλογα με την έκδοση, και αυτό το πέτυχαν με τους νέους ελαφρύτερους κινητήρες (-10 kg), τα ελαφρύτερα καθίσματα (-10 kg), τον εκσυγχρονισμό στην συγκόλληση του πατώματος και του αμαξώματος, στο ίδιο το αμάξωμα (-77 kg) και το πάτωμα (-50 kg), την εξάτμιση (-4,5 kg), τα κιβώτια ταχυτήτων (-10 kg), τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (-11 kg) και τους τροχούς.

Όλα τα προαναφερθέντα γίνονται αμέσως αντιληπτά από την θέση του οδηγού. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται αμέσως στα μέτρα σου και η εργονομία είναι σωστή, ενώ παρατηρείς ότι έχει βελτιωθεί και η ορατότητα εμπρός χάρη στην πιο σωστά μελετημένη εμπρός κολώνα που δεν διαθέτει πια φινιστρίνι. Οδηγώντας την βασική βενζινοκίνητη έκδοση με τον 3κυλινδρο κινητήρα αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι μπορείς να κινηθείς άνετα στην πόλη και τον ανοιχτό δρόμο, αλλά σε επαρχιακό θα αναζητήσεις περισσότερη δύναμη. Σε αυτή την αίσθηση συνεπικουρεί και το μακριά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο, που όμως βοηθά στην επίτευξη μικρής μέσης κατανάλωσης. Επιπλέον, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα είναι πάρα πολύ καλά και διαθέτει και μια όμορφη 3κύλινδρη χροιά.

Περνώντας στην ισχυρότερη έκδοση με τον καινούριο 1.4 και τους 150 ίππους, συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για την ιδανική βενζινοκίνητη έκδοση. Κινεί με άνεση το νέο Astra και αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ τις νέες του αλλαγές στη μείωση του βάρους και την αεροδυναμική, με πιο άμεσες αντιδράσεις, μεγαλύτερη ευελιξία, καλύτερη διαχείριση των ανωμαλιών του δρόμου και πιο ήσυχο ταξίδι. Βέβαια, το πιο ήσυχο και άνετο ταξίδι το δημιουργούν και η βελτιωμένη ηχομόνωση και η πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελευταία παραμένει ως είχε, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα με σύνδεσμο Watt στις δυνατές εκδόσεις (από 1.6 136 PS και πάνω). H πιο μαλακή ρύθμιση επιτρέπει λίγη κλίση στις στροφές, αλλά δεν διαταράσσει την ισορροπία του και δεν κοπανάει σε έντονες κακοτεχνίες του δρόμου. Το τιμόνι δεν ξεχωρίζει για την αίσθησή του, αλλά είναι άμεσο και ακριβές, ενώ το νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων που διαθέτει είναι το καλύτερο που έχουμε οδηγήσει σε μοντέλο της γερμανικής φίρμας. Αν και ξενίζει το μέγεθος του επιλογέα, έχει θετικό κούμπωμα, μικρές διαδρομές και γλυκιά λειτουργία.

Η τελευταία έκδοση που οδηγήσαμε ήταν αυτή με τον 1.6 CDTi και τους 136 ίππους. Πρόκειται για έναν σύγχρονο τουρμποντίζελ με ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και μεγάλη ελαστικότητα για τα μέτρα των ντίζελ. Κινεί με περισσή άνεση τα νέο Astra και χαρίζει υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και οικονομία στο ταξίδι, χωρίς να ακούγεται ιδιαίτερα στην καμπίνα.

Περισσότερα για το νέο Astra θα μάθουμε τον Νοέμβριο που θα βγουν τα πρώτα αυτοκίνητα δοκιμών και θα ξεκινήσει η εμπορική του καριέρα στη χώρα μας.

Τι λέει το Drive
Η νέα γενιά του Opel Astra εκσυγχρονίστηκε και βελτιώθηκε εκεί που έπρεπε με αποτέλεσμα να κοιτά «με το καλημέρα» τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.

Τιμή από € 18.000
Τεχνολογία 1.0 ECOtec 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 105 PS/5.500 rpm, 17,3 kgm/1.800 – 4.250 rpm, χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τεχνολογία 1.6 CDTi 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός, common rail, 136 PS/3.500 rpm, 32,6 kgm/2.000 – 2.250 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
   11,2” / 9,6”
Τελική ταχύτητα   200 / 205 km/h
Μέση κατανάλωση   4,4 / 3,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2   102 / 103gr/km
Διαστάσεις   4.370 x 1.871 x 1.485
Βάρος   1.263 / 1.350 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube