Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163 PS

Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163 PS

Ο νέος κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων και 163 ίππων εμπλουτίζει την γκάμα του Qashqai προσφέροντας μια εναλλακτική σε όσους δεν θέλουν πετρελαιοκίνητο.

Πριν από ένα χρόνο η Nissan λανσάρισε το Qashqai δεύτερης γενιάς, καταργώντας παράλληλα την έκδοση με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα. Για να καλύψει το κενό, η εταιρεία εξέλιξε ένα νέο κινητήρα 1.6 τούρμπο, για τον οποίο λέει ότι δίνει σημαντικό πλεονέκτημα τόσο στις επιδόσεις όσο και στην κατανάλωση.  

Κάποιοι αμφισβητούν τη λογική ενός βενζινοκίνητου crossover, με βάση το ότι τα ντίζελ κυριαρχούν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Όμως φαίνεται πως πολλοί ιδιώτες αγοραστές Qashqai εξακολουθούν να προτιμούν τη βενζίνη από το πετρέλαιο. Όταν το 1.6 DIG-T μπει για τα καλά στην αγορά, η Nissan περιμένει το 45% περίπου των Qashqai που πωλούνται πανευρωπαϊκά, να είναι βενζινοκίνητα – αν και τα περισσότερα θα έχουν τον μικρότερο κινητήρα 1.2 DIG-T 115. To βασικό ερώτημα όμως είναι: πώς συμπεριφέρεται και αποδίδει ο νέος βενζινοκινητήρας και πώς συγκρίνεται με τον εξαιρετικό ντίζελ 1.5 dCi;

Πώς είναι στην οδήγηση;
Η φράση κλισέ για κάθε νέο κινητήρα σήμερα είναι ότι «δίνει περισσότερα από λιγότερα». Και πράγματι, ο νέος, downsized” κινητήρας δίνει 15% περισσότερη ισχύ από τον παλιό ατμοσφαιρικό 2.0, καθώς και 22% μεγαλύτερη ροπή, που φτάνει τα 24,5 kgm. Αν επιλέξετε τον νέο βενζινοκινητήρα, θα οδηγείτε το ταχύτερο Qashqai της γκάμας, που κάνει το 0-100 km/h σε 9,1” και φτάνει τα 200 km/h.

Το Qashqai της δεύτερης γενιάς έχει κερδίσει σημαντικές διακρίσεις, και ένας από τους λόγους είναι ο ραφιναρισμένος χαρακτήρας του. Ευτυχώς, ο νέος κινητήρας δεν επηρεάζει αυτό το χαρακτηριστικό, καθώς λειτουργεί ομαλά και αθόρυβα, ανεξάρτητα από το ρυθμό περιστροφής του. Αυτό είναι καλό, διότι ο 1.6 DIG-T έχει μια κάπως διχασμένη προσωπικότητα. Αν τον δουλεύεις από τις 3.000 rpm και πάνω, κινεί το Qashqai με μια ζωντάνια που δεν θυμίζει σε τίποτα crossover. Αν όμως οι στροφές πέσουν κάτω από τις 3.000, ο κινητήρας γίνεται νωχελικός στην απόκριση και αναγκάζεσαι να καταφεύγεις στο κιβώτιο για να βρεις μια πιο κατάλληλη σχέση.

Όταν πάρεις φόρα και ταξιδεύεις αυτό δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα, ενώ η ραφιναρισμένη λειτουργία του βενζινοκινητήρα κάνει το Qashqai 1.6 DIG-T ένα ξεκούραστο μέσο για να καταπίνεις χιλιόμετρα. Ο θόρυβος κύλισης από τα λάστιχα είναι μηδαμινός και στα 120 km/h ακούς μόνο ένα ελαφρό θρόισμα του αέρα γύρω από τους καθρέφτες. Στις υψηλές ταχύτητες το Qashqai είναι και άνετο, πράγμα που πρέπει να οφείλεται και στο σύστημα Active Ride Control. Αυτό χρησιμοποιεί επιλεκτικά τα φρένα για να ελέγχει τις υπερβολικές κινήσεις του αμαξώματος. Στις χαμηλές ταχύτητες όμως, ακόμη και αυτό το ηλεκτρονικό κόλπο δεν μπορεί να εμποδίσει το αυτοκίνητο να γίνεται νευρικό στην ανώμαλη άσφαλτο – αν και οι 18άρηδες τροχοί του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε σίγουρα θα έπαιξαν το ρόλο τους εδώ.

Καθώς το Qashqai είναι προσανατολισμένο προς την άνεση, δεν είναι τόσο διασκεδαστικό στην οδήγηση όσο το Mazda CX-5, όμως συμπεριφέρεται πολύ καλά για crossover. Το τιμόνι του είναι καλό, όντας ελαφρύ στην πόλη και βαραίνοντας όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Στην άνεση συμβάλλει και η θέση οδήγησης που είναι πρώτης τάξεως. Όποιο σωματότυπο και να έχεις, θα βρεις μια ρύθμιση που να σου ταιριάζει, χάρη στο ευρύ φάσμα ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος. Τα καθίσματα παρέχουν σωστή στήριξη, ακόμη και στη μέση αν πρόκειται για την πλούσια έκδοση εξοπλισμού.

Ο χώρος στην καμπίνα επαρκεί για μια τετραμελή ή και πενταμελή οικογένεια. Το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων έχει πρακτικό σχήμα κι ένα χρήσιμο ψευδοδάπεδο που έρχεται πρόσωπο με τις πλάτες των καθισμάτων όταν διπλώσουν.

Ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει πληθώρα χρήσιμων στοιχείων όπως η είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή, ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, ο πλοηγός με οθόνη αφής και οι κάμερες θέσης και παρκαρίσματος. Πολλά είναι και τα συστήματα ασφάλειας, όπως η ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και το σύστημα πρόληψης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα – στοιχεία που βοήθησαν το Qashqai να πετύχει τη μεγαλύτερη βαθμολογία από όλα τα οικογενειακά αυτοκίνητα στα crash test του EuroNCAP.

Να το αγοράσω;
Το Qashqai 1.6 DIG-T είναι λίγο φθηνότερο στην Ευρώπη από το ντίζελ 1.5 dCi, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να του πάρει τον τίτλο του κορυφαίου μοντέλου της γκάμας. Παρά τις εντυπωσιακές προδιαγραφές του νέου βενζινοκινητήρα σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου, ο ντίζελ εξακολουθεί να πλεονεκτεί και στα χαρτιά και σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό οφείλεται και στην απόδοση ισχύος του βενζινοκινητήρα, που σε αναγκάζει να κρατάς τις στροφές του ψηλά.

Σύμφωνοι, ο βενζινοκινητήρας είναι πολιτισμένος και αθόρυβος, όμως ο ντίζελ δεν υπολείπεται πολύ σε ομαλότητα λειτουργίας. Και παρότι υστερεί σε απόλυτες επιδόσεις, η ροπή του στις χαμηλές στροφές τον κάνει πιο εύχρηστο και χαλαρωτικό στις καθημερινές μετακινήσεις. Αν παρ’ όλα αυτά έχετε προτίμηση στους βενζινοκινητήρες και δεν ταξιδεύετε συχνά εκτός πόλης, τότε το μικρότερο Qashqai 1.2 DIG-T 115 είναι μια πιο συμφέρουσα πρόταση που θα σας εξοικονομήσει χρήματα τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση.  

Τέλος, όσον αφορά τον βενζινοκίνητο ανταγωνισμό, το Mazda CX-5 δεν έχει τόσο πολιτισμένο και οικονομικό κινητήρα, ενώ το Skoda Yeti 1.8 TSI είναι ακριβότερο και καίει περισσότερο.

Τι λέει το AUTOCAR
Το πιο γρήγορο Qashqai, αλλά η απότομη απόδοση ισχύος και η σχετική έλλειψη ροπής χαμηλά το κάνουν λιγότερο ευχάριστο από το ντίζελ στις καθημερινές συνθήκες και σαφώς λιγότερο οικονομικό.
Τιμή Από € 22.620
Τεχνολογία 1.618 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός βενζίνης, τούρμπο, 163 PS/5.600 rpm, 24,5 kgm/2.000-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 9,1”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 g/km
Διαστάσεις 4.377 x 1.806 x 1.590 mm
Μεταξόνιο 2.646 mm
Βάρος 1.365-1.483* kg
Χώρος αποσκευών 430 lt
Στοιχεία κατασκευαστή. *Ανάλογα με την έκδοση

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube