Το Countryman χαρακτηρίστηκε εξ αρχής από μια αντίφαση. Εκείνη που συνοδεύει ένα αυτοκίνητο που ονομάζεται ΜΙΝΙ χωρίς στην πραγματικότητα να είναι μικρό.
Ωστόσο αυτό δεν το εμπόδισε από το να διαγράψει μια πολύ πετυχημένη πορεία και να οδηγήσει τις εξελίξεις στην κατηγορία των κόμπακτ crossover. Ήταν κατά βάση το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ παράλληλα διατηρούσε στο έπακρο τη σχεδιαστική ταυτότητα κι ένα ικανό ποσοστό από τον οδηγικό χαρακτήρα που κάθε MINI οφείλει στον εαυτό του να έχει.
Ανέβηκε κατηγορία
Ωστόσο οι έρευνες της ΜΙΝΙ έδειξαν ότι οι κάτοχοι του Countryman ήθελαν ακόμα περισσότερο χώρο και πρακτικότητα από το αυτοκίνητό τους. Οπότε, αυτήν ακριβώς την υποχρέωση έπρεπε να ικανοποιήσει η δεύτερη γενιά του μοντέλου, την οποία οδηγήσαμε στη Βρετανία, στα περίχωρα της Οξφόρδης. Τρόπον τινά στη γειτονιά του δηλαδή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το MINI One D Clubman
Βασιζόμενη στην πλατφόρμα UKL2, που χρησιμοποιείται για δεύτερη φορά σε ΜΙΝΙ (το πρώτο ήταν το νέο Clubman), η αύξηση των διαστάσεων της νέας γενιάς του Countryman ήταν προδιαγεγραμμένη. Και μιλάμε για αύξηση που ουσιαστικά πλέον το φέρνει κατά μέτωπο αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το Audi Q3, η BMW X1 που χρησιμοποιεί ακριβώς το ίδιο πάτωμα και μηχανικά μέρη, αλλά και τη Mercedes-Benz GLA.
Το συνολικό μήκος έχει μεγαλώσει κατά 20 cm και το πλάτος κατά 3 cm, ενώ το μεταξόνιο έχει κερδίσει 7,5 cm. Μόνο το συνολικό ύψος είναι πρακτικά αμετάβλητο, όμως σε αυτό θα πρέπει να συνυπολογιστεί και ότι η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από τα 13,5 στα 16,5 cm. Αυτό σημαίνει χαμηλότερη γραμμή για την οροφή, χωρίς πάντως να αλλοιώνει ούτε στο ελάχιστο την αδιαπραγμάτευτη σχεδιαστική ταυτότητα ΜΙΝΙ. Μπορεί το εμπρός και το πίσω μέρος να έχουν ουσιαστικές διαφορές από την προηγούμενη γενιά, όμως οι αναλογίες του αμαξώματος είναι πρακτικά ίδιες και τελικά αυτό είναι που μετράει.
Μαζί με τις διαστάσεις, μεγάλωσε και η καμπίνα. Πλέον μιλάμε για ένα πραγματικά ευρύχωρο αυτοκίνητο που καλύπτει απόλυτα μια οικογένεια. Το 3θέσιο πίσω κάθισμα σύρεται κατά 13 cm και η πλάτη του προαιρετικά διαιρείται σε αναλογία 40:20:40, ενώ έχει και μεταβαλλόμενη κλίση. Πάνω απ’ όλα όμως έχει μεγάλο χώρο για τα γόνατα και ακόμα περισσότερο αέρα για το κεφάλι ακόμα και των ψηλών. Το πορτμπαγκάζ έχει κερδίσει 100 lt κι έχει φτάσει στα 450, έχοντας δύο επίπεδα και μια μεγάλη πόρτα που μπορεί να συνοδεύεται από ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο αλλά και αυτόματο άνοιγμα εάν περάσεις το πόδι σου κάτω από τον προφυλακτήρα. Είναι κι αυτό μια από τις πρακτικές λεπτομέρειες που κάνουν τη ζωή σου εύκολη, όπως οι επαρκείς αποθηκευτικοί χώροι.
Εκτός από πιο ευρύχωρη, η καμπίνα είναι επίσης αφενός πιο σοβαρή σε σχεδίαση, αφετέρου συνολικά αναβαθμισμένη σε αίσθηση ποιότητας. Αποτελείται από ακριβότερα υλικά, έχει ασύγκριτα πιο αποτελεσματική ηχομόνωση και βελτιωμένο φινίρισμα. Το τελευταίο δε φτάνει σε απολύτως κορυφαίο επίπεδο, σίγουρα όμως ικανοποιεί τα premium κριτήρια. Αυτό που είναι απλώς εξαιρετικό είναι η θέση οδήγησης, ενώ η ορατότητα ικανοποιεί και με το παραπάνω. Οι διακόπτες στην κονσόλα δεν είναι ό,τι καλύτερό εργονομικά όμως σύντομα εξοικειώνεσαι μαζί τους, ενώ από την άλλη το infotainment είναι πολύ εύχρηστο. Για πρώτη φορά σε MINI μάλιστα έχει και οθόνη με χειρισμό αφής.
Λιγότερο ΜΙΝΙ, περισσότερο άνετο
Αρκούν ελάχιστα μέτρα οδήγησης ή συνοδήγησης για να καταλάβεις ότι το νέο Countryman παίζει σε άλλο γήπεδο από αυτό που ξέραμε μέχρι πρότινος. Η ανάρτηση με γόνατα μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει σαφώς πιο αποτελεσματική λειτουργία, με μεγαλύτερη διαδρομή που δεν τερματίζει εύκολα και ασύγκριτα καλύτερη απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου. Για να μην παρεξηγούμαστε δε μιλάμε για ένα μαγικό χαλί που ισιώνει το δρόμο, αλλά για ένα αυτοκίνητο με απόλυτα ικανοποιητική άνεση και εντυπωσιακά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Ακόμα και στους τραχείς βρετανικούς δρόμους.
Όπως βέβαια είναι αναμενόμενο, το νέο Countryman έχει χάσει ένα μέρος της σπιρτόζικης συμπεριφοράς του προηγούμενου. Οι «ανάποδοι» αγγλικοί δρόμοι και τα δεξιοτίμονα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε δεν ήταν ο καλύτερος συνδυασμός για να αξιολογήσουμε όπως θα θέλαμε το κράτημα του νέου μοντέλου, είναι όμως ξεκάθαρο πως παρότι η ακρίβεια στο πάτημα παραμένει, νοιώθεις το τιμόνι λιγότερο ζωντανό στα χέρια σου. Είναι όμως ακριβές, δεν έχει τις αντιδράσεις του παλιού μοντέλου και η πολύ αποτελεσματική τετρακίνηση ALL4 φροντίζει για άφθονη πρόσφυση. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της είναι ενσωματωμένη σε εκείνη του ελέγχου της ευστάθειας, κάτι που πρακτικά σημαίνει ιδανική προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το νέο ΜΙΝΙ John Cooper Works
Το διαπιστώσαμε ακόμα και σε λασπωμένο τερέν όπου το Countryman έδειξε πως μπορεί να τα βγάλει πέρα σε λογικές συνθήκες, παρότι η εκτός δρόμου οδήγηση δεν είναι το αγαπημένο του πεδίο.
Η δεύτερη γενιά είναι επίσης 115 kg πιο βαριά από την πρώτη, κάτι που σημαίνει αφενός περισσότερη αδράνεια, αφετέρου περισσότερη κλίση στις στροφές. Στην πραγματικότητα πάντως τίποτα από τα δύο δε εξελίσσεται σε υπερβολικό βαθμό, αν και η αλήθεια είναι ότι τα 1.605 kg (με οδηγό) περιορίζουν αισθητά τη δυναμική των 192 ίππων του εξαιρετικού 2λιτρου TwinPowerTurbo κινητήρα. Τα 28,5 kgm ροπής δεν είναι πολλά, αποδίδονται όμως από τις 1.350 έως και τις 4.000 rpm, κι αυτό μεταφράζεται σε μεστό και γραμμικό τράβηγμα από χαμηλά. Βοηθούν και οι οκτώ σωστά διαλεγμένες ταχύτητες ενός αυτόματου κιβωτίου που διαλέγει πάντα αυτή που πρέπει, και που η διάθεσή του αλλάζει σημαντικά ανάλογα με το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, αυτόματο κιβώτιο σημαίνει 8% περισσότερη κατανάλωση συγκριτικά με τη χειροκίνητη έκδοση, όμως τα 10,0 lt/100 km που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδίου στα σχεδόν 300 km που οδηγήσαμε δεν είναι σε καμία περίπτωση υπερβολικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Από € 26.790 το νέο MINI Countryman
Από την άλλη, το αυτόματο κιβώτιο δίνει λίγο καλύτερες επιδόσεις σύμφωνα με τη ΜΙΝΙ. Το αυτόματο Cooper S ALL4 πετυχαίνει 0-100 km/h σε 7,2” (7,3” το χειροκίνητο), μια τιμή σίγουρα αξιόλογη. Με δύο λόγια, το νέο Countryman παραμένει ένα crossover που ευχαριστιέσαι να οδηγείς, με κάτι παραπάνω από σβέλτες επιδόσεις και το ιδανικό φίλτρο πολιτισμού και άνεσης που χρειάζεται ένα οικογενειακό μοντέλο.
Αυτός ο πολυδιάστατος χαρακτήρας μαζί με τη μεγάλη καμπίνα είναι και τα πλέον δυνατά σημεία ενός αυτοκινήτου που στα € 36.100 (χειροκίνητο Cooper S) σίγουρα δεν είναι φτηνό, αλλά ικανοποιεί με το σωστό τρόπο πολλές ανάγκες και «θέλω» μαζί.
Τι λέει το DRIVE
Θυσιάζοντας ένα μέρος από την πιπεράτη οδήγηση αλλά διατηρώντας στο έπακρο το στιλ του, το νέο Countryman έγινε ένα μεγαλύτερο και καλύτερο crossover για την οικογένεια. Με άλλα λόγια πιο εύστοχο για το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Τιμή από € 36.100 (Cooper S ALL4 χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 192 PS/5.000-6.000 rpm, 28,5 kgm/1.350-4.600 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
Τελική ταχύτητα 222 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4-6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146-150 gr/km
Διαστάσεις 4.299 x 1.822 x 1.557 mm
Πορτμπαγκάζ 450 lt
Βάρος 1.605 kg
Τιμές κατασκευαστή