Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από το ολοκαίνουργιο Mazda 2 είχαν δείξει ότι είναι ένα πραγματικά πολύ καλό σουπερμίνι, αλλά όχι το κορυφαίο στην κατηγορία του.
Λίγο πριν το ευρωπαϊκό λανσάρισμα του μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μια πιο δυνατή έκδοση, αφού προηγουμένως είχαμε περιοριστεί στη μεσαία βενζινοκίνητη 1.5 των 90 ίππων.
Ο ίδιος αυτός ατμοσφαιρικός κινητήρας διατίθεται επίσης σε μια βασική έκδοση 75 ίππων και στην κορυφαία των 115 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ και η οποία υπόσχεται να δώσει στο αυτοκίνητο λίγη παραπάνω ζωντάνια ώστε να τα βάλει στα ίσια με το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125PS και το Opel Corsa 1.0 Turbo 115PS. Προσφέρεται ακόμη μια έκδοση 1.5 SkyActiv ντίζελ, αλλά δεν την έχουμε ακόμη οδηγήσει.
Πώς είναι στην οδήγηση;
Ο κορυφαίος κινητήρας της σειράς σε προκαλεί να ανεβάσεις στροφές για να έχεις πρόσβαση στις επιδόσεις, πράγμα διασκεδαστικό αν μπορείς να διατηρείς τη φόρα σου. Είναι συνδυασμένος με ένα από τα πιο εύχρηστα χειροκίνητα κιβώτια της κατηγορίας. Το 6άρι αυτό σε ενθαρρύνει να κάνεις γρήγορες και θετικές αλλαγές ταχυτήτων. Αν οδηγείς με χαμηλότερες στροφές, ο κινητήρας δουλεύει σαφώς πιο ομαλά και ξεκούραστα.
Το Mazda 2 είναι ως εκ τούτου ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, όχι μόνο χάρη στο κινητήριο σύστημά του, αλλά επίσης επειδή το τιμόνι του έχει σωστό βάρος και σου επιτρέπει να τοποθετείς το αυτοκίνητο με ακρίβεια στο δρόμο. Η απόκριση στροφής (turn-in) είναι άμεση και η ανάρτηση άνετη. Με άλλα λόγια, το Mazda 2 κάνει όλα τα βασικά σωστά, πράγμα που δεν μπορείς να πεις για όλους τους ανταγωνιστές του.
Λάβετε υπόψη πάντως ότι το κινητήριο σύστημα έχει τα ίδια προβλήματα εδώ που έχει και στις λιγότερο δυνατές εκδόσεις, δηλαδή λίγη ροπή χαμηλά και πολύ μακριές σχέσεις μετάδοσης, με αποτέλεσμα η γρήγορη οδήγηση να απαιτεί αρκετή προσπάθεια. Η αρνητική πλευρά της προθυμίας του κινητήρα να ανεβάζει στροφές είναι ότι μπορεί να γίνει απροσδόκητα θορυβώδης, και στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο ο θόρυβος του κινητήρα δεν περνά ποτέ στο παρασκήνιο.
Η Mazda θέλει να τονίζει τη στρατηγική της να κάνει “rightsizing” (να δίνει τον σωστό κυβισμό) στους κινητήρες αντί για downsizing (υποκυβισμό), πράγμα που δίνει κάποια πλεονεκτήματα, για παράδειγμα στην πραγματική κατανάλωση βενζίνης (γύρω στα 5,5-6 lt/100km). Όμως σου λείπει εκείνο το χάρισμα, η ζωντάνια και το τράβηγμα από χαμηλά που έχει ο 3κύλινδρος 1.0 τούρμπο της Ford. Αν έβαζαν το μοτέρ αυτό στο Mazda 2, υποπτευόμαστε ότι θα γινόταν από ευχάριστο, πραγματικά διασκεδαστικό στην οδήγηση – και θα έκανε το Fiesta να ανησυχεί πραγματικά.
Το εσωτερικό του Mazda 2 έχει τεράστια βελτίωση σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου, στη σχεδίαση και την ποιότητα, και έχει μια οθόνη πολυμέσων την οποία ελέγχεις μέσω ενός περιστροφικού χειριστηρίου δίπλα στο χειρόφρενο.
Οι χάρτες του συστήματος πλοήγησης είναι από τους πιο καθαρούς που υπάρχουν και οι φωνητικές οδηγίες επίσης ξεκάθαρες ώστε να μη χρειάζεται να χαμηλώνεις κάθε τόσο το ραδιόφωνο. Άλλη μια ένδειξη ότι τα βασικά έχουν γίνει σωστά.
Να το αγοράσω;
Αυτή η κορυφαία έκδοση του Mazda 2 έχει λοιπόν πολλά πλεονεκτήματα. Είναι ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και πιθανότατα θα είναι εξίσου καλό να το έχεις δικό σου, αν και είναι κάπως αλμυρό σε τιμή σε σχέση με τους κύριους ανταγωνιστές του.
Το Fiesta παραμένει το καλύτερο σουπερμίνι στην οδήγηση, αλλά το Mazda 2 αξίζει μια θέση στην κορυφή της λίστας ενός υποψήφιου αγοραστή.
Τι λέει το AUTOCAR
Ολοκληρωμένο σουπερμίνι, σχεδιαστικά και ποιοτικά αναβαθμισμένο, και ευχάριστο στην οδήγηση, αν και του λείπει ροπή σε σχέση με τα τούρμπο.
Τιμή Από €16.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.496 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός, 115 PS/6.000 rpm, 15,1 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.060 x 1.695 x 1.495 mm
Μεταξόνιο (δ.α.) mm
Βάρος 1.055 kg
Χώρος αποσκευών 280 lt
Στοιχεία κατασκευαστή