Love it or hate it. Το αγαπάς με την πρώτη ματιά ή το μισείς. Δεν υπάρχει μέση οδός για την οπτική προσέγγιση του Lexus RC.
Αυτός ακριβώς ήταν ο στόχος των ανθρώπων της Lexus όταν το πρωτοεμφάνισαν στην Έκθεση του Τόκιο το 2013. Ήταν δε τόσο ασυνήθιστο και τολμηρό σχεδιαστικά, που ακόμα και τρία χρόνια αργότερα δεν υπάρχει καμία ανάγκη να φρεσκαριστεί. Ούτε σε τρία χρόνια από τώρα θα υποθέταμε εμείς...
Αυτό όμως που χρειαζόταν σίγουρα ήταν ένας σχετικά μικρός κινητήρας προκειμένου να ανταγωνιστεί στα σοβαρά τη γερμανική «αγέλη» των μεσαίων πολυτελών κουπέ. Διότι καλό το υβριδικό RC 300h, αλλά αδυνατεί να εισέλθει στον πυρήνα της ζήτησης που αποτελείται κυρώς από δίλιτρους κινητήρες τούρμπο , όπως η BMW 428i, το επερχόμενο Audi A5 2.0 TFSI και η επίσης νέα Mercedes-Benz C-Class Coupé. Από τη στιγμή λοιπόν που η Lexus αποφάσισε να εξελίξει δίλιτρο κινητήρα βενζίνης τούρμπο που τοποθετήθηκε πρώτα στο IS και κατόπιν στο NX, ήταν αναμενόμενο να επωφεληθεί από αυτήν την εξέλιξη και το εντυπωσιακό RC.
Η λέξη «εντυπωσιακό» μάλλον υποτιμά τον οπτικό αντίκτυπο του αυτοκινήτου. Είναι τόσο τολμηρό που κινείται στο όριο της υπερβολής. Η μάσκα που μοιάζει με αντεστραμμένο είδωλο, τα LED φανάρια, το πίσω μέρος με τους έντονους ώμους, τον προφυλακτήρα με τις ακμές και τις «λεπίδες» εκατέρωθεν στο κάτω μέρος του, το τεράστιο ίχνος που φαίνεται να αφήνει το αυτοκίνητο στο δρόμο, όλα δίνουν ένα αποτέλεσμα που, αν μη τι άλλο, δεν περνά πουθενά απαρατήρητο. Το RC είναι ούτως ή άλλως ένα μεγάλο κουπέ με μήκος 4,7 mκαι πλάτος 1,840 m.
Tο εσωτερικό συνάδει με την εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση. Κάθεσαι χαμηλά, με το κάθισμα να ρυθμίζεται ηλεκτρικά προς όλες τις κατευθύνσεις. Αποκλείεται να μη βρεις την ιδανική θέση, καθώς και το τιμόνι ρυθμίζεται επίσης ηλεκτρικά, αν και είναι τοποθετημένο λίγο πιο οριζόντια απ’ όσο θα ήθελα προσωπικά. Το κόκπιτ είναι ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό, με εντυπωσιακή σχεδίαση, εξαιρετικό σε απτή ποιότητα υλικά και συναρμογή που δεν επιδέχεται κριτικής. Στο κέντρο δεσπόζει η υψηλής ευκρίνειας έγχρωμη οθόνη 7” από την οποία ο οδηγός ελέγχει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσω του touch pad δεύτερης γενιάς στη βάση της κονσόλα (Remote Touch Interface). Σέρνεις το δάχτυλό σου στην ηλεκτροστατική επιφάνεια και μπορείς να κλικάρεις ή να επιλέξεις με διπλό χτύπημα τη λειτουργία που επιθυμείς και να μεγεθύνεις το εικονίδιο, όπως σε ένα smartphone. Στην πράξη είναι αρκετά διαισθητικό για όσους τουλάχιστον έχουν στοιχειώδη εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Πίσω από το touch pad υπάρχει ένας πιεζοπεριστροφικός διακόπτης από τον οποίο μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα οδηγικά προγράμματα, τα Eco, Normal, Sport και Sport+. Δεδομένου ότι το «μικρό» RC με το δίλιτρο κινητήρα τούρμπο δεν έχει ενεργητική ανάρτηση, τα προγράμματα οδήγησης επεμβαίνουν στην απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, στο βάρος του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης και στη ευαισθησία του ESP. Στο Sport+ το ESP παρεμβαίνει λιγότερο και αργότερα και επιτρέπει μεγαλύτερες γωνίες στο πισωκίνητο RC.
Το δίλιτρο κινητήρα είχαμε την ευκαιρία να τον δοκιμάσουμε τόσο στο NX όσο και στο μεγαλύτερο SUV της Lexus, το RX. Πρόκειται για ένα τεχνολογικά προηγμένο σύνολο, με υψηλή θερμοδυναμική απόδοση, χάρη στον άμεσο ψεκασμό, τηντουρμπίνα twin scroll και το μεταβλητό χρονισμό αλλά και βύθισμα των βαλβίδων. Η απόδοση των 245 PS και των 35,7 kgm ροπής είναι απολύτως αντίστοιχη του ανταγωνισμού. Eπί του πρακτέου, πρόκειται για έναν κινητήρα με ιδιαίτερα ραφιναρισμένο χαρακτήρα, χωρίς ξεχωριστό ηχόχρωμα αλλά με καλή απόδοση στις μεσαίεςστροφές και διάθεση να στροφάρει μέχρι ψηλά, χωρίς να δείχνει σημεία κόπωσης. Το αυτόματο κιβώτιο SPDS (Sport Direct Shift) προέρχεται από το κορυφαίο της γκάμας RC F και διαθέτει μια αρκετά πυκνή διάταξη οκτώ σχέσεων και φυσικά δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Είναι πολύ ομαλό στις αλλαγές σχέσεων και αρκετά γρήγορο, αλλά μπορείς να διακρίνεις ένα μικρό δισταγμό όταν πρέπει να κάνει κατέβασμα.
Τον ίδιο δισταγμό διακρίνεις και στην απόκριση του κινητήρα, στις χαμηλές στροφές, αν και εδώ θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο ζυγίζει τουλάχιστον 1.670 κιλά. Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν μπορείς να πεις το RC 200t αργό, αλλά μαζεύει χιλιόμετρα με έναν πιο προοδευτικό τρόπο και κάποιες φορές σου λείπει αυτή η κοφτερή απόκριση που προσδοκάς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Πόσω μάλλον δε που αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή ότι το πλαίσιο του RC είναι ικανό να αντεπεξέλθει πολλές περισσότερες προκλήσεις.
Με διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω και εξαιρετική ακαμψία, το RC σού εμπνέει με το καλημέρα εμπιστοσύνη. Η ρύθμιση δε της ανάρτησης ισορροπεί πολύ καλά ανάμεσα στο σφιχτό έλεγχο του αμαξώματος και στην άνεση. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία. Το RC ταξιδεύει με ένα βελούδινο τρόπο, διαχειρίζεται πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες και κρατά τους επιβάτες απομονωμένους από εξωτερικούς θορύβους. Σε δρόμους με στροφές –και στην εξαιρετική άσφαλτο της Μαγιόρκα– έχει τεράστιο απόθεμα πρόσφυσης, βάζει πεισματικά το εμπρός μέρος μέσα και η κλίση είναι πολύ μικρή. Καλές εντυπώσεις άφησε σε γενικές γραμμές και το ηλεκτρικό τιμόνι. Είναι αρκούντως γρήγορο, θα το ήθλεα λίγο πιο «ομιλητικό» σε σχέση με την ακριβή θέση των εμπρός τροχών.
Το RC 200t προφανώς δεν προσδοκά μεγάλα αποτελέσματα, ειδικά στην Ελλάδα. Η Lexus δεν σκοπεύει να το εισάγει με τιμοκατάλογο στη χώρα μας και θα είναι διαθέσιμο μόνο κατόπιν παραγγελίας, αλλά υπολογίστε πως θα ξεκινά πάνω από τις €60.000. Πρόκειται ωστόσο για ένα premium κουπέ που εμφανισιακά προκαλεί και επί της ουσίας είναι εξαιρετικά ικανό. Επομένως για όσους έχουν την οικονομική επιφάνεια και θέλουν να ξεφύγουν από το γερμανικό εναγκαλισμό σε αυτή την κατηγορία, αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.
Τι λέει το DRIVE
Ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση κουπέ, τεχνολογικά εξαιρετικά προηγμένο, με έμφαση στην λεπτομέρεια και την ποιοότητα κατασκευής. Ο δίλιτρος τούρμπο κινητήρας το κάνει πιο προσιτό, αν και θα πρέπει να είναι κανείς αρκετά συνειδητοποιημένος για να το προτιμήσει από τον γερμανικό ανταγωνισμό.
Τιμή από €65.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, VVT-i, 245 PS/5.800 rpm, 35,7 kgm/1.650-4.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 166 g/km
Διαστάσεις 4.695 x 1.840 x 1.395 mm
Βάρος 1.675 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή