Οδηγούμε το νέο Kia Optima

Οδηγούμε το νέο Kia Optima

Το νέο μεσαίο οικογενειακό της Kia φαίνεται ότι έχει τα φόντα να κοντράρει τους καλύτερους της κατηγορίας.

Μπορεί στη χώρα μας το όνομα Optima να είναι σχεδόν άγνωστο, όμως είναι ένα μοντέλο της Kia που διατίθεται σε όλο τον κόσμο και γνωρίζει ιδιαίτερη επιτυχία στις ΗΠΑ.

Γι’ αυτό η νέα, τέταρτη γενιά του παρουσιάστηκε τον περασμένο Απρίλιο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Ν. Υόρκης, όμως αυτή τη φορά η Kia ελπίζει να κατακτήσει ένα σημαντικό μερίδιο της μεσαίας κατηγορίας (segment D) και στην Ευρώπη. Παρότι είναι εντελώς καινούργιο μοντέλο, το νέο Kia Optima μοιάζει σε αρκετά σημεία με το προηγούμενο. Με μήκος 4,86 m, πλάτος 1,86 m και ύψος 1,46 m είναι οριακά μακρύτερο, φαρδύτερο και ψηλότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ δείχνει αρκετά πιο επιβλητικό. Η μάσκα και τα φαρδιά φώτα χαρίζουν οπτικό πλάτος στο εμπρός μέρος. Το προφίλ του παραπέμπει σε τετράπορτο κουπέ, με μακρύ εμπρός καπό, έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, και μικρό και ψηλό τρίτο όγκο με μια αεροτομή στο τελείωμά του. Στοιχεία όπως οι κατακόρυφοι αεραγωγοί στον εμπρός προφυλακτήρα, τα ανάγλυφα μαρσπιέ και ο κάτι-σαν-διαχύτης πίσω επιβεβαιώνουν ότι η Kia είχε σαφώς σπορ διάθεση κατά τη σχεδίαση του Optima.

Στο εσωτερικό, το κεκλιμένο προς τον οδηγό ταμπλό αποτελείται από τη «ζώνη προβολής» στο πάνω μέρος, με τον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής 7’’ ή 8’’, και τη «ζώνη ελέγχου» στο κάτω, που θυμίζει τη BMW Σειρά 3. Σκοπός είναι ο οδηγός να μην απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο. Στην πράξη κάνει τα πάντα είτε από τα χειριστήρια στο τιμόνι είτε από την οθόνη αφής, οπότε μόνο για τη ρύθμιση του κλιματισμού θα καταφύγει χαμηλότερα. Ποιοτικά δεν υπάρχει κανένα παράπονο. Αντίθετα, μόνο καλά σχόλια έχεις να πεις για τα υλικά του ταμπλό, τη λειτουργία κάθε πλήκτρου και τη συναρμολόγηση.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και το κάθισμα αποτελείται από μαλακό υλικό στο κάτω μέρος, την πλάτη και το προσκέφαλο για άνεση, και σκληρότερο στα πλαϊνά για καλύτερη στήριξη. Υπάρχουν δύο διαμορφώσεις για την κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα, με αυτή που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο να διαθέτει στο πίσω μέρος της ένα υποβραχιόνιο με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Με μεταξόνιο 2,81 m, μεγαλύτερο από του VW Passat, είναι αναμενόμενο το ότι οι πίσω επιβάτες μπορούν να καθίσουν σταυροπόδι. Το ύψος είναι πιο περιορισμένο, συγκριτικά, αλλά ακόμα κι έτσι μόνο τα πιο περίεργα χτενίσματα θα έρθουν σε επαφή με τον ουρανό. Ο χώρος αποσκευών πάντως, με 510 lt, είναι με απόλυτα κριτήρια επαρκής αλλά μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Στην αρχή της καριέρας του το Optima θα διατίθεται με έναν ατμοσφαιρικό 2λιτρο βενζινοκινητήρα 163 ίππων, ο οποίος δεν έχει κανένα εμπορικό νόημα για τη χώρα μας, και με τον ντίζελ 1.7 CRDi, που φαίνεται ιδανικός για την περίσταση. Χάρη στις τελευταίες επεμβάσεις των μηχανικών της φίρμας αυτός αποδίδει πλέον 141 PS και 34,7 kgm, έχει καλύτερη απόκριση από χαμηλά, είναι πιο οικονομικός έως και κατά 14% και πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6. Συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ή με το αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη που γνωρίσαμε στο ανανεωμένο Kia Cee’d, με την κίνηση να μεταδίδεται σε κάθε περίπτωση στους εμπρός τροχούς.



Στην πρώτη επαφή με το Optima εντυπωσιάζεσαι από την ησυχία στην καμπίνα. Ο κινητήρας δουλεύει με ελάχιστο θόρυβο και κραδασμούς, ενώ έχει γίνει καλή δουλειά και στην ηχομόνωση, οπότε μόνο στο τέρμα γκάζι θα καταλάβεις ότι οδηγείς ντίζελ. Από την άλλη, χάρη στις γενναίες ποσότητες ροπής από τις χαμηλές στροφές και την καλή απόκριση του γκαζιού, μόνο σε βεβιασμένη προσπέραση θα χρειαστεί να το κάνεις αυτό. Σε κανονικές συνθήκες κινείσαι σβέλτα με μικρά πατήματα του γκαζιού και δύσκολα θα ζητήσεις κάτι παραπάνω από έναν ντίζελ τέτοιου κυβισμού. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι μια χαρά, αλλά βέβαια το εξαιρετικό DCT του ταιριάζει περισσότερο. Αλλάζει πολύ γλυκά στην αυτόματη λειτουργία και με ικανοποιητική αμεσότητα στη χειροκίνητη.

Η ανάρτηση δουλεύει εξαιρετικά. Προσφέρει ένα καλό επίπεδο άνεσης, τουλάχιστον στους δρόμους γύρω από τη Φρανκφούρτη, δεν αφήνει να δημιουργηθούν τάσεις πλεύσης στον αυτοκινητόδρομο και κρατάει σχετικά περιορισμένη την κλίση στις στροφές. Οι πιο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις έχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με ένα κανονικό πρόγραμμα λειτουργίας και ένα σπορ, το οποίο ενδείκνυται μόνο για πολύ υψηλή ταχύτητα ή για απόλυτα επίπεδο δρόμο. Το τιμόνι είναι σε κάθε περίπτωση ελαφρύ και δεν πληροφορεί ιδιαίτερα για τα δρώμενα, αλλά το μπροστινό σύστημα αντιδρά στις εντολές του οδηγού άμεσα και με ακρίβεια.

Το νέο Optima διαθέτει στον στάνταρ ή τον έξτρα εξοπλισμό του τα πιο σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης, αυτόματο παρκάρισμα, προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση λωρίδας, επίβλεψη νεκρής γωνίας κ.ά. Επιπλέον έχει πολλές ευκολίες, με σημαντικότερη για την Kia τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης των smartphones που υποστηρίζουν μια τέτοια λειτουργία απλώς με την τοποθέτησή τους στη θήκη εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ακόμα και η βασική έκδοση διαθέτει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7’’ και σύστημα πλοήγησης TomTom με δωρεάν υποστήριξη για εφτά χρόνια.

Η εμπορική καριέρα του νέου οικογενειακού της Kia θα ξεκινήσει στις αρχές του 2016. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς θα παρουσιαστεί και η έκδοση Wagon, η οποία σχεδιαστικά θα παραπέμπει στο πρωτότυπο Kia Sportspace. Και θα είναι πολύ σημαντική γιατί τα αυτοκίνητα της κατηγορίας πωλούνται με αμάξωμα στέισον σε ποσοστό 60% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη, και έως 90% (!) σε κάποιες αγορές. Την ίδια περίοδο θα δούμε ακόμα μια υβριδική plug-in έκδοση αλλά και το κορυφαίο Optima GT, με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης με τούρμπο και περισσότερους από 200 ίππους.

Η πρώτη επαφή με το Optima αφήνει σίγουρα θετικές εντυπώσεις. Όμως οι άνθρωποι της Kia παραμένουν προσγειωμένοι, και ξέρουν ότι η μάχη με τις κραταιές δυνάμεις της κατηγορίας δεν θα είναι εύκολη. Αρκετοί αγοραστές θα προτιμήσουν ένα Ford Mondeo 1.5 TDCi ή ένα VW Passat 1.6 TDI χωρίς καν να περάσουν από μια έκθεση της Kia. Αλλά ίσως αυτό να είναι ένα μεγάλο λάθος τους.


Τι λέει το DRIVE
Ένα ολοκληρωμένο και άνετο οικογενειακό, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει κάτι ιδιαίτερο από τον εδραιωμένο ανταγωνισμό του, εκτός από το όνομα
Τιμή από €24.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.685 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, 141 PS/4.000 rpm, 34,7 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη)
0-100 km/h 10,0” (11,0”)
Τελική ταχύτητα 203 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2 (4,4) lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 (116) g/km
Διαστάσεις 4.855 x 1.860 x 1.465 mm
Βάρος 1.515 kg
Τιμές κατασκευαστή
Σε παρένθεση οι τιμές με αυτόματο κιβώτιο

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube