Οδηγούμε το νέο Ford EcoSport

Οδηγούμε το νέο Ford EcoSport

To βασισμένο στο Fiesta crossover είναι μια χρήσιμη προσθήκη στην γκάμα του σουπερμίνι της Ford, αν και όχι η καλύτερη δυνατή.

Η Ford παραδέχεται ότι μπαίνει πολύ αργά στην κατηγορία των μικρών SUV/crossover, αλλά αυτό που –επιτέλους– προσφέρει είναι από καλή γενιά.

Το ινδικής κατασκευής EcoSport είναι στην ουσία το πολύ καλό σουπερμίνι Fiesta σε έκδοση crossover, με όποιες διαφορές αυτό συνεπάγεται.

Η γκάμα είναι πολύ απλή. Όλα τα EcoSport είναι στην αρκετά καλά εξοπλισμένη έκδοση Titanium και οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι τρεις: O βραβευμένος 3κύλινδρος EcoBoost βενζίνης, ένας τουρμποντίζελ 1,5 λίτρων και 90 ίππων, κι ένας ατμοσφαιρικός 1.5 βενζίνης με 110 ίππους.

Το ατμοσφαιρικό βενζινοκίνητο είναι το μοντέλο εισόδου στην γκάμα. Το πιο ακριβό προς το παρόν είναι το ντίζελ, αν και θα προστεθούν του χρόνου στην γκάμα οι καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις Titanium X, με δερμάτινες επενδύσεις και τροχούς 17 ιντσών (αντί για τους στάνταρ 16”).

Σε όλες τις εκδόσεις του το EcoSport είναι ένα πολύ “soft” crossover αφού δεν προσφέρεται σύστημα τετρακίνησης ούτε ως έξτρα. Διατίθεται σε άλλες αγορές, αλλά όχι στην Ευρώπη, όπου η Ford λέει πως δεν υπάρχει ζήτηση.  

Όπως όλα τα μικρά crossover, το EcoSport έχει μικρό μήκος, μεγάλο συνολικό ύψος, ψηλό μπροστινό καπό και κοντούς προβόλους. Δεν θα το έλεγες κομψό και η ρεζέρβα στην πίσω πόρτα κάνει για πολλούς τα πράγματα χειρότερα. Οι άνθρωποι της Ford λένε πως αυτό αρέσει σε κάποιες αγορές διότι κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει σκληροτράχηλο. Άλλοι το βρίσκουν παλιομοδίτικο και πρωτόγονο. Η πίσω πόρτα ανοίγει προς το πλάι, όχι προς τα επάνω. 

Όταν ανοίξεις τις φαρδιές πόρτες και μπεις στο εσωτερικό του EcoSport, η συγγένεια με το Fiesta είναι προφανής από τη σχεδίαση του ταμπλό και των διακοπτών. Προφανής είναι και η ινδική καταγωγή του, από τα σκληρά πλαστικά. Άλλα μοντέλα της κατηγορίας είναι καλύτερα φινιρισμένα και πιο «ευρωπαϊκά».

Η καμπίνα είναι σχετικά ευρύχωρη, με αρκετό χώρο στο πίσω κάθισμα για αυτοκίνητο των 4 μέτρων και κάτι. Το πορτμπαγκάζ είναι αξιοπρεπές σε χωρητικότητα και εύκολα προσβάσιμο. Το πίσω κάθισμα διπλώνει εντελώς σε δύο κινήσεις και ο χώρος που ελευθερώνεται είναι μεγάλος –δεν υπάρχει εκεί μέσα ρεζέρβα για να κλέβει λίτρα.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Οδηγήσαμε δύο εκδόσεις του EcoSport: Tο ντίζελ και το βενζινοκίνητο 1.0 EcoBoost. Το δεύτερο έχει τη γνωστή καλή απόκριση και ομαλή παροχή δύναμης που έχουν όλα τα Ford με αυτόν τον κινητήρα, παρότι έχει κιβώτιο 5 μόνο σχέσεων αντί για το 6άρι που έχει π.χ. το Focus. Το ντίζελ είναι αρκετά ελαστικό, αλλά μάλλον θορυβώδες. Και οι δύο κινητήρες γίνονται περισσότερο αντιληπτοί απ’ ό,τι σε μεγαλύτερα Ford, ενώ και ο αεροδυναμικός θόρυβος στο EcoSport είναι πιο έντονος απ’ ό,τι στο αντίστοιχο Fiesta.

Η Ford δεν μας ανακοίνωσε το βάρος, αλλά ήταν προφανές από τη μάλλον ληθαργική επιτάχυνση (0-100 km/h σε 14,0” για το ντίζελ) ότι το EcoSport είναι κάθε άλλο παρά ελαφρύ. Ο EcoBoost τα καταφέρνει καλύτερα, με 12,7” στο 0-100 και τελική ταχύτητα 180 km/h.

Και οι δύο εκδόσεις έχουν καλή συμπεριφορά στο δρόμο. Το χωρίς παρασιτικές αντιδράσεις τιμόνι που χαρακτηρίζει τα Fiesta είναι εδώ λίγο ελαφρύτερο αλλά πάντα ακριβές. Το αυτοκίνητο δεν γέρνει πολύ στις στροφές και έχει καλή πρόσφυση που εξελίσσεται σε μετρημένη υποστροφή όταν το πιέζεις.

Ακόμη και στο δυνατό πλάγιο άνεμο που συναντήσαμε στην Ισπανία, το EcoSport έδειχνε πολύ σταθερό. Όμως αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η ανάρτηση. Απορροφά αθόρυβα τις ανωμαλίες και ελέγχει πολύ αποτελεσματικά το αμάξωμα, χωρίς το αυτοκίνητο να έχει χάσει τη ζωντάνια του Fiesta. 

Συμπέρασμα; Το EcoSport είναι ευρύχωρο και πρακτικό, με αναμενόμενα καλή συμπεριφορά στο δρόμο. Η έλλειψη τετρακίνητων εκδόσεων είναι μια –όχι ευχάριστη – έκπληξη, όπως και η περιορισμένη γκάμα.

Οι τιμές του EcoSport (στην Αγγλία) είναι χαμηλότερες από του Opel Mokka – ευτυχώς, διότι η ποιότητα των υλικών της καμπίνας δεν είναι το δυνατό σημείο του. Η Ford λέει ότι θα διευρύνει και θα βελτιώσει την γκάμα, αλλά και τα πρώτα μοντέλα αξίζει να βρουν αγοραστές. Το EcoSport είναι μια χρήσιμη προσθήκη στην γκάμα του Fiesta, αν και όχι η καλύτερη δυνατή.

Τι λέει το DRIVE
Πολύ καλό στο δρόμο, αρκετά ευρύχωρο και πρακτικό, αλλά αργό (το ντίζελ) και υστερεί στην ποιότητα του εσωτερικού.
Τιμή €20.000 (το ντίζελ, κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 8v, τουρμποντίζελ, άμεσος ψεκασμός common-rail, 90 PS/ (δ.α.) rpm, 20,8 kgm/(δ.α.) rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,0”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 gr/km
Διαστάσεις 4.241 x 1.765 x 1.696 mm
Βάρος 1.384 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube