Οδηγούμε το νέο Audi S5

Οδηγούμε το νέο Audi S5

Με εξελιγμένη εμφάνιση, νέο 3λιτρο V6 τούρμπο κινητήρα, που αποδίδει 354 PS, τετρακίνηση και τεχνολογία αιχμής, το νέο S5 είναι από τα πιο ικανά πολυτελή κουπέ. Είναι όμως και από τα πιο διασκεδαστικά;

Αυτό είναι το νέο S5. Και για όσους αυτή τη στιγμή σκέφτεστε ότι δεν σας φαίνεται και τόσο νέο έχουμε πρόχειρες μια δυο απαντήσεις.

Πρώτον οι φωτογραφίες το αδικούν ως προς αυτό. Από κοντά φαίνεται πολύ πιο όμορφο και αρκετά διαφορετικό από το προηγούμενο. Πράγμα που ήταν το ζητούμενο για την Audi. Βλέπετε οι άνθρωποι στο Ingolstadt έχουν μετρήσει και ξαναμετρήσει τι θέλουν οι πελάτες τους, όσον αφορά την εμφάνιση και έχουν εδώ και καιρό πάρει τη στρατηγική απόφαση να εξελίσσουν την φόρμα και όχι να την αναθεωρούν εκ βάθρων.

Αλλά αυτό που σας λέμε ότι από κοντά το σύνολο είναι εντυπωσιακό, κρατήστε το. Είναι πιο αρμονικές οι αναλογίες κατ’ αρχήν, με την αύξηση του μήκους και του πλάτους του αυτοκινήτου. Είναι πιο εκλεπτυσμένες οι γραμμές, ειδικά αυτή της οροφής που σβήνει πιο ομαλά προς τα πίσω και θυμίζει το Quattro της δεκαετίας του '80. Το κυριότερο όμως, είναι σαφώς πιο επιβλητικό, με μεγαλύτερο ίχνος στο δρόμο και ένα εμπρός μέρος που ψαρώνει οποιοδήποτε προπορευόμενο όχημα. Ειδικά το κυρτό καπό που καταλήγει στην τεράστια τραπεζοειδή μάσκα, η οποία με τη σειρά της φαίνεται να αιωρείται ελάχιστα πάνω από το δρόμο, είναι το πιο επιβλητικό στοιχείο του νέου S5. Όχι πως το πίσω μέρος υστερεί. Τα LED σούπερ λεπτά φανάρια, ο διαχύτης, οι διπλές απολήξεις, όλα συντείνουν σε ένα αισθητικό αποτέλεσμα που προσωπικά το βρίσκω από τα καλύτερα της κατηγορίας. Όχι τόσο δραματικό και εξώφθαλμο, όσο της Mercedes-AMG C 43 Coupé, αλλά πιο ρευστό και φίνο από την BMW 435i.

Μέχρι να εμφανιστεί το νέο RS5 για να ανταγωνιστεί τις M4 και C 63 Coupé,  το S5 είναι στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας του νέου Α5 Coupé. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός δε ότι το S5 αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο των πωλήσεων του A5 Coupé παγκοσμίως. Άρα θα πρέπει να έχει και τα ανάλογα προσόντα. Και προφανώς οι μηχανικοί της Audi δεν το άφησαν στην τύχη του. Κατ’ αρχήν στηρίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα MLB Evo, όπως και όλη η γκάμα των νέων A5. Κατά δεύτερον έχει τετρακίνηση με Haldex πέμπτης γενιάς, με διαμόρφωση κατανομής ροπής που ευνοεί κυρίως τον πίσω άξονα. Τρίτον, αυτή τη ροπή την κατευθύνει στους τροχούς του ένα νέο επίσης κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, το οποίο διαθέτει οκτώ σχέσεις και κατασκευάζεται από την ZF. Το κυριότερο ωστόσο είναι ότι ο νέος 3λιτρος κινητήρας είναι ένα πολύ διαφορετικό σύνολο από τον επίσης 3λιτρο V6 του προηγούμενου S5.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε Audi RS5 MY 2013

Θα μιλήσουμε γι' αυτά αναλυτικά. Επιτρέψτε μου όμως πρώτα να κάνω μια στάση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στο κάτω κάτω, εκεί θα περνά την περισσότερη ώρα του ο ιδιοκτήτης και από εκεί θα το χειρίζεται. Πρόκειται για ένα χώρο υψηλής τεχνολογίας και ακόμα υψηλότερης απτής ποιότητας. Πρόκειται επίσης για ένα χώρο που αντανακλά και την αναμενόμενη πολυτέλεια, αλλά και το σπορ στοιχείο. Το ταμπλό είναι σχετικά απλό σε σχεδίαση, με σαφή οριζόντια διαστρωμάτωση, ελαφρώς οδηγοκεντρικό και με υλικά και συναρμογή υπεράνω κριτικής. Παντού κυριαρχεί το αλουμίνιο, το δέρμα και το μαλακό πλαστικό. Τα καθίσματα είναι ειδικά σχεδιασμένα για το S5, δερμάτινα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα φυσικά, ενώ το τιμόνι είναι δερμάτινο και φαλτσοκομμένο στο κάτω μέρος του με paddles (ίσως υπερβολικά μικρά) στο πίσω μέρος.

Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη 7,3” του συστήματος πολυμέσων MMI, το οποίο ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά τη συνδεσιμότητα. Από εκεί ελέγχονται και όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, με πάμπολλα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Εξακολουθεί να είναι κάπως δύσκολο στη λογική του, αλλά έχει κάνει βήματα απλοποίησης. Το, στάνταρ εδώ, Virtual Cockpit με την οθόνη των 12.3” αντί του κλασικού πίνακα οργάνων συμπληρώνει την high tech αίσθηση. Μάλιστα, η συγκεκριμένη οθόνη μπορεί να προβάλλει στη σπορ λειτουργία ένα μόνο κεντρικό όργανο, το ταχύμετρο, με τις υπόλοιπες ενδείξεις σε δεύτερο πλάνο.

Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου της λειτουργίας του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος Audi Drive Select, από το οποίο μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα στα προγράμματα Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic και Individual. Από το τελευταίο παραμετροποιείς τις λειτουργίες ανάλογα με τα γούστα σου. Μπορείς να επέμβεις στη σκληρότητα της ανάρτησης, στο βάρος και στην ευαισθησία του συστήματος διεύθυνσης, στην απόκριση στο γκάζι, ακόμα και στον ήχο του κινητήρα. Ο εξοπλισμός είναι απλώς κορυφαίος με ενσωματωμένη κάρτα sim, ανάμεσα στα άλλα, εξαιρετικής πιστότητας σύστημα πλοήγησης, ακόμα και μασάζ στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Το S5 μπορεί να δεχτεί και δύο ενηλίκους στα πίσω καθίσματα σχετικά άνετα, με μόνη υποσημείωση πως το κεφάλι τους τουλάχιστον θα γλύφει την οροφή.

Από την άλλη, το S5 δεν είναι το αυτοκίνητο των επιβατών, αλλά του οδηγού του. Ο οποίος έχει στη διάθεσή του αρκετά όπλα. Τον κινητήρα για τον οποίο κάναμε λόγο πρώτα πρώτα. Ο οποίος έχει εγκαταλείψει τον κομπρέσορα για μία τουρμπίνα twin scroll, τοποθετημένη ανάμεσα στις δύο όχθες των κυλίνδρων, με ελάχιστη πλέον απόσταση από την πολλαπλή εισαγωγής για ελαχιστοποίηση της υστέρησης. Έχει γίνει προσπάθεια για μείωση των τριβών, της κατανάλωσης, ενώ είναι κατά 20 PS δυνατότερος από τον απερχόμενο. Στην ουσία, το μόνο που έμεινε ίδιο με τον παλιό V6 είναι η διάμετρος και η διαδρομή. Σκεφτείτε μόνο πως ο νέος κινητήρας είναι κατά 14 κιλά ελαφρύτερος, συμβάλλοντας κατά κύριο λόγο στη συνολική μείωση του βάρους κατά 60 κιλά.

Το πρώτο που αισθάνεσαι είναι μια δόνηση να σε διαπερνά, καθώς βάζεις εμπρός το μοτέρ. Ο ήχος είναι ρωμαλέος. Θυμίζει λίγο 5κύλινδρο, αλλά με λίγη περισσότερη βραχνάδα και ένταση ψηλά. Το δεύτερο πράγμα που διαπιστώνεις είναι πως αυτός ο ήχος γίνεται όλο και πιο κυρίαρχος όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Και οι στροφές ανεβαίνουν με καταιγιστικό ρυθμό. Ναι, το νέο S5 είναι σαφώς ένα γρήγορο κουπέ. Η Audi δίνει το 0-100 σε 4,7” -0,2” λιγότερα από το προηγούμενο. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Όλα τα λεφτά πάντως είναι αυτή η αίσθηση διαρκούς ώθησης που σου εξασφαλίζει η θηριώδης ροπή των 51 kgm, διαθέσιμη από τις 1.370 rpm και για μεγάλο εύρος.

Βάλτε τώρα στην εξίσωση ότι αυτή τη ροπή τη διαχειρίζεται ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και θα καταλάβετε όταν σας διαβεβαιώσω πως δεν «τελειώνει» πουθενά. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, το S5 των 1.690 κιλών, παρακαλώ, γίνεται ένα σοβαρά γρήγορο μηχάνημα που μπορεί να πραγματοποιήσει ταξίδι εκατοντάδων χιλιόμετρων δίχως να το πάρεις χαμπάρι. Διότι εδώ υπεισέρχεται ο παράγοντας ανάρτηση. Παρότι αναπόφευκτα σφιχτή, δεν γίνεται ποτέ κουραστική. Τα ενεργά αμορτισέρ δουλεύουν στη σωστή συχνότητα. Ακόμα και η ρύθμιση Dynamic δεν σε κουράζει ιδιαίτερα, αν εξαιρέσεις το σχετικά μικρό εύρος της απόσβεσης. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης πολύ καλή.

Αλλά αυτό που σου δίνει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεσαι είναι η ακαμψία του αυτοκινήτου. Το S5 βρίσκεται στο στοιχείο του σε δρόμους με παρατεταμένες καμπές των 140, 150, 160 km/h. Εκεί σε διατάζει σχεδόν να μην αφήσεις, αφού η ανάρτηση, το πλαίσιο και η τετρακίνηση σχεδόν σε βιδώνουν σε μια θέση ουδετερότητας. Η τετρακίνηση μοιράζει, σε κανονικές συνθήκες, τη ροπή 40-60 στον εμπρός και τους πίσω τροχούς αντίστοιχα. Αυτό το ποσοστό μπορεί να μετατραπεί έως 85-35 εμπρός πίσω ή έως 70-30 με την αντίστροφη φορά. Σε πιο κλειστό στροφιλίκι, αυτή η ουδετερότητα συνεχίζει να είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Εκεί όμως επίσης διαπιστώνεις δύο πράγματα: Η κυρίαρχη τάση του S5, τουλάχιστον στους πολύ καλούς δρόμους της Πορτογαλίας, είναι ελαφρώς υποστροφική και η γενική αίσθηση που έχεις ότι είσαι λίγο αποκομμένος από τα τεκταινόμενα, αν και έχει αμβλυνθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο, παραμένει παρούσα. Σε αυτό κύριος υπεύθυνος εξακολουθεί να είναι το σύστημα διεύθυνσης. Μπορεί να έχει γίνει πιο γρήγορο και γραμμικό, αλλά εξακολουθεί να μεταφέρει λίγη πληροφορία και αυτή υπερβολικά φιλτραρισμένη. Το 8άρι κιβώτιο είναι σε γενικές γραμμές πιο ομαλό σε αλλαγές, αλλά υστερεί νομίζω από το S tronic όταν απαιτήσεις γρήγορα ανεβάσματα και κυρίως κατεβάσματα. Στην επιβράδυνση πάντως έχεις σύμμαχο τα πολύ άμεσα, δυνατά και ανθεκτικά φρένα, αεριζόμενα γύρω γύρω.

Το S5 είναι ένα όμορφο, πολύ δυνατό και γρήγορο κουπέ. Σε καθησυχάζει με τις δυνατότητές του, με το τεράστιο περιθώριο πρόσφυσης που διαθέτει. Δεν σε πείθει και τόσο για το ταμπεραμέντο του, αλλά νομίζω πως δεν είναι αυτός ο σκοπός. Από τη θέση του οδηγού ενός S5 έχεις πολλή δύναμη διαθέσιμη, έχεις ένα συγχωρητικό πλαίσιο, έχεις ένα τεχνολογικά άρτιο περιβάλλον και έχεις και το κύρος. Μπορεί να μην είναι τόσο διαδραστικό, όσο μια «4άρα» για παράδειγμα, αλλά υπερέχει σε σημεία που για πολλούς υποψήφιους αγοραστές αυτής της κατηγορίας μετρούν περισσότερο.

Τι λέει το DRIVE
To S5 είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που αν είσαι μέτριος προς καλός οδηγός σε κάνουν μάγκα κι αν είσαι καλός προς πολύ καλός σε κάνουν ελαφρώς να βαριέσαι. Αλλά αυτοί οι δεύτεροι δεν είναι και τόσοι πολλοί. Από την άλλη έχει την εμφάνιση, είναι πολύ προχωρημένο τεχνολογικά και η ποιότητά του είναι απλώς κορυφαία.
Τιμή δ.α.
Τεχνολογία 2.995 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τwin scroll τούρμπο, 354 PS/5.400-6.400 rpm, 51 kgm/1.370-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 166 g/km
Διαστάσεις 4.692 x 1.846 x 1.368 mm
Βάρος 1.690 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube