Οδηγούμε το νέο Audi RS3 Sportback 2015

Οδηγούμε το νέο Audi RS3 Sportback 2015

Οδηγώντας το στον πάγο στη Φιλανδία, το νέο RS3 Sportback μας άφησε πολλές υποσχέσεις, αν και δεν έδειξε όλο το εύρος των ικανοτήτων του.

Δεν υπήρχαν πολλοί φαν του προηγούμενου Audi RS3 στη συντακτική ομάδα του βρετανικού AUTOCAR, και θα δυσκολευόσουν να βρεις κάποιον που να πίστευε ότι δικαιολογούσε την αστρονομική τιμή του. Όμως το αυτοκίνητο πούλησε καλά και οι πρώτες μας εντυπώσεις από τη θέση του συνοδηγού στο νέο μοντέλο ήταν ότι η quattro GmbH δεν κώφευσε στην κριτική.

Καθώς πλησιάζουμε προς το επίσημο λανσάρισμα του νέου RS3, τη συνοδήγηση διαδέχτηκε μια οδηγική εμπειρία στο χειμερινό κέντρο δοκιμών της Audi, στη Φιλανδία.

Τα βασικά σημεία παραμένουν τα ίδια: Αυτό είναι ένα ελαφρύτερο, εξυπνότερο και ταχύτερο RS3, αλλά προς το παρόν αποκλειστικά με το 5θυρο αμάξωμα Sportback.

Τα παραπάνω βασικά χαρακτηριστικά οφείλονται, αντίστοιχα, στη νέα πλατφόρμα MQB (μείον 55 kg), στο νέο λογισμικό RS που επιτρέπει μέχρι και το 100% της διαθέσιμης ροπής να σταλεί στους πίσω τροχούς, και στο αναβαθμισμένο σύστημα τούρμπο/ιντερκούλερ του 5κύλινδρου σε σειρά κινητήρα, που επέτρεψε την αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης.

Ως αποτέλεσμα, η ισχύς έχει ανέβει στους 367 PS και η ροπή στα 47,4 kgm που αποδίδονται από τις 1.625 rpm. Ίσως λιγότερο εντυπωσιακό, αλλά επίσης σημαντικό, είναι το γεγονός ότι ο κινητήρας πληροί τώρα τις προδιαγραφές καυσαερίων Euro6 και καταναλώνει στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών 8,1 lt/100km. Αυτό το τελευταίο βέβαια δεν μπορέσαμε να το επιβεβαιώσουμε στη Φιλανδία, όπως και αρκετά άλλα πράγματα.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Το να σου δώσουν να αξιολογήσεις ένα αυτοκίνητο με χειμερινά λάστιχα στο χιόνι είναι σαν να σου δίνουν να δοκιμάσεις ένα στυλό γράφοντας αποκλειστικά πάνω σε μπανανόφλουδα. Με άλλα λόγια, η επιφάνεια κάνει τα πάντα να δείχνουν εξωπραγματικά και πολύ θεαματικά. Όμως η συλλογιστική της Audi είναι προφανής: δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για να δείξεις ότι το αυτοκίνητό σου έχει πιο «πισώβαρη» κατανομή ισχύος, από έναν παγωμένο κύκλο με διάμετρο 20 μέτρων. 

Το νέο RS3 αναλαμβάνει με χαρά να σου το αποδείξει. Με 3η ταχύτητα, πολύ γκάζι και το traction control απενεργοποιημένο, πραγματοποιεί μεγάλες, ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις με προπέτασμα χιονιού, καθώς ο πίσω άξονας δέχεται –και κρατάει– πολύ μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Στο τέλος, αναπόφευκτα, το ασύμμετρο σύστημα τετρακίνησης βάζει τέλος στη διασκέδασή σου, δίνοντας την έμφαση και πάλι στον μπροστινό άξονα. Έτσι, τα θεαματικά drift των 360 μοιρών είναι απίθανο να επιτευχθούν ακόμα και σε χιόνι, όμως παράλληλα ελαχιστοποιείται η πιθανότητα ενός άκομψου τετ-α-κέ.

Όταν δεν υπάρχει τίποτε να χτυπήσεις στo γλιστερό κύκλο δοκιμών, είναι δύσκολο να μη θαυμάσεις το διαδραστικό και φιλικό στο χρήστη στήσιμο του RS3. Όμως η πιο ρεαλιστική διαδρομή αξιολόγησης, με διάφορα εμπόδια μπροστά σου, σου υπενθυμίζει ότι δεν είσαι ο Ari Vatanen κι αυτό δεν είναι ένα World Rally Car.

Το νευρικό τιμόνι, που οι ίδιοι οι άνθρωποι της Audi είχαν ρυθμίσει στη θέση Comfort, μάλλον δεν θα το εκτιμήσουν πολύ οι ενθουσιώδεις οδηγοί. Και η υποστροφή –η default αντίδραση του προηγούμενου μοντέλου– δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει εξαλειφθεί εντελώς. Τέλος, υπήρξαν στιγμές όπου θα εκτιμούσαμε ένα συμβατικό χειρόφρενο, όπως εκείνο στο αυτοκίνητο που είχε η Audi για συνοδήγηση με τον Mattias Ekstroem.

Πάντως, οι καλοί οιωνοί υπερισχύουν σαφώς των κακών. Ακόμη και πέρα από τους «τέρμα γκάζι, τέρμα τιμόνι» ηρωισμούς του παγωμένου κύκλου δοκιμών, το νέο RS3 δείχνει δεκτικό στη ρύθμιση της τροχιάς στροφής του με το δεξί πεντάλ. Και αν αυτή η στάση μεταφράζεται στην άσφαλτο σε μια νέα, πιο ζυγισμένη συμπεριφορά, τότε το RS3 θα έχει κάνει ένα γιγάντιο βήμα εμπρός για τον σπορτίφ οδηγό. Διότι ο κινητήρας –αν και τον χαϊδεύαμε στο χιόνι σαν να οδηγούσαμε snowmobile– διατηρεί την άγρια γοητεία του, ενώ το αυτοκίνητο μέσα-έξω παραμένει διακριτικά όμορφο.

Να το αγοράσω;
Η εμπειρία αυτή δεν ήταν βέβαια αρκετή για να σας πούμε να βγάλετε το μπλοκ επιταγών, όμως προσμένουμε πλέον το επερχόμενο λανσάρισμα του μοντέλου με πολύ μεγαλύτερο ενθουσιασμό. Ειδικά αφού χρειάστηκαν μόνο δύο ώρες στον Αρκτικό Κύκλο για να αποκτήσει το νέο RS3 τουλάχιστον έναν νέο –επιφυλακτικό– θαυμαστή στη συντακτική ομάδα του AUTOCAR. 

Τι λέει το AUTOCAR
Πέρα από την άγρια γοητεία του κινητήρα και τη διακριτική ομορφιά του, το RS3 έχει πλέον και πιο ζυγισμένη συμπεριφορά, που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την τροχιά του με το γκάζι – τουλάχιστον στο χιόνι.
Τιμή Από €78.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 2.480 cc, i5, 2 ΕΕΚ 20v, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 367 PS/5.500-6.800 rpm, 47,4 kgm/1.625-5.550 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 4,3”
Τελική ταχύτητα 250 (280*) km/h
Κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 189 g/km
Διαστάσεις 4.343 x 1.800 x 1.411 mm
Μεταξόνιο 2.631 mm
Βάρος 1.520** kg
Λάστιχα 235/35 R19
Στοιχεία κατασκευαστή. *Χωρίς περιοριστή. **Χωρίς οδηγό

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube