Οδηγούμε το νέο Audi RS Q3

Οδηγούμε το νέο Audi RS Q3

Είναι αναμφίβολα το ταχύτερο μικρομεσαίο SUV, αλλά αποδεικνύεται περισσότερο μια συμπαθητική καινοτομία παρά ένα αυτοκίνητο που αξίζει να αγοράσεις.

Πριν από κάμποσα φεγγάρια, κάποιος τρελός στο μάρκετινγκ της Audi –ένα τμήμα που θα περιμέναμε να έχει σημαντική επιρροή– πρότεινε να φορεθεί στο πανίσχυρο Q7 V12 TDI το πιο τιμημένο λογότυπο της φίρμας. Δεν υπάρχει περίπτωση, είπε η quattro GmBH, αυτό δεν είναι μοντέλο RS.

Ε, λοιπόν, τώρα το βελτιωτικό τμήμα της Audi φαίνεται πως βρήκε ένα μοντέλο Q που αξίζει αυτή την τιμή. Αν και οι τάσεις της αγοράς έπαιξαν το ρόλο τους στην πολυαναμενόμενη επέκταση της quattro GmBH στην κατηγορία των SUV (μας έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι θα αναπτυχθεί σε όλες τις κατηγορίες), το RS Q3 δεν ανταποκρίνεται στις μεγάλες προσδοκίες μας αφού μοιράζεται τόσο πολλά με το απερχόμενο RS3 Sportback.

Για την quattro GmBH αυτό σημαίνει ότι η ταχύτητα και η ευελιξία, που θεωρούσε ότι χαρακτήριζαν το Sportback, μεταφέρθηκαν αυτούσιες στο Q3. Για κάποιους όπως εμείς που δεν είμαστε τρελά ερωτευμένοι με το RS3, μπορεί απλώς να σημαίνει ότι ένα SUV έχει γενικά περισσότερο νόημα. Βοηθά σαφώς και το γεγονός ότι επανεμφανίζεται εδώ το καλύτερο στοιχείο του RS3 Sportback: ο βραβευμένος 2,5λίτρος 5κύλινδρος κάτω από το καπό.   

Στο νέο αυτό περιβάλλον, ο βενζινοκινητήρας αυτός αποδίδει 310 PS και 42,9 kgm ροπής. Λιγότερα απ’ ό,τι στο RS3 ή στο ΤΤRS, αλλά αρκετά για να δώσουν ένα 0-100 km/h στα 5,2” και να κατατάξουν το RS Q3 σε δική του κλάση ως προς τα άλλα μικρομεσαία SUV. Όπως και στο μοντέλο-δότη, δεν υπάρχει έξυπνο κεντρικό διαφορικό για να κατανέμει τη ροπή, η οποία εδώ πάει και στους τέσσερις τροχούς μόνο όταν χρειάζεται, μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη.

Αυτό καθιστά το RS Q3 προσθιοκίνητο τον περισσότερο καιρό. Πράγμα που μαζί με τη μακρύτερη τελική σχέση στο 7τάχυτο σύστημα μετάδοσης S tronic, βοηθά ώστε η μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 8,8 lt/100km και οι εκπομπές CO2 στα 206 g/km –ελάχιστα ψηλότερα από τις αντίστοιχες τιμές του Sportback. Σε άλλα σημεία, το RS Q3 είναι ουσιαστικά ίδιο με το RS3. Το βάρος παραμένει πάνω από τα 1.650 kg, η ανάρτηση (McPherson μπροστά και σύστημα τεσσάρων συνδέσμων πίσω) έχει χαμηλώσει κατά 25 mm και οι τροχοί 19 ιντσών φιλοξενούν μεγαλύτερα φρένα.  

Αντίστοιχα μεγαλύτερη είναι και η τιμή, σε σχέση με τα άλλα Q3. Στην Ευρώπη, το RS Q3 είναι 30% ακριβότερο από το μέχρι τώρα κορυφαίο Q3 2.0 TFSI S line. Είναι επίσης ακριβότερο από ό,τι ήταν το RS3 και ακριβότερο από το άμεσα ανταγωνιστικό του Range Rover Evoque Si4 Dynamic των 240 PS. που είναι σαφέστερα και πιο ολοκληρωμένο ως υπέρ-ταχύ SUV.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Όπως το σήμα της Porsche πάνω στο τιμόνι μιας Cayenne κάνει τη θέση οδήγησης να δείχνει αρχικά άβολη, έτσι και τα διακριτικά RS καταδικάζουν το Q3. Επειδή έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε το «φαλτσοκομμένο» τιμόνι από χαμηλά στα άλλα RS (για να μην αναφέρουμε το R8), το να το κοιτάζουμε από ψηλά είναι κωμικό έως γελοίο. Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι χαμηλωμένο σε σχέση με τα άλλα Q3, αλλά δεν νιώθεις πιο κοντά στο δρόμο.

Η μάλλον ανεπιθύμητη αίσθηση του ψηλού αυτοκινήτου εντείνεται στην πρώτη κλειστή στροφή που θα μπεις γρήγορα. Μπορεί το Q3 να μοιράζεται πολλά με το RS3, όχι όμως και την ικανότητα να στρίβει με μεγάλη ταχύτητα. Εκεί που το RS3 έστριβε πάνω σε ράγες, το RS Q3, όταν γυρίσεις το αναίσθητο τιμόνι του, βουτά πολύ περισσότερο ταλαιπωρώντας πρόωρα τα λάστιχά του –και τα φρένα του, αν έχεις κάνει λανθασμένο υπολογισμό.

Το να το πεις άτσαλο, θα είναι ανακριβές. Το αυτοκίνητο είναι σταθερό στις περισσότερες ταχύτητες και βράχος στις ανοιχτές καμπές. Απλώς δεν σου επιτρέπει να πάρεις μια αλληλουχία στροφών με την ταχύτητα στην οποία είναι συνηθισμένοι οι ιδιοκτήτες RS3 (ή ακόμα και του νέου S3). Αυτό βέβαια δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένου ότι πρόκειται για SUV. Όμως για ένα αυτοκίνητο με το σήμα RS, η υποψία ότι το μπροστινό μπορεί να μην κρατήσει στην επόμενη στροφή, είναι μια νέα –όχι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη– εμπειρία.

Η άλλη όψη του νομίσματος έχει να κάνει με την άνεση. Ενώ η ανάρτηση του RS3 ήταν δυσάρεστα σκληρή, εδώ έχει κάμποση ενδοτικότητα και αντιμετωπίζει καλά την ανώμαλη άσφαλτο που θα έκανε το Sportback να κοπανάει αφόρητα. Η άνεση αυτή, μαζί με την ελαστικότητα του 5κύλινδρου τούρμπο (που τραβά δυνατά από τις 1.500 rpm ακόμη κι αν έχεις ξεχάσει να τραβήξεις το αριστερό paddle), κάνουν το RS Q3 δεκτικό στη χαλαρή οδήγηση.

Αν σε κουράσει ο χαλαρός ρυθμός και θέλεις φασαρίες, υπάρχει ένα ακόμα απροσδόκητο χαρτί που μπορείς να παίξεις. Επειδή το ψηλότερο κέντρο μάζας δημιουργεί εντονότερη μεταφορά βάρους απ’ ό,τι στα άλλα, πάνσκληρα RS, το Q3 μπορεί να υπερστρέψει ελαφρά όταν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή. Αυτό αποδείχτηκε ενδιαφέρον όταν το δοκιμάσαμε στο στεγνό και μπορεί να είναι διασκεδαστικό στο βρεγμένο.  

Να το αγοράσω;
Εξαρτάται από το τι ψάχνεις. Αν θέλεις απλώς το ταχύτερο μικρομεσαίο SUV, δεν χρειάζεται να ψάξεις καν: Το RS Q3 είναι μονόδρομος. Οι επιδόσεις του είναι πολύ ψηλότερες από των –λίγων– άλλων μοντέλων της κατηγορίας. Είναι επίσης ανταγωνιστικό ως προς τη «μούρη» και κορυφαίο όσον αφορά στην ποιότητα του εσωτερικού του.

Όμως, αν είσαι φαν των RS και ενδιαφέρεσαι να κάνεις downsizing, τότε το Q3 δεν θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες σου. Δεν σου εμπνέει αυτή την αίσθηση υπεροχής πάνω στο δρόμο, την οποία σου εμπνέουν τα άλλα RS και πηγάζει από τις απίστευτες μέσες ταχύτητες που μπορείς να πετύχεις σε διαδρομές από το Α στο Β.

Αυτό εδώ είναι ένα παράξενο RS –δεν παύει όμως να αποτελεί μια συμπαθητική καινοτομία.

Τι λέει το DRIVE
Αν το δεις ως SUV, είναι σε δική του κλάση όσον αφορά στις επιδόσεις, είναι σταθερό στο δρόμο, όχι δυσάρεστα σκληρό και ποιοτικά κορυφαίο. Δεν έχει όμως την ακλόνητη αίσθηση των άλλων Audi RS, που στρίβουν σαν πάνω σε ράγες με απίστευτες ταχύτητες.  
Τιμή από € 80.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 2.480 cc, i5, 20v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 310 PS/5.200-6.700 rpm, 42,8 kgm/1.500-5.200 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, αυτόματη τετρακίνηση με πολύδισκο κεντρικό συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 206 g/km
Διαστάσεις 3.990 x 1.860 x 1.180 mm
Βάρος 1.655 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube