Οδηγούμε το νέο Abarth 124 Spider

Οδηγούμε το νέο Abarth 124 Spider

Αν το νέο FIAT 124 Spider είναι ο Dr. Jekyll το Abarth είναι σίγουρα ο Mr. Hyde. Ίσως όχι τόσο τρομακτικό, αλλά σίγουρα μακράν πιο ενδιαφέρον ως χαρακτήρας.

Όλη η μέρα στην παρουσίαση του FΙΑΤ 124 Spider είχε αυτή την αίσθηση του «παρολίγον». Όχι ότι το αυτοκίνητο δεν ήταν καλό. Kάθε άλλο!

Αλλά να, όταν μπαίνεις στο μαγικό κόσμο των πισωκίνητων ρόουντστερ (αν και είναι πλεονασμός, μιας και το σωστό ρόουντστερ είναι μόνο πισωκίνητο), τελικά βυθίζεσαι σε αυτή την τόσο «ανθρώπινη» παρόρμηση του ανικανοποίητου. Αλλά αυτή την ανάγκη για περισσότερο δεν είναι τελικά που μας έχει πάει μπροστά;

Ήταν που είχα στο μυαλό μου πως μόλις τελείωνε το πρώτο κομμάτι της διαδρομής με το 124 Spider θα μας περίμεναν τα Abarth για μια βόλτα. Αν και είχα αποφασίσει πως η βόλτα δεν θα ήταν μία και ας με έκραζαν οι άνθρωποι της Abarth…

Για το «απλό» 124 Spider έχουμε κάνει εκτενή αναφορά. Το Abarth είναι αυτό το πολυπόθητο βήμα παραπέρα. Και μάλιστα, όπως διαπιστώσαμε, είναι ένα βήμα «γεμάτο», που αναδεικνύει τις αρετές του ιαπωνικού πλαισίου και τις συνταιριάζει με τρόπο πολύ εύστοχο με το ιταλικό ταμπεραμέντο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο FΙΑΤ 124 Spider

Προφανώς δεν διαφέρει δραματικά στην εμφάνιση από το FΙΑΤ 124. Δεν χρειαζόταν και κατά τη γνώμη μου δεν έπρεπε. Το Abarth δεν είναι μια απλή εργοστασιακή βελτίωση, αλλά κάτι πιο εξεζητημένο και πιο ψαγμένο, γι' αυτό και δεν χρειάζεται να φωνάζει με την παρουσία του. Το κάνει το ίδιο το σχήμα του. Αλλά φυσικά δεν είναι και αόρατο. Κάθε άλλο. Καταρχήν έχει αυτό το μαύρο ματ χρώμα σε καπό και πορτμπαγκάζ. «Γιατί;» ρώτησα τον Ruben Wainberg, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Abarth, «μα για να μην κάνει αντανακλάσεις και ενοχλεί τον οδηγό!», μου είπε.

Ομολογώ πως δεν περίμενα μια τέτοια απάντηση, αλλά πολύ μου άρεσε η «ψαγμενιά» τους. Μου άρεσε επίσης και αυτό το κόκκινο εμπρός σπόιλερ, αλλά και οι μαύρες ματ 17άρες ζάντες με τα (όχι και τόσο φρέσκα) Bridgestone Potenza 205/45. Δείχνει όσο άγριο χρειάζεται, αλλά δεν αλλοιώνει την κεντρική ιδέα του αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό. Τα δερμάτινα καθίσματα με την κατακόκκινη ριγέ «γέμιση» και το λογότυπο, δείχνουν λίγο στενά απέξω, αλλά τελικά αγκαλιάζουν σωστά το σώμα. Ο αλουμινένιος λεβιές είναι εκεί ακριβώς που τον θέλεις, ο πίνακας οργάνων έχει κόκκινο κεντρικό ταχύμετρο και το τιμόνι κόκκινη διπλή ραφή που συνεχίζεται στην επένδυση από αλκαντάρα. Εσωτερικό που σε φτιάχνει, χωρίς να γίνεται χυδαίο. Εντάξει, θα ήθελα να είναι το τιμόνι τηλεσκοπικό, αλλά τελικά η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, τουλάχιστον για το δικό μου, μεσαίο, σωματότυπο.

Αν όμως το εσωτερικό δεν είναι χυδαίο, ο ήχος μόλις πατάς το start button, είναι. Με την (πολύ) καλή έννοια. Δεν έχει καμία συστολή, δεν κρύβεται, δεν θέλει να περνιέται για κάτι άλλο. Όχι! Θα σου δείξει από το πρώτο ξέσπασμα της Record Monza εξάτμισης. Σαν να βράζει χύτρα, έτοιμη να εκραγεί. Ένας μπάσος βραχνός ήχος που σε χτυπά στο κεντρικό νευρικό σύστημα και σου δίνει το σύνθημα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT 124 Sport Spider 1967-1972 [video]

Και αυτό το σύνθημα έχει και περιεχόμενο. Κάτω από το λεβιέ υπάρχει το κουμπί που ρυθμίζει το οδηγικό πρόγραμμα. Απλά πράγματα: Normal και Sport. Αγνοώ επιδεικτικά το πρώτο. Στο δεύτερο, θεωρητικά, ο κινητήρας δίνει overboost, η απόκριση στο γκάζι ζωντανεύει, το τιμόνι βαραίνει, το ESP αφήνει λάσκα και η εξάτμιση πυροβολεί κατά ριπάς. Για το αν το ESP αφήνει περιθώριο πλαγιολίσθησης πριν επέμβει δεν έχω άποψη. Απλούστατα επειδή το απενεργοποίησα πλήρως. Στο κάτω κάτω υπάρχει και ένα μηχανικό μπλοκέ που είναι εκεί για κάποιο λόγο. Για το αν το τιμόνι βαραίνει επίσης δεν μπορώ να πω και πολλά. Προσωπικά μου φάνηκε πιο ελαφρύ από το αντίστοιχο του απλού 124 και ταυτόχρονα πιο επικοινωνιακό. Σε αυτό βέβαια παίζει ρόλο και το set-up της ανάρτησης. Και εκεί οι μηχανικοί της Abarth έδωσαν ρέστα: Τοποθέτησαν αμορτισέρ της Bilstein, άλλαξαν τις ρυθμίσεις των ελατηρίων, έβαλαν πιο παχιές αντιστρεπτικές και θολόμπαρα εμπρός.

Το αποτέλεσμα είναι θεαματικό. Το αυτοκίνητο έχει εξαιρετικά γρήγορο και ακριβές turn-in, δεν γέρνει, δεν κοπανάει, δεν μετατοπίζεται αν πέσει σε λακκούβα πάνω σε στροφή. Η ανάρτηση, εν πολλοίς, λειτουργεί πιο αποτελεσματικά από του απλού, διότι και πιο ελαφρύ σου φαίνεται και καλύτερο έλεγχο σου δίνει και δεν σε ταλαιπωρεί. Το μπλοκέ λειτουργεί εξίσου αποτελεσματικά και συνεργάζεται με το εμπρός στο σωστό χρόνο. Δεν χρειάζεται να βάλεις πολύ τιμόνι, αρκεί να βρεις τη σωστή δοσολογία στο γκάζι. Αυτό το μαθαίνεις πολύ γρήγορα και τελικά βρίσκεσαι με ίσιους τροχούς και στραβό στόμα (από το χαμόγελο) στο άπεξ.

Ο κινητήρας αποδίδει μακράν καλύτερα από την απλή έκδοση. Υπάρχει και εδώ μια τρύπα στην απόδοσή του χαμηλά, αλλά το κιβώτιο έχει πιο κοντές σχέσεις και την καλύπτει γρηγορότερα. Για την αίσθηση του κιβωτίου δεν έχω να πω και πολλά: Άψογη. Κοντές διαδρομές, μηχανικό κούμπωμα, ταχύτατο και ακριβές ακόμα και στα λαχανιασμένα κατεβάσματα από 5η για να προλάβεις την κατηφορική φουρκέτα. Βέβαια σε αυτό έχεις αρωγό και τα ακούραστα φρένα της Brembo με τις 4πίστονες αλουμινένιες δαγκάνες μπροστά και διάμετρο 315 mm γύρω γύρω. Έχουν κάπως σκαλωτή αίσθηση, αλλά σε αποτελεσματικότητα και αντοχή δεν έχω να προσάψω τίποτα.

Μάλλον μέχρι εδώ θα έχετε καταλάβει πως μου άρεσε το Abarth 124 Spider. Όχι τόσο για τη δύναμή του. Έχω οδηγήσει και καλύτερους κινητήρες τούρμπο και ενδεχομένως ο ατμοσφαιρικός δίλιτρος του MX-5 να δένει καλύτερα με το σύνολο. Είναι όμως ο χαρακτήρας του που τελικά σε πωρώνει. Ο ήχος, το εξαιρετικό στήσιμο και η ακαμψία του, ο τρόπος με τον οποίο σε βάζει στο παιχνίδι. Δίχως να χαροπαλεύεις, αλλά και χωρίς να νιώθεις αποκομμένος. Αντιθέτως, πρέπει να δουλέψεις, διότι αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα μέτρα πως η ανταμοιβή δεν θα είναι πενιχρή. Μπράβο λοιπόν στους ανθρώπους της Abarth που σεβάστηκαν, αξιοποίησαν, αλλά κυρίως οικειοποιήθηκαν με σοφία το υλικό που τους δόθηκε και έφτιαξαν ένα προϊόν που περισσότερο από όλα τα άλλα σύγχρονα της μάρκας τιμά την ιστορία της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ένα FIAT 124 Abarth Rally κρατά ψηλά τη σημαία της παλιάς σχολής των ράλι [video]

Για τα ελληνικά δεδομένα βέβαια αυτό το προϊόν θα είναι πανάκριβο, πάνω από €45.000, αλλά αυτή τη φορά επιλέγω να μην το βάλω στη ζυγαριά. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δικαιούται να αξιολογηθεί με πιο συναισθηματικό κριτήριο.

Τι λέει το DRIVE
Ένα ρόουντστερ που τιμά την παράδοση της Abarth. Τόσο απλό και τόσο περιεκτικό...
Τιμή από €€45.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 16 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, τούρμπο και ιντερκούλερ, 170 PS/5.000 rpm, 25,5 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8”
Τελική ταχύτητα 232 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 148 g/km
Διαστάσεις 4.054 x 1.740 x 1.233 mm
Βάρος 1.135 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube