Hyundai ix35 1.7 CRDi

Hyundai ix35 1.7 CRDi

Ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα διασφαλίζει ότι το Hyundai ix35 θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος, μεταξύ των crossover

Αυτό το Hyundai ix35, η αναθεωρημένη έκδοση του νοτιοκορεατικού αντιπάλου των Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Mitsubishi ASX και Ford Kuga, βρίσκεται σε ανταγωνιστική θέση.

Το Hyundai ix35 λανσαρίστηκε μόλις τρία χρόνια πριν και γρήγορα έγινε ένα από τα πιο καλά πουλημένα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή πορεία της Hyundai. Επιπλέον βοήθησε στο να θωρακίσει την ανερχόμενη φήμη και θέση της Hyundai στον ευρωπαϊκό πίνακα των πωλήσεων, αλλά και ήταν ο εισηγητής της «ρευστής γλυπτικής» ως της νέας σχεδιαστικής γλώσσας που ακολουθεί πλέον η κορεατική εταιρεία.

Με την ελαφρά ανασχεδίαση, στην οποία προχώρησε το Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe στο Ρίσελσχαιμ στη Γερμανία, η εταιρεία υπόσχεται ένα πιο ραφιναρισμένο αυτοκίνητο μέσα έξω, αναβαθμισμένο μοτέρ και μια πιο ευρεία επιλογή όσον αφορά τον εξοπλισμό. Τα βασικά μηχανολογικά στοιχεία του Hyundai ix35 παραμένουν ως είχαν, προσφέροντας παράλληλα χωρητικότητα 591 lt στο πορτμπαγκάζ με τα καθίσματα στη θέση τους και χώρο για πέντε ενηλίκους στην καμπίνα, ακόμα και για να ταξιδέψουν.

Το ντίζελ, το καλό
Προφανώς και το ντίζελ 1.7 CRDi αποτελεί -και θα συνεχίσει να το κάνει- σε όλη την Ευρώπη το πιο καλοπουλημένο ix35 της γκάμας, συνδυάζοντας καλή κατανάλωση, ανταγωνιστική τιμή και καλό βασικό εξοπλισμό. Η γραμμή παραγωγής του ανανεωμένου Hyundai ix35 δεν θα πάρει εμπρός πριν από τον Αύγουστο, αλλά εμείς καταφέραμε να εξασφαλίσουμε την οδήγηση ενός αυτοκινήτου προ-παραγωγής και μάλιστα στη τελευταία έκδοση.

Δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή αν και πότε θα διαμορφωθούν οι ελληνικές εκδόσεις όσον αφορά τον εξοπλισμό. Και τούτο διότι η εισαγωγή του ix35, προσωρινά μάλλον θα διακοπεί από την ελληνική αντιπροσωπεία. Για την ιστορία όμως, η έκδοση GLS που οδηγήσαμε στην Τσεχία πλησιάζει την πλούσια «ελληνική» έκδοση Style.

Μια έκδοση, της οποίας τα highlights περιλαμβάνουν θερμαινόμενη στεφάνη στο δερμάτινο τιμόνι, πανοραμική ηλιοροφή, εμπρός και πίσω παρκοραντάρ, 7ιντση οθόνη για το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και διζωνικό κλιματισμό. Πού είναι οι αλλαγές;

Πιθανώς και σοφά, η Hyundai δεν επενέβη με δραστικό τρόπο στην αποδεδειγμένα επιτυχημένη αισθητική φόρμουλα του ix35. Στην πραγματικότητα, θα δυσκολευτείς να αναγνωρίσεις πού έχουν βάλει το χεράκι τους οι σχεδιαστές, με εξαίρεση τα νέα εμπρός και πίσω φώτα. Ομοίως περιορισμένες είναι και οι επεμβάσεις στην καμπίνα του Hyundai ix35.

Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, η καμπίνα του νέου ix35 επωφελείται από την έλλειψη «ακαταστασίας» σε χειριστήρια και διακόπτες, ερχόμενο να διατυμπανίσει ότι παραμένει ένα πρακτικό αυτοκίνητο με κώδικα «κοινής λογικής». Τα πάντα παραμένουν εκεί που πρέπει: Η θέση οδήγησης είναι καλή, τα καθίσματα αναπαυτικά και η ορατότητα αποδεχτή για αυτοκίνητο του είδους, παρά τις ογκώδεις εμπρός κολόνες που εμποδίζουν στις διασταυρώσεις και στις πλατείες.

Τα περισσότερα χειριστήρια στου ταμπλό τα ελέγχεις διαισθητικά και δεν χρειάζεται να σκεφτείς δύο φορές για το τι βρίσκεται πού, όταν είσαι εν κινήσει. Το μόνο που μας ενόχλησε είναι το μπουτόν που ρυθμίζει το σύστημα FlexSteer, που κρύβεται μερικώς από το τιμόνι. Βέβαια, το πόσο συχνά νιώθεις την ανάγκη να επιλέξεις ανάμεσα στις τρεις ρυθμίσεις του, ενόσω είσαι εν κινήσει, είναι ένα αμφισβητήσιμο σημείο.

Μαλακά, πιο μαλακά
Στο δρόμο, ο 1.700άρης ντίζελ τραβά μεστά όταν συνδυάζεται με το 6άρι χειροκίνητο σασμάν, μολονότι συχνά χρειάζεται να καταφεύγεις στο λεβιέ αν χρειάζεσαι δυνατή επιτάχυνση. Και όταν το κάνεις, δεν μπορείς να ισχυριστείς ότι είναι και από τα πιο αθόρυβα μοτέρ.

Παρόλο πως φορούσε 18άρες ζάντες, το ix35 προ-παραγωγής που οδηγήσαμε κυλούσε ικανοποιητικά πάνω στη χιλιομπαλωμένη τσεχική άσφαλτο της εξοχής. Τη σφιχτή κύλιση που στο προηγούμενο ix35 την είχαμε μερικώς στηλιτεύσει, στο νέο έχει αμβλυνθεί με πιο μαλακή απόσβεση εμπρός για να μειωθεί θόρυβος και κραδασμοί. Μολονότι θα έπρεπε να τα οδηγήσουμε κολλητά για πιο ασφαλές συμπέρασμα, η πρώτη εντύπωση είναι θετική σε δρόμους που στο κατσάρωμά τους μοιάζουν με τους ελληνικούς.

Όταν είχαμε δοκιμάσει το ix35 για πρώτη φορά το 2010, είχαμε βρει το τιμόνι του ασαφές και μέτριο στην επικοινωνία του με τον οδηγό. Η Hyundai αναβάθμισε και το σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να του δώσει αμεσότερη απόκριση και περισσότερη επιστροφή πληροφορίας στον οδηγό. Πόση ακριβώς θα είναι η αμφίδρομη αυτή σχέση που επιθυμείς, εξαρτάται από ποια από τις τρεις ρυθμίσεις του FlexSteer έχεις επιλέξει. Εδώ να σημειώσουμε ότι το FlexSteer τοποθετείται για πρώτη φορά στο ix35.

Οι ρυθμίσεις Normal, Comfort ή Sport ρυθμίζουν το επίπεδο της υποβοήθησης στο τιμόνι και την καθαρότητα της πληροφόρησης. Αντίθετα με κάποια ανταγωνιστικά συστήματα, στο FlexSteer υπάρχει διακριτή διαφορά μεταξύ της κάθε ρύθμισης και είναι ένα σύστημα που θα μπορούσε να γίνει ευπρόσδεκτο από οικογένειες, όπου το αυτοκίνητο οδηγείται από δύο ή και παραπάνω οδηγούς με διαφορετικό οδηγικό στιλ.

Πάντως μην νομίζετε ότι από τη στιγμή που θα επιλέξετε τη ρύθμιση Sport θα «ξεκλειδώσετε» ένα κρυφό, αχαλίνωτα σπορ χαρακτήρα στο ix35. Το FlexSteer δεν επηρεάζει τη ρύθμιση των αναρτήσεων ή του σασί, οπότε και δεν μεταμορφώνει τα αναμενόμενα δυναμικά χαρακτηριστικά του προσθιοκίνητου crossover: Αρκετή κλίση στις στροφές και υποστροφή υπό πίεση σε επαναφέρουν στον πραγματικό κόσμο.

Για ποιον;
Ένα από τα δυνατά σημεία αυτού του αυτοκινήτου είναι ότι το Hyundai ix35 θα έμπαινε στη λίστα αγοράς μας αν θα ψάχναμε στην αγορά για ένα αυτοκίνητο που θα ήταν εξίσου ικανό για τη μεταφορά των παιδιών στο σχολείο, τα ψώνια συσκευασμένων επίπλων και τις οικογενειακές διακοπές.

Οι αισθητικές και μηχανικές επεμβάσεις είναι ελαφρές, αλλά ικανές να κρατήσουν το Hyundai ix35 σφιχταγκαλιασμένο με τα κορυφαία της κατηγορίας. Η τιμή του στην Ελλάδα, αν τελικά η αντιπροσωπεία αναθεωρήσει την αρχική της βούληση και συνεχίσει την εισαγωγή του, δεν θα μετακινηθεί ιδιαίτερα. Οπότε θα λέγαμε ότι η ονομαστική τιμή και προ μιας προσφοράς ή έκπτωσης θα ξεκινούσε από τα €19.500 το 1.600άρι, από 22.500 το 1.700άρι ντίζελ και από €33.000 το δίλιτρο 4x4.

Τι λέει το DRIVE
Καλοβαλμένο, ευρύχωρο και πρακτικό crossover, με χαμηλές δυνατότητες έξω από την άσφαλτο και πάντως λιγότερο σπορ στην άσφαλτο απ’ ό,τι φαίνεται.
Τιμή από € 22.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.685 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 116 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.250-2.700 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4”
Τελική 174 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 gr/km
Διαστάσεις 4.410 x 1.820 x 1.660 mm
Βάρος 1.436 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube